Creative Innovation Group partnerem UPS

Creative Innovation Group, dostawca usług informatycznych dla biznesu zawarł umowę partnerską z UPS, największym na świecie dystrybutorem paczek i liderem w zaawansowanych rozwiązaniach dla łańcucha dostaw. Współpraca obejmie m.in. wdrożenia ROADNET 5000, systemu informatycznego UPS do zarządzania flotą i optymalizacji tras pod względem czasu i kosztów. – System ROADNET, jak wynika z doświadczeń UPS, pozwala ograniczyć koszta firmy o 5-15 proc. rocznie – dodaje Manoj Nair, prezes Creative Innovation Group.

Wyboru najdogodniejszych tras system ROADNET 5000 dokonuje po przeprowadzeniu szeregu obliczeń za pomocą tzw. routingowych algorytmów, które uwzględniają nie tylko czas i miejsce dostawy, ale też takie zmienne jak warunki panujące na poszczególnych drogach, minimalną i maksymalną liczbę dostępnych pojazdów, ich pojemność i prędkość, czy czas, jaki kierowca spędził za kółkiem. System, oprócz tego że każdej symulacji trasy przyporządkowuje jednocześnie koszta, jakie wiążą się z jej pokonaniem, to także na bieżąco generuje dane o godzinach pracy kierowców, stanie pojazdów i miejscach, gdzie się aktualnie znajdują.

Finalnym efektem, jaki uzyskuje dystrybutor wsparty systemem ROADNET 5000, jest z jednej strony usprawnienie obsługi klienta i zmniejszenie jego wydatków, a z drugiej osiągniecie większego zysku dystrybutora, dzięki skróceniu trasy, zmniejszeniu liczby nadgodzin kierowców oraz kosztów związanych z eksploatacją pojazdów.

Dokładną kontrolę kosztów oraz ustalanie najdogodniejszych tras umożliwia kilka systemowych modułów, które odpowiadają m.in. za monitorowanie wydajności kierowców (tzw. driver standards moduł), liczbę używanych aut, pojemność, stan oraz dzienne koszty ich utrzymania. Moduł merchandiser z kolei, jeśli pojawi się taka konieczność, na bieżąco uzupełnia i modyfikuje mapy o nowe zlecenia, zachowując przy tym podstawowe założenie: trasa musi być najlepsza zarówno pod względem czasu jak i kosztów. Przy kreśleniu takiej trasy system bierze pod uwagę na przykład dopuszczalną prędkość na drogach, naturalne przeszkody w postaci remontów lub korków, czy to, że droga jest tylko jednokierunkowa.  

- ROADNET 5000 to na polskim rynku nowatorskie rozwiązanie, które pozwala wydajniej wykorzystywać pojazdy oraz bezboleśnie planować zamówienia nawet na ostatnią chwilę, bez ryzyka że klient nie otrzyma przesyłki w terminie. O korzyściach, jakie daje system, firmy szybko się przekonują. Inwestycja zwraca się bowiem już po pierwszym roku jego działania. Jest to możliwe m.in. dlatego, że samo wdrożenie trwa stosunkowo krótko, około trzech miesięcy. A jego obsługa jest równie łatwa, jak posługiwanie się myszką do komputera – mówi Manoj Nair. 

Pierwsze wdrożenie systemu ROADNET 5000 Creative Innovation Group rozpocznie w maju w polskich oddziałach dwóch koncernów, produkujących m.in. napoje i słodycze.


Źródło: CIG

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top