Farutex rozwija system ERP

itintegro logo2015W ostatnim czasie zakończył się upgrade systemu ERP Microsoft Dynamics NAV w firmie Farutex ze Szczecina. Projekt był bardzo wymagający, ponieważ instalacja obejmowała ponad 150 użytkowników nazwanych, a dodatkowo celem było wdrożenie nowej funkcjonalności (Service Management) do obsługi umów z klientami oraz możliwość kontroli wypożyczania sprzętu będącego w użytkowaniu u klientów np.: lodówki, frytkownice.

O skali przedsięwzięcia świadczy fakt, iż dzięki Microsoft Dynamics NAV firma Farutex wystawia ok. 4000 dokumentów sprzedaży dziennie, które dzięki szybkiemu automatycznemu księgowaniu zapewniają sprawną obsługę dostaw – jest to jedna z najważniejszych korzyści wdrożenia systemu – ocenia Mariusz Gościniak, Senior-Konsultant IT.integro.

Ponadto Farutex jest firmą wielo-oddziałową, a dzięki Centrom Kompetencyjnym płynnie dokonuje się proces zamawiania, wydań i fakturowania w 10 oddziałach w Polsce. Otwartość systemu Dynamics NAV na kreatywne pomysły biznesowe, pozwoliła na dokładniejsze rozliczanie kierowców, którzy rozwożą produkty do klientów. Wdrożono także funkcjonalność rozbudowanych Analiz biznesowych (Business Intelligence).

To pozwoli na jeszcze szybszą i precyzyjniejszą kontrolę wyników działalności firmy (koszty, obroty, zyski). Konsultanci IT.integro wdrożyli również obsługę wymiany danych EDI XML, która usprawnia wymianę informacji pomiędzy dostawcami (Farutex wprowadził własny system wymiany informacji podobnie, jak to robią sieci handlowe) oraz generowanie dokumentów elektronicznych dla nabywców (np. dla sieci Orlen). Dodatkowo nowa wersja systemu Dynamics NAV daje firmie FARUTEX nowe możliwości, a są nimi między innymi udoskonalona nawigacja poprawiająca płynność obsługi systemu oraz funkcjonalność optymalizująca dział sprzedaży np.: informacja online o marży i statystykach nabywców.

Obecnie trwają prace nad wprowadzeniem modułu MRP dla firm handlowych (Moduł Kupca - dedykowane rozwiązanie dla firm handlowych umożliwiające sprawne działanie w zakresie zamawiania towarów u dostawców), WMS (rozszerzenia modułu o funkcjonalność Dostaw i Przyjęć), Homebanking (przelewy i wpłaty) oraz Intrastatu (instalacja modułu oraz eksport XML). Każda z tych funkcjonalności przenosi firmę FARUTEX na wyższy poziom zarządzania swoimi zasobami – od finansowych do materiałowych i ludzkich, w jeszcze większym stopniu zwiększają produktywność przedsiębiorstwa i mają wpływ na zwrot z inwestycji w system.

Firma FARUTEX - Serwis Gastronomiczny jest liderem w dystrybucji żywności dla segmentu HoReCa w Polsce. Od początku działalności w roku 1991 firma rozszerzała swój zasięg otwierając oddziały na terenie całej Polski, w: Szczecinie, Zielonej Górze, Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie, Gdańsku, Będzinie, Krakowie, Lublinie i Bydgoszczy. Oferta obejmuje ponad 3 tys. produktów: mrożonych, schłodzonych i suchych, gdzie wiele z nich to produkty specjalistyczne, dedykowane do gastronomii i niedostępne w ofercie detalicznej. Ponadto firma zajmuje się sprzedażą specjalistycznych urządzeń gastronomicznych: zamrażarki gastronomiczne wyposażone w roboczy blat, frytownice, witryny do sprzedaży lodów gałkowych oraz inne wyposażenie indywidualnie. O pozycji firmy świadczy fakt współpracy między innymi z: IKEA RETAIL, PKN ORLEN, BP POLSKA, Hotele ACCOR, Hotele RADISSON, Hotele QUBUS, Hotele GOŁĘBIEWSKI oraz Restauracje DOMINIUM PIZZA.

Dla firmy FARUTEX wybór partnera do tak wymagającego przedsięwzięcia nie był prosty. Decyzja padła na IT.integro, która podobnie jak FARUTEX jest liderem w swojej branży. Renoma i doświadczenie firmy, dało największą gwarancję na powodzenie projektu. Ponadto sprawdzona metodyka wdrożeniowa stosowana przez konsultantów IT.integro pozwoliła na stałą kontrolę czasu i budżetu wdrożenia, co również miało bardzo duże znaczenie dla firmy FARUTEX. Dzięki tej współpracy IT.integro jeszcze bardziej umocniło swoją pozycję wśród przedsiębiorstw z branży dystrybucyjnej.

Źródło: www.it.integro.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top