Toniemy w powodzi informacji. E-maile, faktury, umowy, płatności – w dużych przedsiębiorstwach każdego dnia powstają dziesiątki tego rodzaju dokumentów, a każdy z nich może zawierać kluczowe dla firmy informacje. Pojawiają się także nowe źródła danych, np. internet rzeczy. Ten chaos pomagają opanować systemy do zarządzania treścią w przedsiębiorstwie (ECM). Co potrafią teraz, a co będą mogły robić w przyszłości będzie można się przekonać już 20 września podczas targów IT Future Expo w Warszawie.


 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
ECM można traktować jako przewodnik, który ułatwia zorientowanie się, co dzieje się w przedsiębiorstwie. Obecnie nie sposób jest robić to ręcznie – danych jest zwyczajnie zbyt dużo, a wszystko wskazuje na to, że z czasem będzie ich coraz więcej. ECM pozwala przechwycić i skatalogować informacje w taki sposób, by były uporządkowane w nadającej się do wykorzystania formie. Pracownicy mogą mieć określone uprawnienia w dostępie do danych i mogą z nich korzystać na praktycznie dowolnym urządzeniu. A wszystko to przy zachowaniu poszanowania dla obowiązujących przepisów i polityki firmy.

Pojawiają się jednak nowe szanse i wyzwania, a systemy ECM muszą im sprostać. Jednym z trendów jest internet rzeczy. Według firmy analitycznej IHS do 2025 do sieci będzie podłączonych ponad 75 mld urządzeń. Dzięki nim pojawią się kolejne terabajty danych, które mogą być kluczowe dla przedsiębiorstw. Przykładowo telematyka transportu pozwoli na bardziej efektywne zarządzanie flotą samochodów, a precyzyjne lokalizowanie przesyłki da możliwość szybkiego modyfikowania łańcucha dostaw. Internet rzeczy to także wyzwania, związane choćby z formą, w jakiej dane mają trafiać do ECM.

Znaczenie ma także przyjazność tego rodzaju systemów. Możliwość personalizacji, modyfikacji i idealnego dostosowania do potrzeb użytkownika już teraz są cechami dobrego ECM. Można się spodziewać, że ten trend będzie w przyszłości jeszcze istotniejszy, a systemy będą szyte na miarę nie tylko danego przedsiębiorstwa, ale także każdego pracownika. A wszystko dla lepszej efektywności.

Techniczne możliwości są równie istotne jak łatwość używania systemu. Jednym z ważnych trendów jest przetwarzanie języka naturalnego (natural language processing, NLP). Ta technologia jest obecnie używana, ale wciąż trwa jej udoskonalanie. Oprogramowanie jest w stanie przeanalizować dokument i na podstawie jego treści automatycznie przydzielić go do odpowiedniej kategorii. W przyszłości powszechne może być wykonywanie tych czynności np. przy rozmowach telefonicznych. Zarządzanie centrami obsługi klienta stanie się wówczas znacznie łatwiejsze.

To tylko kilka z obszarów, które mają wpływ na branżę ECM. Jak sprostać wyzwaniom i wykorzystać szanse? Co jeszcze oferują systemy do zarządzania treścią w przedsiębiorstwie i jak przekładają się one na osiąganie biznesowych korzyści? O tym będzie można porozmawiać z przedstawicielami firmy SER Group, producenta systemu Doxis4, którzy wezmą udział w targach IT Future Expo 2017. Zapraszamy!

Źródło: www.ser-solutions.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top