Hurtownie danych – funkcje i znaczenie dla BI

Przepisów na sukces biznesu jest na rynku wiele. Nie ulega jednak wątpliwości, że jednym z kluczowych czynników są sprawne i skuteczne procesy…

Porsche rozpędza się w kierunku cyfrowej transformacji z rozwiązaniami SAP

60 proc. kadry kierowniczej z branży motoryzacyjnej twierdzi, że jest bardzo lub bardzo dobrze przygotowana na technologie Przemysłu 4.0 –

Co analityka danych ma wspólnego z szybszym dostarczeniem przesyłek i lepszą opieką zdrowotną?

Kiedy rok temu Microsoft zaprezentował Azure Synapse Analytics, firma obiecała, że dane i możliwości analityczne będą dostępne dla ludzi –

Polisa na trudne czasy

Szybkość i zwinność to dwie cechy firm, które zyskały znaczenie w dobie tegorocznych zawirowań. Właśnie dlatego na uprzywilejowanej pozycji…

Kto analizuje, nie błądzi

Jak przekształcić gigabajty danych w konkretną wiedzę? Analiza danych i ich wizualizacja to skuteczna droga do wypracowania przewagi…

Przyszłość należy do firm potrafiących przetwarzać i wykorzystywać dane

W perspektywie pięciu lat 71 proc. firm planuje inwestować w analizę danych – wynika z badań MicroStrategy. Eksperci podkreślają, że firmy…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Firmy MSP mają duży problem z raportowaniem

98 proc. mikro i małych firm źle ocenia moduły do raportowania, udostępniane w ramach posiadanych systemów informatycznych – wynika z badania przeprowadzonego przez platformę MobilneRaporty.pl. Co determinuje aż tak słabe noty?

Elastyczne rozwiązania do analiz graficznych Oracle Business Intelligence 12c

ORACLEFirma Oracle poinformowała o dostępności platformy Oracle Business Intelligence 12c (BI 12c), która zapewnia przedsiębiorstwom nową jakość łączenia graficznych analiz dowolnych danych na wspólnej platformie analitycznej. Dzięki Oracle BI 12c, stanowiącej fundament oferty rozwiązań analitycznych Oracle, pracownicy wszystkich działów przedsiębiorstwa mogą używać jednej zintegrowanej platformy do samoobsługowej, graficznej analizy danych oraz szybkiego uzyskiwania odpowiedzi na pytania biznesowe zarówno w biurze, jak i poza nim.

Firma Yakult pokazuje, jak można wykorzystać analitykę biznesową

Właściwe wykorzystanie narzędzi do analityki biznesowej pozwala firmom poprawiać podstawowe wskaźniki, takie jak sprzedaż, jakość obsługi klienta czy efektywność. Dowodzą tego nie tylko badania rynkowe prowadzone wśród menedżerów, ale także konkretne historie wdrożeń narzędzi Business Intelligence. Jednym z przykładów takich historii jest firma Yakult, która korzysta z platformy TIBCO Spotfire.

Oprogramowanie Guidewire pomoże oceniać ryzyko w PZU

Grupa PZU oraz Guidewire Software, Inc. (NYSE: GWRE), dostawca oprogramowania dla branży ubezpieczeniowej, poinformowały dziś o udanym wdrożeniu oprogramowania Guidewire PolicyCenter® i Guidewire BillingCenter®. Jest to nowej generacji platforma służąca do sprzedaży polis ubezpieczeniowych (oprócz ubezpieczeń na życie), oceny ryzyka ubezpieczeniowego oraz zarządzania polisami i rozliczeniami.

Łatwiejsza analiza danych z Internetu Rzeczy dzięki rozwiązaniu Teradata

Nowe funkcje pozwalają w czasie rzeczywistym wykrywać charakterystyczne wzorce i zjawiska w danych IoT oraz wykorzystywać potencjał tej wiedzy na ogromną skalę.

Oracle prezentuje platformę Oracle Cloud Platform for Big Data

oracleFirma Oracle zaprezentowała platformę Oracle Cloud Platform for Big Data, która umożliwia przetwarzanie wielkich zbiorów danych w chmurze i upraszcza uzyskiwanie z nich korzyści biznesowych. Platforma ta wchodzi w skład najwszechstronniejszej oferty usług PaaS (ang. Platform as a Service — platforma jako usługa) i udostępnia unikatowe możliwości, pozwalające klientom maksymalnie wykorzystać ich dane i przyspieszyć generowanie analiz.

InForum BI Studio w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Wł. Biegańskiego w Grudziądzu

Zakończyło się wdrożenie systemu klasy Business Intelligence: „InForum BI Studio” w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr Wł. Biegańskiego. Celem wdrożenia oprogramowania firmy DomData AG było usprawnienie procesów decyzyjnych w obszarach planowania i rozliczania kosztów świadczeń zdrowotnych, optymalizacja wykorzystania personelu, infrastruktury i innych zasobów medycznych szpitala.

Big Data kluczowe w obsłudze klienta

Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę danych przedsiębiorstwa coraz częściej wykorzystują w obsłudze klienta, inwestują więc w nowe narzędzia analityczne. Często ma to decydujące znaczenie dla utrzymania klientów. Prawie jedna trzecia z nich lepiej ocenia kontakt z firmami, które znają ich historię.

Kokpity menedżerskie zdobywają rynek

Wielkie zbiory danych czytelne jak deska rozdzielcza dobrego auta – to efekt, jaki przynoszą firmom tzw. dashboardy (kokpity menedżerskie). Te interaktywne i dynamiczne raporty, przedstawiane w prostej graficznej formie, pozwalają sprawnie zarządzać informacją. A ta zmienia oblicze biznesu. Według Gartnera już do 2020 r. informacje gromadzone dzięki analizie danych przekształcą 80% procesów biznesowych i produktów . Tymczasem dashboardy umożliwiają za pomocą kilku kliknięć dostęp do danych, które w tradycyjnej formie zajmowałyby po kilka tysięcy stron dokumentów. To technologiczna busola, która pozwala odnaleźć się w zalewie informacji.

Nadeszła Era Kognitywna

Nowe rozwiązania zrewolucjonizują sposób podejmowania decyzji biznesowych, dając możliwość analizy aż 80% danych, które obecnie są poza zasięgiem tradycyjnych metod przetwarzania.

BI.Expert - nowość w ofercie SIMPLE

simpleFirma SIMPLE S.A. przedstawia NOWOŚĆ w swojej ofercie - wiodące na rynku narzędzie analityczne BI.EXPERT Powered by Qlik, służące do samodzielnej, nieograniczonej pracy z danymi, dzięki czemu użytkownicy mają łatwy dostęp do najważniejszych informacji prezentowanych w niezwykły sposób.

Big Data przynosi istotne korzyści biznesowe

Badanie Teradata i Forbes Insights podsumowuje korzyści biznesowe wynikające z praktycznego zastosowania big data i wskazuje na potencjalne trudności w osiąganiu oczekiwanych efektów.

BI Office rekomendowanym rozwiązaniem BI dla Microsoft SQL Server

Dzięki strategicznemu partnerstwu pomiędzy Microsoft i Pyramid Analytics, które firmy ogłosiły 24 lipca br., rozwiązania Microsoft zintegrowane z rozwiązaniami firmy Pyramid Analytics będą miały nowe funkcjonalności. BI Office jest naturalnym rozszerzeniem Microsoft SQL Server i preferowanym przez Microsoft rozwiązaniem Business Intelligence dla rynku enterprise w wersji on-premise.

Przedstawiciel Europcar Polska kontroluje koszty aut przy wsparciu Xpertisa

Spółka Inter Best-97 — wyłączny przedstawiciel na Polskę firmy Europcar Polska, będącej częścią największej na świecie sieci wynajmu samochodów — wdrożyła rozwiązanie Xpertis Controlling firmy Macrologic.

Branżowe narzędzia analityczne od IBM

W trakcie drugiej edycji Forum Analityki Biznesowej, firma IBM ogłosiła wprowadzenie Industry Analytics Solutions, czyli pakietu 20 rozwiązań branżowych do analityki predykcyjnej, które umożliwiają łatwiejsze i szybsze podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie zebranych danych. Nowa oferta została stworzona z myślą o konkretnych branżach, m.in. medialnej, bankowej, chemicznej, a także handlu detalicznego.

Wydajna analityka predykcyjna dla Big Data wzbogaca platformę Digital Business Platform Software AG

Software AG ogłosiła dziś, że platforma cyfrowa Digital Business Platform została wzbogacona o wysokowydajne rozwiązania do analityki predykcyjnej wielkich zbiorów danych (Big Data). Są one przeznaczone dla firm z takich branż, jak: handel detaliczny, produkcja, usługi finansowe, telekomunikacja, usługi użyteczności publicznej czy turystyka i hotelarstwo. Dzięki nowoczesnej analityce predykcyjnej firmy te będą mogły szybciej i łatwiej uzyskiwać dostęp do kluczowych informacji biznesowych, prognozować je i odpowiednio reagować.

Planowaniem budżetu zakupowego z Impuls EVO

bpscFunkcjonalności systemu Impuls EVO dedykowane obsłudze procesów dystrybucji i gospodarki materiałowej zostały wzbogacone o nowe rozwiązania do planowania procesów zakupowych. Rozwinięcie to dedykowane jest zarówno specjalistom ds. zakupów, działom finansowo-księgowym, jak i kadrze zarządzającej.

Infovide-Matrix wspiera wdrożenie Business Intelligence w BGK

Firma Infovide-Matrix S.A. zrealizowała prace doradcze w obszarze Business Intelligence dla Banku Gospodarstwa Krajowego. Głównym celem stawianym wobec projektu, było opracowanie rekomendacji wyboru najlepiej dopasowanej do potrzeb Banku platformy BI wraz z przeprowadzeniem pilotażowego wdrożenia zalecanego narzędzia. Prace wykonano z wykorzystaniem autorskiej metodyki Infovide-Matrix zatytułowanej „Metodyka wyboru narzędzi BI”, przeznaczonej do wyboru i skalowania narzędzi klasy Business Intelligence w organizacjach.

Business Intelligence na fali wznoszącej

BONAIRRozwiązania Business Intelligence należą dziś do najszybciej rozwijających się technologii. Jak wynika z analiz firmy badawczej Gartner, w 2013 roku wartość rynku Business Intelligence wzrosła o 9%, zaś do 2018 roku będzie rosła w tempie 8,7% rocznie. To oznacza, że analityka biznesowa zyska na znaczeniu w ciągu kilku najbliższych lat, otwierając przed biznesem ogromne możliwości zarządzania danymi i czerpania z nich cennej wiedzy.

Qlik prezentuje platformę deweloperską do wizualizacji i analiz danych

Qlik przedstawił nowoczesną platformę analityczną wspierającą tworzenie aplikacji analitycznych szytych na miarę, także gotowych do umieszczenia w sieci Web.. Platforma Analityczna Qlik została zaprojektowana specjalnie dla deweloperów, by mogli oni budować aplikacje służące analizie danych i tym samym dać firmom przewagę konkrencyjną, wykorzystując wydajność platformy. Platforma analityczna Qlik może służyć zwiększeniu zasięgu wykorzystania narzędzi BUSINESS INTELLIGENCE  wśród partnerów i klientów za pośrednictwem ekstranetu czy stron WWW, ułatwiając współpracę oraz interakcje z wykorzystaniem danych.

Qlik wprowadza Qlik Sense Enterprise 2.0

Zastosowanie pokrywa samoobsługową wizualizację danych, raportowanie i tworzenie dashboardów, po szyte na miarę analizy, z możliwością osadzania na witrynach sieci web.

Rozwiązania analityczne i BIG DATA dla EY

IBM rozszerza współpracę z firmą doradczą EY, dostarczając jej wsparcie technologiczne z obszaru analityki, Big Data, cloud computing oraz rozwiązań dla przedsiębiorstw. W efekcie firmy stworzą wspólną ofertę skoncentrowaną wokół narzędzi analitycznych IBM, a EY uzyska dostęp do wersji testowych nowego oprogramowania, wsparcie techniczne oraz szkoleniowe.

Qlik Sense wizualizuje procesy włoskiego detalisty

OVS, wiodący włoski producent odzieży, wdrożył Qlik Sense w departamencie Zaopatrzenia i Dostaw, aby usprawnić i koordynować działanie różnych działów zakupowych w organizacji. Dzięki temu wdrożeniu, OVS będzie wykorzystywał rozwiązania Qlik, aby zaspokoić w przedsiębiorstwie potrzeby związane z samoobsługową analityką - i wizualizacją danych.

Hurtownia Danych, czyli krok ku sprawniejszej organizacji

Jednym z największych wyzwań w zarządzaniu dużą organizacją jest efektywne gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie danych, pozyskiwanych z wielu różnych rozproszonych źródeł takich jak CRM, systemy logistyczne czy też bazy danych finansowo-handlowych.

Punkt przełomowy w Business Intelligence

Data Discovery staje się normalnością, co w takim razie jest kolejnym etapem? Nowy raport ‘2015 Gartner Magic Quadrant for Business Intelligence and Analytics Platforms’ został opublikowany. W 2014 roku ponad połowa wydatków na BI została przeznaczona na systemy Data Discovery, co skłoniło Gartnera do opublikowania badania ‘Trendy Rynkowe: Punkt zwrotny Business Intelligence zwiastunem Nowej Ery Analityki’.

Firmy sektora MSP mogą bezpłatnie wypróbować system Business Intelligence

SAGEMałe i średnie przedsiębiorstwa mogą sprawdzić, w jaki sposób funkcjonalność analityczna i raportowa wspiera podejmowanie decyzji menedżerskich. Firma Sage udostępniła wersję demo rozwiązania Business Intelligence, które jest częścią systemu Sage Symfonia ERP.

QLIK piąty raz z rzędu wśród liderów magicznego kwadratu BI

Qlik ogłosił, że znalazł się wśród liderów w raporcie Gartnera Magic Quadrant for Business Intelligence and Analytics Platforms. To wyróżnienie oznacza, że Qlik piąty raz z rzędu zapewnił sobie miejsce w kwadrancie liderów dzięki kompletności wizji oraz zdolności do osiągania założonych celów biznesowych. Raport Magic Quadrant firmy analitycznej Gartner przedstawia przekrojowy obraz działalności dostawców w danym segmencie rynku, aby pomóc użytkownikom końcowym w podjęciu najlepszej decyzji przy wyborze partnera lub dostawcy usług czy produktów.

IDS optymalizuje wydajność przy pomocy Qlik Sense

Qlik ogłosił, że IDS, globalny wykonawca do spraw łańcucha dostaw wdrożył rozwiązanie Qlik Sense, aby w łatwy sposób tworzyć dynamiczne raporty dotyczące zarządzania transportem dla klientów i dostawców usług logistycznych. Qlik Sense jest pierwszym produktem klasy korporacyjnej stworzonym do zarządzania i wizualizacji danych – samoobsługowym i niezależnym od urządzeń.

Controlling strategiczny – kompetencje CFO w budowaniu wartości biznesu

Realizacja procesów strategicznych w firmie, w coraz bardziej złożonym otoczeniu rynkowym, wymaga wiedzy eksperckiej. Wizja rozwoju przedsiębiorstwa musi wynikać z rzetelnej analizy teraźniejszości i umiejętnego przewidywania przyszłości, a proces jej realizacji podlegać kontroli. Rozległe kompetencje, wiedza i doświadczenie CFO, które coraz częściej stanowią wsparcie zarządu w poszukiwaniu i wykorzystaniu potencjału firmy są także podstawą controllingu strategicznego. Zapewnienie informacji, wykrywanie „wąskich gardeł”, kontrolowanie odchyleń od zamierzonych celów, planowanie procesów oraz zarządzanie możliwościami i ryzykiem to zakres, w którym firmy mogą wykorzystać zasoby CFO i dzięki temu wyznaczać lepszy kierunek rozwoju swojego biznesu.

Business Intelligence odkrywa tredny randkowe

Qlik uruchomił nową aplikację zbudowaną na Qlik Sense. Aplikacja została zbudowana wspólnie z LUNCH Actually, azjatyckim portalem randkowym i ujawnia trendy randkowe w trzech krajach regionu.

PKP SA kończy drugi etap wdrożenia systemu klasy Business Intelligence

Zakończył się drugi etap wdrożenia systemu wspomagającego proces budżetowania w PKP S.A. Za projekt odpowiadały firmy PKP Informatyka i DomData AG. System umożliwia precyzyjne planowanie kosztów działalności spółki.

Qlik i Frank Research Group na pomoc klientom banków

Qlik stworzył na rynek rosyjski we współpracy z instytutem badawczym Frank Research Group aplikację „Banking Analytics”, wizualizującą w interaktywny sposób dane ze wszystkich rosyjskich banków. Frank Research Group jest wiodącą grupą badawczą, zajmującą się analizowaniem sektora finansowego w Rosji. Dzięki bezpłatnej aplikacji, każdy użytkownik może bez niczyjej pomocy, porównywać oferty banków pod kątem wybranych kryteriów takich jak: udział w rynku, tempo wzrostu, wiarygodność czy możliwość bezpiecznego lokowania oszczędności.

Retcon zapewni BI dla Centrum Usług Informatycznych

Centrum Usług Informatycznych (CUI) we Wrocławiu wybrało spółkę Retcon na wykonawcę dostawy platformy dla wykonywania analiz klasy Business Intelligence (BI) wraz z usługami wdrożeniowymi i rocznym serwisem. Prace zostaną wykonane za 256 624,74 zł

Abbott Laboratories Poland Sp. z o.o. wdroży system planowania budżetowego

Abbott wybrał system Matrix BI (Matrix Business inteligence) do celów związanych z planowaniem sprzedaży i wsparciem procesów monitorowania wyników sprzedażowych. Wdrożenie rozpocznie się jesienią 2014r.

Qlik wspólnie z Fujitsu zintegruje rozwiązanie do analizy Big Data

Qlik poinformował, że Fujitsu Limited zintegrowało QlikView ze swoim rozwiązaniem Big Data – Fujitsu Business Application Operational Data Management & Analytics (ODMA), w celu dostarczania lepszych wizualizacji danych i analiz użytkownikom biznesowym. Obecnie rozwiązanie wykorzystywane jest tylko w Japonii.

Data Discovery – twoja przepustka do wyjścia z matni danych

To chyba wszystkim znana sytuacja: każdy kto kiedyś grał w popularną grę Monopoly lub rodzimy Eurobiznes, w pewnym momencie losował kartę lub rzucał kostkami, na skutek czego lądował w więzieniu. Niektórzy gracze po prostu czekają na koniec kary, a Ci bardziej ambitni głowią się jak najszybciej wrócić do gry.

Qlik Sens wspiera decyzje w agencji nieruchomości Colliers International

Colliers International, wiodąca agencja nieruchomości komercyjnych na świecie wykorzysta Qlik Sense w całym regionie EMEA, aby dzięki lepszemu wglądowi w dane wspierać pracowników wyższego szczebla w podejmowaniu decyzji.

Connection Analytics kolejny przełom w analizie Big Data

Firma Teradata ogłosiła wprowadzenie Connection Analytics, rozwiązania opartego na platformie Teradata Aster Discovery Platform. Rozwiązanie Connection Analytics zapewnia dostęp do nowych rodzajów analiz pozwalających odkrywać relacje oraz wzajemne wpływy osób, produktów i procesów. Teradata pozwala wykorzystać tego rodzaju analizy za pośrednictwem prostego, wstępnie skonfigurowanego i gotowego do uruchomienia rozwiązania dającego dostęp do bardziej rozbudowanych raportów.

Qlik pierwszy w wielu kategoriach, w międzynarodowym badaniu BARC

QlikView zajęło pierwsze miejsce w rankingu rozwiązań Business Intelligence, w kategoriach satysfakcja klienta, wydajność, przyszły cel zakupowy oraz zadowolenie z produktu, w ramach ankiety BI Survey 14, przeprowadzonej przez Business Application Research Center (BARC) . Ranking powstał w oparciu o ankiety przeprowadzone wśród użytkowników systemów BI.

Globalny portret dyrektorów generalnych

Według badań przeprowadzonych przez Qlik, lidera systemów Data Discovery, obejmujących analizę profili i przeszłości poszczególnych dyrektorów generalnych, przeciętny CEO jest 54-letnim mężczyzną, który ukończył Harvard, Oxford lub Cambridge. Tych oraz innych informacji dostarczyła interaktywna aplikacja „Where Do CEOs Come From” – oparta na QlikView, platformie Business Intelligence zorientowanej na potrzeby użytkowników.

Back to top