System ERP - Microsoft Dynamics AX w BRE Banku

 BRE Bank SA wdrożył centralny system do zarządzania środkami trwałymi i gospodarką magazynową, oparty na systemie ERP Microsoft Dynamics AX. Dzięki wprowadzeniu nowego systemu firma uzyskała możliwość gromadzenia i składowania danych w jednym miejscu, a rejestracja i księgowanie środków trwałych i wyposażenia zostały ujednolicone we wszystkich regionach, w których bank posiada swoje oddziały.


Pracownicy centrali firmy mają możliwość sprawdzenia podstawowych danych każdego środka trwałego i elementu wyposażenia, centrala zyskała również narzędzie automatyzujące sprawozdawczość obowiązkową w dziedzinie środków trwałych. Wdrożenie przeprowadziła firma Columbus Polska Sp. z o.o. z Warszawy.

Każda z mających ogólnopolski zasięg spółek wchodzących w skład Grupy BRE Bank SA posługiwała się dotychczas własnymi procedurami i standardami zarządzania środkami trwałymi, co utrudniało i wydłużało czas skonsolidowanego raportowania w tej dziedzinie. Wdrożenie centralnego systemu miało za zadanie ujednolicić procedury i standardy zarządzania środkami trwałymi we wszystkich spółkach Grupy na terenie całego kraju.

„Każdy z regionów miał inne rozwiązanie do rejestracji środków trwałych oraz własne podejście do ich rozliczania i księgowania. Problematyczna była nie tyle liczba koniecznych modyfikacji, co uzgodnienie spójnych zasad konfigurowania profili księgowania. Doliczyliśmy się 50 tysięcy środków trwałych. Było ich znacznie więcej, niż spodziewaliśmy się znaleźć w instytucji finansowej” – powiedział Wojciech Karwowski, kierownik projektu z ramienia firmy Columbus Polska, która zajęła się wdrożeniem systemu. „Mamy za sobą pierwszy, najtrudniejszy etap prac. Teraz możemy spokojnie przejść do analizy oraz zbierać wnioski i pomysły na optymalizację” – dodaje Józef Beźnicki, Dyrektor Departamentu Rozwoju Technologii Informatycznych w BRE Bank SA.

Dzięki wdrożonemu systemowi ERP BRE Bank zyskał możliwość centralnego gromadzenia danych i dostępu do nich w dowolnym momencie, co pozwala na efektywne zarządzanie majątkiem rozlokowanym na terenie całego kraju. Wdrożenie zaowocowało również ujednoliceniem definicji i metod zarządzania środkami trwałymi w różnych regionach, a także konstrukcji profili księgowania. Centrala ma łatwy i wygodny dostęp do podstawowych danych każdego środka trwałego i elementu wyposażenia, generowanych w poszczególnych oddziałach firmy. Zyskała również narzędzie automatyzujące sprawozdawczość obowiązkową w dziedzinie środków trwałych.

Obecnie zakończono pierwszy, stanowiący największe wyzwanie, etap prac wdrożeniowych. Kolejnym etapem będzie optymalizacja zaimplementowanego rozwiązania. Wdrożenie przeprowadziła firma Columbus Polska Sp. z o.o. z Warszawy.

Źródło: www.microsoft.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top