Roboty i systemy Comarch – czyli informatyzacja HYU Robotics
comarchRedukcja kosztów obsługi informatycznej o 50 procent oraz wzrost liczby obsłużonych klientów o 10 procent – to wymierne efekty wdrożenia i uruchomienia systemu Comarch ERP Optima w firmie HYU Robotics. Przedsiębiorstwo z Jasionki (województwo podkarpackie) to oficjalny polski dystrybutor robotów koreańskiej marki Hyundai Robotics oraz chińskiej marki premium ESTUN, jak i elementów niemieckiej marki ASS Maschinenbau GMBH.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Firma potrzebowała systemu informatycznego, który byłby wyposażony w moduł do rejestracji danych kontaktowych klientów oraz umożliwiałby realizowanie kampanii marketingowych. Jednocześnie musiał zapewniać dostęp do plików firmowych i bazy danych z dowolnego miejsca oraz na różnych urządzeniach, ponieważ spółka powiązana jest operacyjnie z dwoma innymi organizacjami. Rozwiązaniem, które spełniało wszystkie te oczekiwania HYU Robotics był system Comarch ERP Optima w wersji chmurowej.

W poszukiwaniu zmian

Firma HYU Robotics oferuje specjalistyczny sprzęt, który wymaga profesjonalnego i spersonalizowanego doradztwa. Pracownicy muszą posiadać szczegółową wiedzę o potrzebach obecnych i potencjalnych klientów oraz aktualną bazę danych na temat dotychczasowej współpracy.

W naszej pracy stawiamy na bezpośrednie relacje z kontrahentami i na podstawie informacji zebranych podczas spotkań czy też rozmów telefonicznych przygotowujemy spersonalizowane oferty. Podobną zasadę stosujemy przy realizacji kampanii marketingowych – muszą być one odpowiedzią na oczekiwania naszych klientów. Niestety system informatyczny, z którego korzystaliśmy do tej pory, nie dawał nam ani możliwości rejestracji kontaktów z kontrahentami ani też budowania kompleksowej bazy danych. Nie miał też opcji do automatyzacji wysyłki e-maili do kontrahentów, tylko każda wiadomość musiała być przygotowywana ręcznie - opisuje Michał Duplaga, współwłaściciel HYU Robotics.


Brak wspólnego repozytorium również został uznany jako utrudnienie dla pracowników przedsiębiorstwa i spółka w ramach projektu informatyzacji procesów biznesowych postanowiła wdrożyć rozwiązanie umożliwiające dzielenie zasobów z poziomu jednej bazy, zachowując przy tym najwyższe standardy bezpieczeństwa. Dostęp do plików firmowych pracownicy HYU Robotics mieli mieć zapewniony z dowolnego miejsca zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i laptopach oraz urządzeniach mobilnych.

Wielozadaniowy system informatyczny


Wdrożenie systemu Comarch ERP Optima w chmurze pozwoliło na uporządkowanie pracy wszystkich obszarów biznesowych, w których właściciele HYU Robotics widzieli taką potrzebę.

Do wyboru tego rozwiązania przekonali nas pracownicy firmy Softsol Group, którzy po zapoznaniu się z profilem działalności naszej firmy, zaproponowali system od Comarch – mówi Michał Duplaga.


W firmie został uruchomiony moduł Handel Plus, który dał możliwość zbudowania i scentralizowania bazy kontrahentów. Natomiast narzędzie CRM Plus pozwoliło na przygotowanie szablonów ofert i wiadomości e-mail, rejestrację kontaktów z klientami oraz czasu poświęconego na rozmowy i wizyty handlowe. System umożliwia też przeprowadzanie ankiet wśród kontrahentów, wystawia faktury cykliczne oraz wysyła powiadomienia o zaległych płatnościach.

Dodatkowo pracownicy mogą korzystać usługi Comarch IBARD, która umożliwia im dzielenie się plikami a także tworzy automatyczny backup bazy danych. Z kolei wdrożenie systemu Comarch ERP Optima w chmurze zapewniło dostęp do oprogramowania z dowolnych urządzeń, a przede wszystkim umożliwiło pracę na jednej bazie z poziomu spółek powiązanych.

Już teraz zauważamy wymierne korzyści uruchomienia systemu Comarch ERP Optima. Przeniesienie infrastruktury informatycznej do centrum danych naszego partnera obniżyło koszty obsługi informatycznej o 50 procent, a przewidywalna w czasie wysokość opłat za usługę pozwala na precyzyjne planowanie budżetu – wylicza Michał Duplaga. Dodatkowo pracownicy zwiększyli swoją wydajność i są w stanie obsłużyć o 10 procent więcej klientów niż wcześniej. Możemy też lepiej odpowiadać na potrzeby naszych kontrahentów, ponieważ system informatyczny pozwala na przeprowadzanie ankiet z badaniem satysfakcji klienta. Ich wyniki są informacją, które obszary naszej działalności należy poprawić a które spełniają oczekiwania klientów – uzupełnia Michał Duplaga.


Automatyzacja zadań związanych z fakturowaniem, kampaniami marketingowymi czy windykacją zaowocowała zauważalną oszczędnością czasu. Pozwala to na zaangażowanie pracowników w inne działania na rzecz rozwoju własnego oraz firmy. Osoby zarządzające dzięki łatwemu dostępowi do niezbędnych informacji mogą w znacznie szybszy sposób podejmować rzetelne decyzje biznesowe.

Wdrożenie Comarch ERP Optima wyeliminowało większość naszych problemów w zakresie zarządzania operacyjnego, jak i pomogło zwiększyć efektywność realizacji projektów sprzedażowych dla zróżnicowanego grona klientów – podsumowuje Michał Duplaga.


Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top