przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
Efektywne zarządzanie procesami handlowymi oraz łańcuchem dostaw jest konieczne dla osiągnięcia sukcesu na rynkach zarówno BTB jak i B2C. Zintegrowane zarządzanie na miarę XXI wieku obejmuje pełny cykl życia produktu: począwszy od producenta, poprzez dostawców, skończywszy na klientach.


REKLAMA:
 
 
Każdy z tych elementów musi być ściśle kontrolowany i coraz częściej automatyczny. Wyeliminowanie błędów pojawiających się ze względu na czynnik ludzki staje się niezbędne dla bezpieczeństwa transakcji. W branży e-commerce gdzie sprzedaż odbywa się 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, automatyzacja procesów jest niezwykle istotna by zredukować zaangażowanie pracowników.

Dla firm które prowadzą handel międzynarodowy, koniecznie jest wprowadzenie ujednoliconego systemu, który powiąże te wszystkie czynności w jednym miejscu. Ważna jest dostępność z poziomu wielu urządzeń, jak również intuicyjny interfejs, tak jak w systemie enova365. .

Zwiększenie efektywności handlu na przykładzie Sklepopon.com

Spółka ENiS jest właścicielem sklepu internetowego Sklepopon.com. Właściciele firmy mogą poszczycić się ponad 20-letnią obecnością na rynku w branży oponiarskiej. Nowatorskie podejście skupione na maksymalizacji zadowolenia konsumenta sprawia, że przedsiębiorstwo należy do pierwszej trójki firm dystrybuujących opony w Polsce. .

Jednym z warunków postawionych przed wdrożeniem systemu, była możliwość sprzedaży produktu, którego nie ma na magazynie. .
W 2015 roku doszliśmy do wniosku, że dotychczasowe oprogramowanie do prowadzenia sprzedaży oraz obsługi magazynu nie spełnia naszych wymagań. Aby utrzymać pozycję jednego z liderów rynku i dalej się rozwijać podjęliśmy zatem decyzję o jego wymianie – tłumaczy decyzję o zmianach w zakresie oprogramowania Jacek Szymański, współzałożyciel i dyrektor ds. handlowych w ENiS.
Analiza rozwiązań dostępnych na rynku doprowadziła firmę do wyboru systemu enova365

Po przeanalizowaniu dostępnych rozwiązań na rynku IT firma ENiS wybrała system enova365 funkcjonujący na zintegrowanej platformie, która łączy oprogramowanie WMS oraz panel B2B i sklep internetowy.

Dynamiczny rozwój marki na konkurencyjnym rynku oponiarskim ma za zadanie wspierać obsługę ponad 160 dostawców w kraju i za granicą oraz ułatwiać zarządzanie dystrybucją ponad 10 mln opon, na terenie Europy.

Dzięki enova365 zamówienie jest realizowane nawet w ciągu 24 godzin. Klient zamawia opony w sklepie internetowym i jedynie realizuje płatność.

Następnie system automatycznie wybiera dostawcę i przekazuje zamówienie do realizacji. Po wysyłce towaru, wystawiane są dokumenty sprzedażowe, a transakcja z dostawcą jest rozliczana. Klient nie podejmuje już żadnych skomplikowanych kroków.

Dzięki wdrożeniu enova365 firma ENiS zyskała m.in. możliwość:
  • automatycznego przetwarzania zamówień składanych przez sklep
  • przekazywania zamówień do systemu obsługującego kooperantów w zakresie drop shippingu
  • kontroli stanu magazynowego, szczególnie w sytuacji gdy towar ma pokrycie na magazynie
  • wsparcie obsługi rabatów posprzedażowych, które umożliwia planowanie wartości docelowych marży
  • sprawne rozliczanie płatności dzięki integracji z systemem on-line
Integracja wszystkich informacji w jednej platformie IT

Kluczowym trendem dzisiejszej logistyki jest wykorzystywanie narzędzi otwartych i gotowych na integracje. Pozwala to budować platformy wymiany danych oraz agregować informacje w jednym miejscu jakim jest system ERP – enova365.

Dzięki temu wszyscy odbiorcy otrzymują informację w tym samym czasie. Co więcej struktura programu pozwala na ujednolicenie przepływu danych, bez konieczności przetwarzania ich w mailu czy pliku.

Dobrym przykładem może być np. firma która zajmuje się logistyką na skalę międzynarodową. Zarówno producent jak i dostawcy a następnie dystrybutorzy muszą być w ciągłym kontakcie. Powodzenie działań, zależy niejednokrotnie od kierowania logistyką i przewidywania różnego rodzaju problemów.

Wykorzystanie integrowanych narzędzie IT pozwala na łączenie się z innymi systemami – naszych dostawców, kontrahentów oraz otwierania swoich magazynów dla innych podmiotów. Połączenie wszystkich uczestników procesu handlowo-logistycznego pozwala na nowe możliwości pracy i znacząco usprawnia obieg informacji.

Połączenie się z różnymi dostawcami pozwala Klientom na dostęp do najlepszych ofert

Z perspektywy sklepu jest to poszerzenie asortymentów i kartotek towarowych bez konieczności inwestycji w magazynowanie i logistykę. Zamówienia składane przez Klientów automatycznie trafiają do dostawcy.

Automatyczny obieg informacji w procesach logistycznych może wykraczać daleko poza proces zamówień. Przykładowo, dzięki takiej platformie kierowcy dostawcy widzą np. gdzie i kiedy dostarczyć towar, ponieważ mogą sprawdzić to na swoim smartfonie.

Jeśli kontrahenci mają stały dostęp do systemu, który pozwala na spójną komunikację, można o wiele szybciej rozwiązać problem np. związany z kwestią dostaw czy pozyskania zgody na określone działania. Nie musimy wykonywać telefonów, wysyłać maili czy faxów, zwłaszcza, że reakcja na naszą wiadomość, znacznie się wydłuży.

Jakie są główne korzyści z wdrożenia systemu enova365

Do najważniejszych korzyści związanych z wykorzystaniem nowoczesnego systemu można zaliczyć:
  • Obniżenie kosztów, dzięki standaryzacji systemu każdy może go obsłużyć z dowolnego miejsca i otrzymać potrzebne informacje. Zebranie uczestników procesu handlowo-logistycznego daje możliwość przyspieszenia realizacji zamówień. Jest to szczególnie istotne dla branży e-commerce, która wymaga ciągłości w działaniu 24 h na dobę.

  • Kluczową cechą systemu jest również otwartość na różnego rodzaju integracje z systemami zewnętrznymi np. do obsługi magazynu. System pozwala szybko wychwycić pomyłkę i błyskawicznie ją edytować i zaktualizować.

  • Oszczędność czasu i szybka realizacja zamówień, to w dzisiejszych czasach warunek sukcesu w branży e-commerce. Konsumenci są zadowoleni ze znakomitej obsługi i częściej korzystają z usług. Właściciele sklepu, nie muszą martwić się o brak towaru na magazynie, ponieważ współpracują z wieloma dostawcami.


Źródło: www.enova365.pl

PODOBNE


 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eqsystembaner