Systemy ERP ze względu na swoją uniwersalność nie w każdym aspekcie posiadają rozbudową funkcjonalność. Doskonałym, często występującym przykładem takiego niedoboru funkcjonalności są funkcje związane z kompletowaniem i realizacją wysyłek do klientów.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Oczywiście systemy ERP posiadają funkcjonalności umożlwiające od strony „papierowej” realizację wydań z magazynu ale funkcjonalności wspierające konkretne procesy w tym zakresie już niekoniecznie. A przecież, czy to w firmach produkcyjnych, czy dystrybucyjnych ten ostatni etap często decyduje o tym jak postrzegana jest przez klientów dana firma.

Czy wszystkie elementy dla danego zamówienie są dostępne? Czy jesteśmy w terminie, czy grożą nam opóźnienia? Czy mamy wszystkie dokumenty niezbędne do przekazania firmom transportowym? Czy skompletowaliśmy dokładnie te elementy, te partie jakie były przeznaczone dla danego klienta? Jaki towar i do których klientów chcemy umieścić na danym środku transportu?

To tylko niektóre zagadnienia, z którymi na co dzień borykają się osoby odpowiedzialne za procesy wysyłkowe.

Jakie czynniki decydują o szybkiej i efektywnej realizacji tych procesów? Jest ich wiele, ale do najważniejszych na pewno należą:
  • łatwość identyfikacji zamówień gotowych do rozpoczęcia realizacji procesu wysyłki, wizualne notyfikacje dostaw przeterminowanych i zbliżających się, 
  • tworzenie listy podjęć z dokładnością do partii i jej wydruk lub przesłanie do przenośnych terminali kodów kreskowych w celu ich realizacji przez magazynierów 
  • tworzenie zleceń transportowych (wybór kierowcy, przewoźnika, trasy itp.) oraz możliwość przypisania do nich konkretnych list podjęć wraz z wydrukiem niezbędnych dokumentów transportowych, 
  • możliwość umieszczenia na liście podjęć towaru, który nie jest jeszcze dostępny w magazynie (w przypadku towarów jest to oczekiwana dostawa od dostawcy, w przypadku produktów oczekiwane przyjęcie z produkcji).
  • pełna historia wysyłek z możliwością filtrowania wg dowolnych kryteriów oraz możliwością wydruku z tego miejsca: zlecenia transportowego, listy podjęć czy WZ-tek,

Implementacja w systemie zarządzania wysyłkami powyższych funkcjonalności niesie z sobą określone korzyści. Do najważniejszych z nich należą:

  • zmniejszenie pomyłek przy realizacji procesów wysyłkowych, 
  • zwiększenie wydajności procesów wysyłkowych,
  • łatwa identyfikacja przeterminowanych i zbliżających się wysyłek, 
  • pełna identyfikowalność list pobrań i zleceń transportowych, 
  • optymalizacja załadunku środków transportu.
Jeżeli system Zarządzania Wysyłkami będzie zintegrowany z systemem ERP także w zakresie zleceń produkcyjnych możliwe nawet będzie umieszczanie na liście podjęć produktów będących jeszcze w trakcie produkcji.

Czy rzeczywiście firmy potrzebują takich rozwiązań? Nasze doświadczenia z wdrożeń rozwiązania L-Systems Zarządzanie Wysyłkami jednoznacznie wskazuje na podniesienie sprawności organizacji w zakresie przygotowywania wysyłek, podniesienie terminowości dostaw i obniżenie kosztów ich kompletacji. Jeżeli połączymy je z innymi funkcjonalnościami takimi jak system obsługi kodów kreskowych (np. L-Systems MWM) ,czy systemami realizacji zleceń produkcyjnych (np. L-Systems MES) korzyści będą jeszcze większe.

Źródło: www.l-systems.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top