Rozwiązanie mySAP ERP ujednolici zarządzanie środkami trwałymi w PKP PLK

Firmy: PKP Informatyka i SAP Polska poinformowały o kontrakcie na zakup i wdrożenie rozwiązań SAP w zakresie zarządzania środkami trwałymi w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK). Jest to pierwszy klient, pozyskany przez PKP Informatyka w ramach współpracy partnerskiej z SAP. Spółka PKP Polskie Linie kolejowe wybrały rozwiązanie mySAP ERP, które zostanie wdrożone przez konsultantów PKP Informatyka we współpracy z SAP Polska.



Celem wdrożenia mySAP ERP w PKP PLK jest stworzenie spójnego systemu do obsługi zarządzania środkami trwałymi, których lista liczy ponad 350 tys. pozycji i obejmuje przede wszystkim infrastrukturę techniczną linii kolejowych. PKP PLK jest właścicielem ponad 23 tys. kilometrów linii kolejowych, z czego przeszło 19 tys. jest wykorzystywanych w codziennym ruchu kolejowym. Wykorzystanie SAP umożliwi zebranie w jednym systemie informacji o majątku trwałym PKP PLK, dzięki czemu spółka będzie mogła lepiej planować koszty utrzymania linii i optymalizować ich wykorzystanie.

System zarządzania środkami trwałym w oparciu o oprogramowanie SAP pozwoli także usprawnić rozliczenia amortyzacji. Będzie miał za zadanie naliczanie amortyzacji według kilku metod wyceny środków trwałych zgodnie z wymogami polskiego prawa, potrzebami Grupy PKP oraz zasadami rozliczeń funduszy unijnych.

Wdrożenie obejmie blisko 40 jednostek organizacyjnych PKP PLK, w tym Oddziały Regionalne i Zakłady Linii Kolejowych. Uruchomienie systemu zarządzania środkami trwałymi w oparciu o mySAP ERP jest przewidziane na początek roku 2007. Będzie to już drugie wdrożenie takiego systemu w Grupie PKP – pierwsze miało miejsce na początku br. w spółce PKP Przewozy Regionalne, gdzie efektywnie wspomaga zarządzanie taborem kolejowym.

Jednocześnie firmy PKP Informatyka i SAP Polska poinformowały o rozszerzeniu współpracy partnerskiej – PKP Informatyka uzyskała status Partnera Sprzedaży Pośredniej SAP (SAP Channel Partner) i ma obecnie pełne prawa do sprzedaży, dystrybucji i wdrożeń oprogramowania SAP. Firma już wcześniej, jesienią ub. roku, utworzyła zespół wdrożeniowy SAP i uzyskała status Partnera Wdrożeniowego SAP (por. informacja prasowa z dn. 13 stycznia 2006 r. pt. „PKP Informatyka Partnerem SAP”:
http://www.sap.com/poland/company/press/1_2006/1/pkpinformatyka/index.epx)

„PKP PLK dokonała dobrego wyboru, decydując się na wdrożenie sprawdzonego już w ramach Grupy PKP oprogramowania SAP do zarządzania środkami trwałymi” – powiedział Marek Wdowicz, Dyrektor Sprzedaży SAP Polska. „Jestem przekonany, że wykorzystanie systemu SAP wniesie nową jakość w administrowaniu majątkiem spółki i da Zarządowi sprawne narzędzie strategicznego planowania wykorzystania linii kolejowych. Z satysfakcją obserwuję także rosnące zainteresowania firm kolejowych rozwiązaniami SAP.” – dodał Marek Wdrowicz.

Źródło: www.sap.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top