Firma HENDI Polska jest częścią międzynarodowej grupy HENDI, zajmującej się od ponad 70 lat produkcją i handlem profesjonalnym wyposażeniem gastronomicznym w całej Europie. Polski oddział firmy od 2005 roku jest oficjalnym dystrybutorem szerokiej oferty obejmującej wysokiej jakości naczynia i przybory kuchenne, wyposażenie restauracji i kuchni, artykuły stalowe, porcelanowe, do obróbki termicznej oraz artykuły higieniczne. Sprzedaż firmy prowadzona jest głównie przez Partnerów Handlowych i jest realizowana przez Centrum Dystrybucyjne w Gądkach koło Poznania.
 



Dewizą firmy HENDI Polska jest prowadzenie dystrybucji wyłącznie za pośrednictwem dystrybutorów sprzętu gastronomicznego, dla których firma chce być lojalnym i solidnym Partnerem. Oferta HENDI jest bardzo szeroka i obejmuje ponad 7000 indeksów towarowych. Każdego dnia firma realizuje około 150 przyjęć i 1000 wydań towarów. W celu zachowania jak najlepszych standardów obsługi swoich Partnerów, w tym przestrzegania terminowości i prawidłowości realizowanych zamówień, HENDI podjęło decyzję o wdrożeniu systemu zarządzania magazynem i wykorzystania terminali przenośnych komunikujących się on-line z systemem WMS.

HENDI Polska wraz z uruchomieniem nowego Centrum Dystrybucji podjęło decyzję o usprawnieniu wewnętrznych procesów magazynowych i wdrożeniu systemu klasy WMS do zarządzania magazynem. Partnerem wdrożeniowym została firma HIT-Kody Kreskowe, z którą HENDI Polska współpracowała wcześniej w ramach zakupów etykiet i taśm termotransferowych do drukarek etykiet. Projekt rozpoczął się od analizy procesów logistycznych firmy, określenia wymagań i ustalenia kwestii integracji systemu z systemem nadrzędnym. HIT-Kody Kreskowe zapewnił HENDI Polska kompleksowe rozwiązanie dostarczając wszystkie niezbędne komponenty systemu oraz szereg usług dodanych m.in. dostawę i montaż tablic oraz specjalistycznych etykiet do oznakowania magazynu, czy pomiar i instalację sieci bezprzewodowej WiFi.
 
Do pracy w magazynie HENDI Polska wybrała lekkie i ergonomiczne terminale przenośne Honeywell (LXE) MX8, na których pracownicy magazynu realizują wszystkie niezbędne operacje magazynowe m.in. przyjmują dostawy czy kompletują zamówienia. Za pośrednictwem terminali magazynierzy otrzymują zadania do wykonania, a system prowadzi ich do miejsc, z których należy pobrać towar. Liczne podpowiedzi systemu wyświetlane na terminalu oraz zaawansowana logika sprowadza pracę magazynierów do potwierdzeń wykonanych zadań za pomocą skanowania kodu kreskowego. HIT-Magazyn zapewnia realizację wszystkich operacji magazynowych w trybie on-line pozwalając na jednoczesną automatyczną optymalizację procesów logistycznych w obszarach składowania, zarządzania zadaniami czy organizacji pracy.

Instalacja systemu pozwoliła na zredukowanie ilości błędów w codziennej pracy magazynierów oraz podwyższenie wydajności pracy. Mają na to wpływ takie możliwości systemu jak monitorowanie statusu realizacji zleceń w czasie rzeczywistym, szybkie lokalizowanie każdego produktu, a także możliwość sprawdzania co działo się z danym produktem wcześniej czy też monitorowania wydajności pracy poszczególnych pracowników magazynu. „Wdrożone rozwiązanie zapewnia nam dostęp do aktualnych stanów magazynowych, podgląd rzeczywistego stanu prac w magazynie, pozwoliło także na zmniejszenie czasochłonności rejestracji i kontroli wykonywanych prac. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wdrożonego systemu i współpracy z HIT-Kody Kreskowe. Z przekonaniem możemy polecić firmę jako dostawcę o profesjonalnym podejściu do Klienta, kompleksowej ofercie i szerokim doświadczeniu w swojej branży” - podsumowuje Przemysław Gąsior, odpowiedzialny za projekt wdrożenia i funkcjonowania systemu.

Źródło: HIT-Kody Kreskowe

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top