Zarządzanie relacjami z klientami w dobie cyfryzacji: rola enova365

W świecie biznesu, który nieustannie ewoluuje, strategiczne zarządzanie interakcjami z klientami, znane jako CRM, jest nieodzowne dla…

System CRM a zarządzanie relacjami z klientem

Aby osiągnąć sukces w biznesie, z całą pewnością potrzebne są świetnej jakości produkty bądź usługi oraz doskonały serwis. Kluczem do…

System CRM jako projekt indywidualny – co warto wiedzieć?

Wielu przedsiębiorców jest obecnie zainteresowanych wdrożeniem oprogramowania CRM. Zainteresowanie systemami CRM jest spowodowane przede wszystkim…

Kiedy marketing przynosi największe zyski?

W międzynarodowym badaniu firma Salesforce sprawdziła, w jakim kierunku obecnie rozwija się marketing i jakie aktywności w tym obszarze…

Większość klientów oczekuje od firm więcej, niż są one w stanie zaoferować

Z ostatniego badania Salesforce wynika, że 56% klientów widzi konieczność zmiany podejścia firm do angażowania ich w proces zakupowy. Ludzie…

Jakość relacji, personalizacja, zaufanie i szacunek dla czasu klienta – to fundamenty efektywnego marketingu

Najważniejsze wyzwania dla marketingu firm to utrzymywanie spersonalizowanych relacji z klientami, w czasie rzeczywistym i niezależnie od kanału,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

enovaW świecie biznesu, który nieustannie ewoluuje, strategiczne zarządzanie interakcjami z klientami, znane jako CRM, jest nieodzowne dla przedsiębiorstw na różnych poziomach ich rozwoju. Odkryj, jak ewoluuje filozofia CRM i w jaki sposób innowacje technologiczne transformują tę dziedzinę.

Bank Pocztowy zanotował prawie 10-krotny wzrost konwersji od pierwszego kontaktu z Klientem do sprzedaży produktów i usług w pierwszym pełnym miesiącu po wdrożeniu CRM w chmurze CRM w chmurze obliczeniowej. Nowoczesne technologie pomagają w Banku Pocztowym zwiększyć liczbę nowych klientów oraz sprzedaż nowych produktów. W nowym systemie liczba rejestrowanych zgłoszeń od klientów wzrosła o 36,8%, w porównaniu do średniego miesięcznego wyniku w 2022 roku, a wiadomości od nowych klientów stanowiły 97,8 % zgłoszeń.

ANEGISSkłonienie obecnych klientów do skorzystania z usług jest procesem tańszym i wbrew pozorom – łatwiejszym – niż wieloetapowe i żmudne pozyskiwanie nowych nabywców. To między innymi te wnioski stały się motywacją do stworzenia nowoczesnych narzędzi, które w odpowiedniej formie mają zbliżać przedsiębiorców do realizacji zamierzonych, biznesowych celów. To dzięki nim przyczynisz się także do wzrostu sprzedaży i utrzymywania bliskich relacji z Klientami, którzy aspirują do miana lojalnych.

enova365 logo 2019Aby osiągnąć sukces w biznesie, z całą pewnością potrzebne są świetnej jakości produkty bądź usługi oraz doskonały serwis. Kluczem do uzyskania i utrzymania pozycji lidera rynku jest jednak przede wszystkim tworzenie długofalowych relacji z klientem. Opieramy je na takich wartościach jak zaufanie, wiarygodność i rzetelność. Nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak system CRM, wychodzą naprzeciw tym wyzwaniom, umożliwiając kompleksowe zarządzanie wszystkimi najważniejszymi aspektami relacji z klientem.

logo proalpha 2018Względy ekonomiczne, takie jak czas i koszty przemawiają za korzystaniem z oprogramowania ERP w chmurze. Jednak małe i średnie przedsiębiorstwa często zastanawiają się nad takim rozwiązaniem, ponieważ oddanie kluczowych systemów w ręce partnera IT jest nadal krokiem, który wymaga starannego rozważenia wszystkich za i przeciw. Etapowa transformacja stanowi sposób na rozwiązanie tego dylematu. Dostawca systemu ERP proALPHA opracował sześć strategicznych pytań, które pomagają MŚP w podjęciu decyzji o migracji oprogramowania ERP do chmury. Przedstawiamy je w dalszej części artykułu.

ORACLENiemal 85% Polaków po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów, a 82% wyda w tym roku w Internecie tyle samo lub więcej pieniędzy w porównaniu do 2020 r. – wynika z raportu PwC i Digital Experts Club.

sap logo93 proc. kadry zarządzającej spodziewa się zmiany w zachowaniu konsumentów – wynika z danych Kantar. Spełnianie oczekiwań klientów już nie wystarcza. W dzisiejszym świecie należy je wyprzedzać, koncentrując się na dostarczaniu pozytywnych doświadczeń i emocji. Firmy, które znają i rozumieją swoich klientów, odnotowują wzrosty i zwiększają przychody.

AI karmi się danymi. Jeśli chcemy w ciągu pięciu lat wdrażać rozwiązania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, musimy dzisiaj porzucić papier i przejść całkowicie na nośniki cyfrowe. Bez odpowiedniej bazy informacji, AI nie znajdzie zastosowania w biznesie.

itcube logoWielu przedsiębiorców jest obecnie zainteresowanych wdrożeniem oprogramowania CRM. Zainteresowanie systemami CRM jest spowodowane przede wszystkim wysokim zwrotem z takiej inwestycji, a także podniesieniem poziomu przejrzystości wszystkich procesów biznesowych.

W 2019 roku dla firm z sektora MSP najważniejsze jest wzbudzenie zaufania w otoczeniu rynkowym. Według przedsiębiorców, aby utrzymać konkurencyjność lub zapewnić wzrost, niezbędne są inwestycje w rozwiązania oraz technologie wspomagające działania rynkowe: sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Nakłady na te cele w ciągu 3 lat mają wzrosnąć kilkukrotnie – tak wynika z ostatniego raportu Salesforce: „Small and Medium Business Trends".

Najważniejsze wyzwania dla marketingu firm to utrzymywanie spersonalizowanych relacji z klientami, w czasie rzeczywistym i niezależnie od kanału, w jakim klient podejmuje kontakt z firmą. Ponadto kluczowe jest zapewnienie zgodności działań w świecie restrykcyjnych przepisów regulujących zasady przetwarzania danych osobowych.

oracle 120W nadchodzącym roku cyfrowe narzędzia i modele biznesowe dadzą dyrektorom ds. marketingu bezprecedensowy wpływ na strategie rozwoju ich firm. Rejestrując i analizując ogromne ilości danych o klientach i kontaktując się z klientami na nowe sposoby, będą mogli tworzyć nowe, bardziej przewidywalne i bardziej rentowne strumienie przychodów.

Firma Salesforce opublikowała drugą edycję badania trendów konsumenckich. Wyłaniają się z niego ważne wnioski dla firm, którym zależy na umacnianiu swojej pozycji rynkowej, tym bardziej, że oczekiwania klientów rosną, co ciągle rodzi nowe wyzwania.
 

W tegorocznym międzynarodowym badaniu „Salesforce State of Sales 2018” przeanalizowano najważniejsze ogólnoświatowe trendy w sprzedaży. W opublikowanym raporcie czytamy m.in., że sztuczna inteligencja przyczyni się do wzrostu zatrudnienia w handlu oraz że większość firm z powodu wewnętrznych obciążeń administracyjnych i silosowego przetwarzania danych nie zrealizuje założonych planów sprzedaży.
 

salesforce 2018W handlu detalicznym i w sektorze dóbr konsumpcyjnych klienci oczekują „hiperpersonalizacji” i zunifikowanej obsługi we wszystkich kanałach kontaktu. W kontekście wejścia w życie RODO, konsumenci gotowi są powierzać firmom swoje dane osobowe i zgadzać się na profilowanie w zamian za lepiej dopasowane oferty i rabaty.

oracle 120Główne czynniki, które wpływają dzisiaj na rozwój systemów CRM oraz wyzwania technologiczne, na które te systemy odpowiadają, to trendy technologiczne, coraz większe oczekiwania klientów oraz zmiana charakterystyki demograficznej i zachowań pracowników.

Coraz więcej firm dostrzega korzyści ze stosowania narzędzi pomagających w zarządzaniu relacjami z klientami. Jak podaje Grand View Research, globalny rynek CRM do 2025 r. osiągnie wartość prawie 82 mld dolarów, czyli od poziomu z zeszłego roku wzrośnie prawie trzykrotnie.

W segmencie firm B2B nastawienie na klienta jest ważniejsze niż w segmencie dóbr konsumenckich (B2C). Aż 4 na 5 firm zajmujących się produkcją uważa, że wprowadzanie personalizowanych usług pomoże w przyszłości rozwijać biznes. Najnowszy raport Salesforce ukazuje 10 trendów na rynku firm produkcyjnych.

Jedno z ostatnich badań Salesforce poświęcono rynkowi reklamy cyfrowej. Opublikowany niedawno raport wskazuje silną koncentrację firm na personalizowaniu przekazu reklamowego, konieczność wykorzystywania wielu źródeł danych o konsumentach oraz potrzebę skuteczniejszych wskaźników pomiaru sukcesu.

MSP do rozwoju potrzebuje technologii IT. Jednak wyszukiwanie, zakup i wdrożenia rozwiązań utrudnia brak czasu i środków oraz niedobór profesjonalnej kadry i szkoleń. Nieliczni pomimo tych ograniczeń inwestują, stając się najszybciej rozwijającymi się firmami, co szybko pogłębia rozwarstwienie w sektorze MSP.

IT INTEGROAlergie pokarmowe stają się powszechne na całym świecie. Dotyczą obecnie ponad 15 milionów Amerykanów i 17 milionów Europejczyków. Paradoksalnie, mogą stać się zjawiskiem, które pozwoli restauratorom na zbudowanie silnej bazy lojalnych klientów.

Jako klienci jesteśmy codziennie wręcz zalewani falą materiałów reklamowych. Wiadomości sms, e-maile, banery i komunikaty wyświetlające się na portalach internetowych. Listy otrzymywane pocztą tradycyjną i rozmowy telefoniczne to dzisiaj tylko ułamek komunikacji marketingowej.

Drugi doroczny raport „Salesforce: State of Service” wskazuje, że wg firm obecnie kluczowym elementem budowania przewagi konkurencyjnej staje się jakość obsługi klienta. Większość ludzi dzięki doświadczeniu spersonalizowanej obsługi staje się lojalnymi klientami. Przyznaje to 69% konsumentów i aż 82% odbiorców B2B.

Zarządzanie relacjami z klientami dawno już przestało się opierać na notesie z telefonami. Rozwiązania z grupy CRM wspomagają cały cykl procesów sprzedażowych, optymalizując działanie tego najważniejszego zespołu w większości firm. Dwa popularnie rozwiązania stworzone przez SAP: SAP CRM oraz C4C, choć z pozoru podobne, umożliwiają wybór najlepiej wyskalowanej opcji niemal dla każdej organizacji.

CRM (ang. customer relationship management) to nie tylko oprogramowanie do zarządzania kontaktami z klientami, to przede wszystkim strategia przydatna organizacjom, które stawiają klienta w centrum swoich działań. Podstawowym jej narzędziem jest system pomagający optymalizować zarządzanie kontaktami z klientami, opracowany pod konkretne zapotrzebowanie firmy. Kwestią nadrzędną jest jednak strategiczne podejście do relacji z klientem, taką właśnie filozofię wyznaje firma Bonair S.A.

Raport Salesforce ujawnia kilka prawidłowości i charakterystyczne kierunki działań, dzięki którym część małych firm osiąga dziś ponadprzeciętne rezultaty biznesowe, niezależnie od kraju, w którym prowadzi działalność.
 

Sklepy tradycyjne mogą dostosować działania, by budować lojalność młodszego pokolenia nabywców (pokolenie Y), którego siła nabywcza w skali globu to już trylion dolarów. Nowe badanie oczekiwań konsumentów robiących zakupy w sieci i sklepach tradycyjnych przynosi inspiracje dla handlu.

Firmy z sektora FMCG toczą nieustanne potyczki o to, aby ich ekspozycja sklepowa była jak najlepsza a dostępna przestrzeń handlowa wykorzystana optymalnie. Chodzi oczywiście o to, aby przykuć uwagę klienta i być dla niego cały czas widocznym. W celu zapewnienia pełnej automatyzacji procesu pozyskiwania informacji o ekspozycji towarów w punkcie handlowym, spółka eLeader wprowadziła mobilne rozwiązanie Shelf Recognition obsługiwane przy użyciu smartfona lub tabletu. Wykonując proste zdjęcie, pozwala ono nie tylko mierzyć udział własnych produktów na półce względem konkurencji, ale bada także tzw. time to market - czyli czas nasycania się poszczególnych segmentów rynku wprowadzoną nowością produktową.

sente logoHandel w sieci jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi gospodarki. Szacowana liczba sklepów internetowych w Polsce w tym roku przekroczyła 22 tysiące. W statystykę nie włączono licznych platform aukcyjnych, sprzedażowych czy e-pasaży. Na rynku e-commerce zrobiło się tłoczno na całym świecie, a sklepom coraz trudniej pozyskiwać klientów ze względu na zmianę zachowań zakupowych związanych z dynamicznym rozwojem technologii. Powstaje pytanie: jak skutecznie dotrzeć do klienta z ofertą przed konkurencją i odnieść sukces?

Systemy CRM firm z sektora MŚP muszą spełniać szereg wymagań. Przede wszystkim należy pamiętać, iż ten segment klientów jest bardzo wymagający. Często są to firmy, które wyrosły ze spółek rodzinnych i działają w bardzo specyficzny sposób.

Budowanie wspólnot leży w naturze człowieka od zarania dziejów. Wraz z biegiem stuleci zmianie uległo jedynie kryterium ich powstawania. Kiedyś decydującym czynnikiem w kształtowaniu się stosunków społecznych i społeczności była bliskość wynikająca z tego samego miejsca zamieszkania. Dziś ludzi jednoczą podobne zainteresowania czy postawa wobec danego problemu, a platformą kontaktu jest Internet. Jak wykorzystać tę rewolucję komunikacji w biznesie? Poznaj Comarch ERP Społeczność!
 

Back to top