Hurtownie danych – funkcje i znaczenie dla BI

Przepisów na sukces biznesu jest na rynku wiele. Nie ulega jednak wątpliwości, że jednym z kluczowych czynników są sprawne i skuteczne procesy…

Porsche rozpędza się w kierunku cyfrowej transformacji z rozwiązaniami SAP

60 proc. kadry kierowniczej z branży motoryzacyjnej twierdzi, że jest bardzo lub bardzo dobrze przygotowana na technologie Przemysłu 4.0 –

Co analityka danych ma wspólnego z szybszym dostarczeniem przesyłek i lepszą opieką zdrowotną?

Kiedy rok temu Microsoft zaprezentował Azure Synapse Analytics, firma obiecała, że dane i możliwości analityczne będą dostępne dla ludzi –

Polisa na trudne czasy

Szybkość i zwinność to dwie cechy firm, które zyskały znaczenie w dobie tegorocznych zawirowań. Właśnie dlatego na uprzywilejowanej pozycji…

Kto analizuje, nie błądzi

Jak przekształcić gigabajty danych w konkretną wiedzę? Analiza danych i ich wizualizacja to skuteczna droga do wypracowania przewagi…

Przyszłość należy do firm potrafiących przetwarzać i wykorzystywać dane

W perspektywie pięciu lat 71 proc. firm planuje inwestować w analizę danych – wynika z badań MicroStrategy. Eksperci podkreślają, że firmy…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

oracle 120Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy, dostarczający analizy m.in. na zlecenie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zdecydował się na wdrożenie technologii autonomicznej Oracle, wykorzystującej sztuczną inteligencję. Pozwoliła ona nie tylko znacząco skrócić czas dostarczania odpowiedzi na zapytania, ale też poprawić ich jakość dzięki automatyzacji prac administracyjnych. To pierwszy w Polsce kontrakt podpisany przez jednostkę administracji publicznej na implementację autonomicznej bazy danych Oracle.

Birst, spółka firmy Infor, poinformowała o dostępności nowej wersji pakietu - Birst 7. Oprogramowanie to, w ramach jednej platformy, wprowadza do przedsiębiorstw analitykę scentralizowaną i zdecentralizowaną. Nowa wersja daje przedsiębiorstwom możliwości dostarczania w skali całej organizacji rzetelnych i uporządkowanych informacji, zapewniając swobodę i kontrolę dzięki nowoczesnemu interfejsowi użytkownika klasy konsumenckiej zaprojektowanemu pod kątem skalowalności i szybkości.

Szpitale i placówki medyczne w coraz szerszym zakresie testują i wdrażają nowoczesne rozwiązania technologiczne. Mapowanie i edycja genów, druk 3D implantów czy wykorzystanie robotów podczas operacji to tylko niektóre przykłady. Dynamicznie zwiększa się również zakres stosowania narzędzi do zaawansowanej analizy danych i algorytmów sztucznej inteligencji.

Z zestawienia przygotowanego przez The World Economic Forum Future of Jobs wynika, że analitycy danych oraz data scientists zajmują miejsca w czołówce najbardziej pożądanych specjalistów na rynku pracy. Trend ten bezpośrednio powiązany jest z potencjałem zawartym w dostępnych danych, których ilość, według przewidywań IDC wzrośnie ponad czterokrotnie na przestrzeni następnych pięciu lat.

Świat online pełen jest śladów, cyfrowych oczywiście. Każde kliknięcie, czy przesunięcie to trop, który może pomóc odtworzyć przebieg wydarzeń. Jednak to zaledwie skrawek informacji - ale gdyby mieć ich kilka, albo kilkanaście, wówczas możemy rozwikłać zagadkę, zanim zrobią to inni. Niczym bohater książki Arthura Conana Doyle’a, dziś Sherlockiem Holmesem jest każdy marketer zbierający informacje. A tych wyraźnie przybywa, internauci rozsiewają je w każdym zakamarku internetu. W związku z tym rośnie również liczba źródeł, z których marketingowy detektyw korzysta. Dziś jest ich średnio aż o 60% więcej niż jeszcze dwa lata temu, podaje Salesforce.

Symmetry podpisało umowę z Ministerstwem Finansów na dostawę narzędzi analityki biznesowej w oparciu o technologię firmy SAS, wiodącego na świecie dostawcy zaawansowanej analityki i oprogramowania Business Intelligence. Maksymalna łączna wartość zamówienia wynosi blisko 3 mln zł brutto.

W perspektywie pięciu lat 71 proc. firm planuje inwestować w analizę danych – wynika z badań MicroStrategy. Eksperci podkreślają, że firmy muszą się przekształcić z organizacji, które tylko posiadają dane, w takie, które potrafią je wykorzystywać do podejmowania decyzji biznesowych. Analiza i łączenie danych z rożnych źródeł może przynieść firmom wzrost efektywności, lepsze wyniki finansowe i nowych klientów.

Jeżeli dane porównamy do paliwa napędzającego biznes, systemy analityczne będą pełniły rolę silnika, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą się rozwijać i podążać w wyznaczonym kierunku, podejmując świadome decyzje. Dla powodzenia projektów analitycznych niezwykle ważna jest pewność, że organizacja posiada właściwe dane. Tymczasem, jak wynika z badania SAS, tylko 20% firm monitoruje, zarządza i dba o poprawę jakości informacji.

Optymalizacja, monetyzacja i analityka. Pod znakiem tych pojęć będzie się rozwijać w Polsce coraz więcej firm z sektora przemysłowego, wynika z analizy firmy TogetherData. Jednym z kluczowych trendów, który przyczyni się w 2019 roku do szerszej realizacji koncepcji Przemysłu 4.0 wśród polskich przedsiębiorstw będzie zbieranie, agregacja i analiza dużych zbiorów danych.

„Nadszedł czas, aby zrozumieć, że przyroda bez człowieka będzie istniała, ale człowiek bez przyrody nie”, powiedział swego czasu Arystoteles. Obecnie stwierdzenie to wydaje się być bardziej aktualne niż kiedykolwiek wcześniej.

Zestawmy ze sobą dwa fakty: przez ostatnie dwa lata liczba źródeł firmowych danych wzrosła o połowę. Jednocześnie dla aż 80% klientów jakość obsługi jest równie ważna jak kupowany produkt czy usługa. Zabieganie o jak najlepsze doświadczenia klientów to dla firm pole do budowania przewagi konkurencyjnej. Jest ono wciąż bardzo duże, choć powoli zaczyna się kurczyć, gdyż marketing nabywa kompetencje i technologie do efektywnego zarządzania wrażeniami klientów.

codec logo 2017Wzrost szybkości planowania, wyeliminowanie błędów związanych z wykorzystaniem Excela, łatwiejsze wprowadzanie zmian oraz ich natychmiastowa wizualizacja, to tylko wybrane elementy, które przyczyniły się do usprawnienia procesu planowania sprzedaży oraz dystrybucji nowych gier.

Cztery miesiące pracy. Tyle czasu w 2018 roku mogła zaoszczędzić Administracja Sądowa Łotwy, dzięki wdrożeniu platformy do analityki biznesowej firmy MicroStrategy. Oszczędność czasu i pieniędzy są jednymi z korzyści, jakie niesie za sobą wykorzystanie narzędzi z zakresu Business Intelligence w organizacji oraz możliwości, które otwierają się przed instytucjami publicznymi opierającymi swoje działania na danych.

comarchAgencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) od października 2018 roku korzysta z rozwiązania klasy Business Intelligence wdrożonego przez Comarch. Pracownicy instytucji używają systemu do gromadzenia i analizy danych oraz przygotowywania na ich podstawie raportów.

Polskie przedsiębiorstwa są w fazie transformacji dotychczasowych źródeł konkurencyjności. Coraz większą rolę odgrywają innowacyjność i automatyzacja. Wyzwaniem jest finansowanie wzrostu przedsiębiorstwa z firmy rodzinnej do korporacji. Firmy oparte na danych mają nawet 23 razy większą szansę na pozyskiwanie nowych klientów i sześciokrotnie większą na ich późniejsze zachowanie. Prognozowanie i analiza danych to jednak pięta achillesowa polskich firm.

MicroStrategy® ogłosił w tym tygodniu, że najnowsza wersja MicroStrategy 2019 jest już dostępna. Jest to pierwsza na rynku platforma oferująca HyperIntelligence™, transformational mobility i federated analytics. Oficjalne wypuszczenie nowej wersji poprzedziło uruchomienie dzwonu nowojorskiej giełdy papierów wartościowych NASDAQ przez założyciela, przewodniczącego zarządu, prezesa i CEO firmy MicroStrategy, Michael’a J. Saylor’a oraz przedstawicieli zarządu firmy.

itintegro logo2015Problemem wielu organizacji są trudności z uporządkowaniem danych. Dotyczą one zarówno przepływu informacji pomiędzy użytkownikami, jak i wszystkimi oddziałami. Jak się okazuje, główną przyczyną są niezależne bazy danych w każdym z oddziałów.

Zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu analityki danych w Polsce może wzrosnąć w przyszłym roku nawet o 25-30 proc. Głównymi czynnikiem rozwoju „datyzacji” polskiego biznesu będzie rozwój chmury publicznej oraz zmiana świadomości przedsiębiorców, wynika z analizy firmy TogetherData. Wyzwaniem może być wieloźródłowość danych, albowiem polskie przedsiębiorstwa będą się gubić w kwestii systematycznej integracji informacji.

Szybkie i przejrzyste dla użytkownika, a jednocześnie zaawansowane merytorycznie, analizowanie danych? To możliwe z nowym rozwiązaniem w systemie ERP Streamsoft Prestiż.

Aż 72% uczestników badania Here and Now: The need for an analytics platform, przeprowadzonego przez SAS, dostrzega zalety analityki, ale tylko 39% używa jej podczas tworzenia strategii biznesowych.

Z raportu firmy KPMG wynika, że, dzięki analizie Big Data, 8 na 10 przedsiębiorstw lepiej rozumie potrzeby i preferencje klientów. Do czego firmy wykorzystują tę wiedzę? Jednym z najważniejszych obszarów jest marketing. Jak podkreślają eksperci, to właśnie dzięki informacjom o zachowaniu klientów można dużo skuteczniej docierać do wybranych grup docelowych, a w efekcie osiągać to, na czym najbardziej zależy każdej firmie, czyli więcej sprzedawać.

Firma Clouds On Mars opublikowała wyniki sondażu pod nazwą: „AI w BI - wykorzystanie sztucznej inteligencji w narzędziach analitycznych w Polsce 2018”. Pomimo iż 87% ankietowanych uważa, że sztuczna inteligencja jest rzeczywistą praktyką w świecie Business Intelligence, to aż 58% z nich przyznaje, że nie wie, czy stosowanie AI w BI jest praktyką biznesową jego firmy.

W tym roku firmy i agencje skupią się na cyfrowej transformacji, której głównym elementem ma być implementacja i rozwój analityki Big Data — wynika z badania WARC, przeprowadzonego na grupie specjalistów ds. reklamy i marketingu z całego świata. Analityka wielkich, nieustrukturyzowanych zbiorów danych będzie priorytetem dla 59 proc. agencji i 55 proc. dużych przedsiębiorstw.

Analityka predyktywna szturmem zdobywa już przemysł. Dzięki technologiom kognitywnym nowa klasa systemów analizujących pracę maszyn podwyższa poprzeczkę, przewidując ich możliwe awarie z jeszcze większą dokładnością. Tymczasem konserwacja predykcyjna to tylko część pokaźnego rynku analityki predyktywnej, który rozwija się z imponującą prędkością ponad 21 proc. rdr. Do 2023 roku rynek ten będzie wart już blisko 15 mld. dolarów.

Przedstawiciele sektora ochrony zdrowia na całym świecie od lat mierzą się z wyzwaniami związanymi m.in. z efektywnością operacyjną, zmieniającym się zakresem realizowanych świadczeń, zarządzaniem i wykorzystaniem budżetu, problemami kadrowymi, a także rosnącymi oczekiwaniami ze strony chorych i ich rodzin.

oracle 120Baza danych Oracle w chmurze to technologia przetwarzania dostępna przez Internet. Dostęp do zasobów można uzyskać z poziomu różnych platform sprzętowych ― od komputerów stacjonarnych, poprzez tablety, po urządzenia mobilne. Usługa Oracle Database Cloud obejmuje szeroką gamę narzędzi dla użytkownika, w tym kreatory programistyczne oraz elastyczne, interaktywne narzędzia do tworzenia raportów.

Siemens Healthineer wdrożył platformę SAS wykorzystującą technologie machine learning i IoT analytics do analizy ważnych danych generowanych przez systemy firmy rozlokowane na całym świecie. Informacje pochodzą z różnych urządzeń, takich jak np. aparaty do tomografii i rezonansu magnetycznego. Rozwiązanie SAS pomaga przewidywać z kilkudniowym wyprzedzeniem problemy związane z działaniem systemów oraz potencjalne przestoje.

W regionie Europy Środkowo-Wschodniej to Polska może pochwalić się największą liczbą powstających centrów obsługi, a wysokie kompetencje specjalistów przyciągają do nas zagranicznych gigantów. Dostawa zewnętrznych usług IT to łatwy biznes dla technologicznych spółek pod warunkiem, że wiedzą jak „odciąć kupon” – dziś kluczem do sukcesu jest najwyższa certyfikacja bezpieczeństwa i gotowość do podjęcia ryzyka.

Technologia Business Intelligence (w skrócie BI) obchodzi swoje 60-lecie. To właśnie w 1958 roku na łamach czasopisma IBM Journal po raz pierwszy został zdefiniowany schemat działania w pełni zinformatyzowanego systemu analitycznego wspierającego podejmowanie kluczowych decyzji w przedsiębiorstwach. Dziś ten segment analityki danych to wielomiliardowy globalny biznes.
 

Branża FMCG jest jedną z tych, w których zwiększenie trafności prognoz wpływa na efektywność funkcjonowania całego przedsiębiorstwa stosunkowo szybko. Precyzyjna analiza danych historycznych, wpływu akcji promocyjnych na sprzedaż oraz uwzględnianie sezonowości umożliwia ciągłe doskonalenie tego procesu. Jednym z większych wyzwań w tym zakresie jest dopasowanie odpowiedniego rozwiązania nie tylko do zakładanej strategii biznesowej, ale również do stylu pracy poszczególnych osób oraz ich doświadczenia.

Jak wynika z danych Stowarzyszenia Biegłych ds. Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych (ACFE), straty związane z nadużyciami i niegospodarnością w procesach zamówień i zakupów wynoszą nawet 10 proc. całkowitych wydatków firmowych. Należy również pamiętać, że szkody wywołane przez tego typu działania są trudne do zmierzenia i często wykraczają poza sferę finansową. Konsekwencje wykrycia i upublicznienia nadużyć są często katastrofalne w skutkach dla reputacji firmy. W dobie coraz bardziej wyszukanych metod i technik, skuteczna walka z korupcją i nadużyciami finansowymi wymaga wykorzystania zaawansowanych narzędzi analitycznych.

Rolą nowoczesnego CIO (dyrektora ds. informatyki) jest z jednej strony większe zaangażowanie w tworzenie strategii biznesowej, a z drugiej – umiejętne dostosowywanie ekosystemu usług IT do zmieniających się uwarunkowań i potrzeb organizacji. Zadaniem specjalisty na tym stanowisku jest również zsynchronizowanie strategii IT z ogólną wizją przedsiębiorstwa. Wymaga to doskonałej znajomości najnowszych technologii, sposobów ich implementacji oraz świadomości korzyści biznesowych, które mogą zapewnić. SAS, lider analityki biznesowej, dołączył do CIONET, największej międzynarodowej społeczności menedżerów IT, aby dzielić się wiedzą i wspierać dyrektorów ds. informatyki w dążeniu do innowacyjności.

Nie ulega wątpliwości, że cyfryzacja jest głównym czynnikiem bieżących zmian społecznych i gospodarczych na świecie. Na początku opierała się na rozbudowie infrastruktury teleinformatycznej. Kolejne etapy polegały na usieciowieniu oraz wykorzystaniu Internetu na potrzeby rozwoju aplikacji zarówno przez przedsiębiorstwa, jak i konsumentów. Obecnie obserwujemy dynamiczny rozwój gospodarki opartej o dane. Dzięki postępowi w zakresie dostępnych technologii, algorytmów i narzędzi analityka stała się łatwiej dostępna nie tylko dla dużych, ale również średnich i małych firm.
 

Analityka pozwala m.in. na podejmowanie trafnych decyzji biznesowych, usprawnienie obsługi klienta czy odpowiednie profilowanie ofert lub kampanii marketingowych. Jednakże wiele przedsiębiorstw nadal poszukuje przykładów korzyści i najlepszych praktyk w zakresie wdrożenia platform analitycznych i wykorzystania nowoczesnych technologii, takich jak uczenie maszynowe. Ich implementację utrudniają skomplikowane przepisy i brak wzorców, na których firmy mogłyby oprzeć swoje działania. Chcąc zmienić ten stan rzeczy, lider analityki biznesowej, firma SAS wstąpiła w szeregi Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. W ramach współpracy SAS chce popularyzować na polskim rynku innowacyjność analityki oraz aktywnie uczestniczyć w kształtowaniu prawa pozwalającego na popularyzację tej klasy rozwiązań informatycznych.

UNIT4Wyniki badania1 opublikowanego w 2016 roku w międzynarodowym czasopiśmie International Journal of Information Management pokazują jak ważne jest zastosowanie rozwiązań Big Data w biznesie.

Firmy coraz powszechniej korzystają z analizy danych i rozwiązań klasy big data, aby prześcignąć konkurencję i tworzyć nowe modele biznesowe. Segment ten rozwija się w tempie sześciokrotnie szybszym niż cała branża IT, a biznes w coraz większym stopniu dostrzega korzyści związane z analizą danych – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie SAS, globalnego dostawcy analityki biznesowej. Wykorzystanie danych decyduje dziś o bezpieczeństwie i konkurencyjności przedsiębiorstw oraz satysfakcji ich klientów. Może też zapewnić gospodarce miliardowe wpływy.

ORACLEWiększości z nas wprost trudno sobie wyobrazić obecną ogromną ilość danych. Aby przedstawić swoje szacunki w tym zakresie, eksperci używają takich terminów jak zettabajty (dla ciekawych: do 2020 r. na świecie ma być 40 zettabajtów danych), ale dzięki temu wcale nie jest nam łatwiej zrozumieć, jak wielka jest to ilość. Nic więc dziwnego, że ktoś wymyślił określenie „Big Data”, oznaczające dosłownie „wielkie dane”.

Celem każdej implementacji systemu Plus Workflow jest optymalizacja procesów biznesowych w organizacji. System elektronicznego obiegu dokumentów firmy Suncode wspiera szeroką gamę procesów biznesowych, w tym także kontrolowanie i zarządzanie budżetami spółek. Plus Workflow pozwala kontrolę takich pozycji budżetowych w ramach: centrów kosztów (MPK), kosztów rodzajowych, projektów, zadań inwestycyjnych i wielu innych.

Poszerza się zakres danych z obszaru zarządzania produkcją dostępnych w systemie BI (Business Intelligence) firmy Streamsoft, polskiego producenta i dostawcy systemów ERP. Będzie on oparty o 6 dziedzin analitycznych.

Niemiecka firma ComplIT Solutions Gmbh wchodzi na polski rynek z oprogramowaniem klasy Business Intelligence: „reporting plus”. Tym, co odróżnia to oprogramowanie od innych rozwiązań dostępnych na rynku jest prostota i szybkość wdrożenia oraz niskie koszty zakupu i utrzymania.

Back to top