przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy MES, a Przemysł 4.0 Systemy MES, a Przemysł 4.0
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów

Wiadomości

Można by rzec, że czas w firmie logistycznej to kwestia kluczowa – „być albo nie być” w biznesie. Odgrywa on ważną rolę nie tylko w przypadku relacji firmy z klientem, ale także w przypadku komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami. Autorskie oprogramowanie XPRIMER, stworzone przez firmę eq system to rozwiązanie, które coraz częściej doceniają firmy z różnorodnych branż – także logistycznej, w której precyzyjnie zaplanowana obsada, dbałość o wymagane uprawnienia pracowników i szybka reakcja na nagłe zdarzenia jest nieoceniona.

Od 1 stycznia 2019 wejdzie w życie nowelizacja, dzięki której firmy będą mogły przechowywać dokumentację osobową i płacową w formie elektronicznej. Skróci się także wymagany czas przechowywania akt pracowniczych z 50 do 10 lat. Jak ważne są to zmiany? Kto na nich skorzysta? Porozmawialiśmy na te tematy z ekspertami: Katarzyną Jaśniewicz – menadżerką produktu Teta HR z firmy Unit4 Polska oraz Karolem Brucko-Stepkowskim – radcą prawnym z kancelarii SBS z Wrocławia.

Od czasów reformy ZUS i pojawienia się tzw. III filarów, na rynku istnieje szereg instytucji oferujących opcje oszczędzania środków na przyszłe emerytury. Ich usługi kierowane były również w stronę pracodawców, którym oferowały dodatkowe bonusy z gwarancją zysków z racji inwestowania w fundusze kapitałowe. Od kilku miesięcy coraz częściej słyszymy o Pracowniczych Planach Kapitałowych, jako alternatywie zastępującej III filar.

Czym dokładnie są Pracownicze Plany Kapitałowe, od kiedy i czy staną się obowiązkowe oraz jakie niosą korzyści dla pracowników, a jakie obciążenia dla pracodawców? Na te pytania odpowie Ekspert SIMPLE oraz Product Managera obszaru Zarządzanie Personelem – Jarosław Sokalski.

Aby pomóc organizacjom w spełnianiu rosnących oczekiwań kandydatów i pracowników, firma Oracle wprowadziła innowacje wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz inne dodatki do chmury Oracle Human Capital Management (HCM) Cloud. Najnowsze dodatki pomagają działom kadr przekształcić procesy kadrowe i procesy zarządzania kompetencjami, tak aby szybciej budować silniejsze zespoły oraz zmniejszyć rotację pracowników i zapewnić im lepsze doświadczenia.

Oracle zajął pozycję lidera w „magicznym kwadrancie” firmy Gartner za kompletność wizji w zakresie chmurowych pakietów rozwiązań do zarządzania kapitałem ludzkim.

Nexteer Automotive Poland, globalny koncern produkujący nowoczesne systemy sterowania dla branży motoryzacyjnej, wdrożył rozwiązanie do zarządzania kadrami i płacami SAP Employee Central Payroll. System obsługujący obszar kadr, płac i czasu pracy jest pierwszym tego typu wdrożeniem w Polsce oraz 10 w Europie, w którym rozwiązaniem chmurowym został objęty także obszar płacowy.

Aplikacja zapewniająca pracownikom dostęp do danych kadrowych online, skracająca i upraszczająca procesy akceptacyjne oraz odciążająca działy kadrowe. To propozycja Streamsoft.

Tony papierów, segregatorów, aktówek i mnóstwo formalności – to pierwsze skojarzenia z działami HR w wielu firmach. To powoduje, że specjaliści HR nadal są klasyfikowani jako firmowi konserwatyści, którzy dokładają pracownikowi pracy, poprzez zmuszanie go do wykonywania żmudnych administracyjnych obowiązków.

Wszechobecna technologia w życiu prywatnym, korzystanie z telefonów, tabletów i aplikacji sprawiła, że pracownicy podobnej dynamiki działań i mobilności oczekują także w miejscu pracy. Analitycy Gartnera mówią o tak zwanej cyfrowej zręczności, która polega na wykorzystywaniu nowych i istniejących technologii, by uzyskiwać lepsze wyniki biznesowe. Firmy, które chcą rozwijać swój biznes i jednocześnie budować wizerunek nowoczesnego pracodawcy, powinny wprowadzać intuicyjne i samoobsługowe narzędzia do swojego środowiska – nie tylko dla użytkowników profesjonalnych jak na przykład działy HR, ale przede wszystkim dla menadżerów i pracowników.

Siłą napędową każdej firmy są ludzie – jednak ich odpowiednie dopasowanie do zajmowanych stanowisk, właściwe wykorzystanie wiedzy oraz optymalne zaplanowanie czasu pracy jest trudnym zadaniem do realizacji w praktyce.

Hasło „cyfrowa rewolucja” jest w ostatnim czasie odmieniane przez wszystkie przypadki. Czy jednak rewolucja to jedyny sposób na wprowadzanie zmian i optymalizacji? Niekoniecznie. Cyfrowa zmiana procesów HR może odbywać się krok po kroku. Na rynku dostępne są narzędzia IT, które skutecznie pomagają pracodawcom usprawniać procesy HR zarówno całościowo jak i w wybranych obszarach.

Na działy HR obecnie wywierają wpływ dwie sprzeczne siły. Z jednej strony tempo zmian gospodarczych i społecznych rośnie, co skutkuje coraz bardziej złożonym środowiskiem społeczno-ekonomicznym. Z drugiej strony pracownicy domagają się coraz prostszych, bardziej wciągających i „ludzkich” interakcji. Aby zapewnić równowagę pomiędzy tymi dwoma czynnikami i nadążyć za szybkimi zmianami biznesowymi, najlepsi specjaliści HR zaczynają wykorzystywać nowe technologie takie jak sztuczna inteligencja (AI), uczenie maszynowe i czatboty.

Tarczyński S.A., wiodący producent kabanosów w Polsce, a także lider w segmencie wędlin suchych i parówek, wdroży innowacyjne rozwiązanie do zarządzania kadrami oraz płacami – SAP Employee Central Payroll. Start systemu zaplanowano na marzec 2019 roku. To drugi tak nowatorski projekt w Polsce i drugi za realizację którego odpowiada firma GAVDI Polska.

Grupa ZIBI - lider na rynku zegarków, produktów elektronicznych oraz instrumentów muzycznych zdecydował się na wdrożenie systemu Teta HR w modelu SaaS. Zakres wdrożenia obejmie zarówno obszar kadrowo – płacowy, jak i strategiczny HR w zakresie zarządzania rozwojem pracownika.

Aby udostępnić specjalistom ds. kadr większe możliwości oraz jeszcze bardziej usprawnić obsługę pracowników, firma Oracle wprowadziła nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji i udoskonalenia narzędzi dla użytkowników w obrębie chmury Oracle Human Capital Management (HCM) Cloud.

Exide Technologies, firma, która dostarcza na skalę globalną innowacyjne rozwiązania w zakresie magazynowania energii, zdecydowała się na wdrożenie systemu Teta HR i platformy Teta Web do obsługi ponad 700 pracowników.

Już za kilka miesięcy na dobre pożegnamy się z papierowymi L4. Z czym wiążą się nowe przepisy i jakie ułatwienia przygotowaliśmy dla wszystkich naszych Klientów? Zapraszamy do lektury materiału przygotowanego przez Jarosława Sokalskiego - Eksperta SIMPLE oraz Product Managera obszaru Zarządzanie Personelem.

Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO), które zacznie obowiązywać już za pół roku, stanowi ogromne wyzwanie dla właścicieli firm. Nowe przepisy obejmą wszystkich przedsiębiorców, przetwarzających dane osobowe w sposób zautomatyzowany, niezależnie od branży czy skali działalności. Co się zmieni po wejściu w życie nowych przepisów? Na co przedsiębiorcy korzystający z systemów IT do zarządzania kadrami powinni zwrócić szczególną uwagę?

Stosunki pomiędzy pracownikami i pracodawcami są napięte. Ludzie chcą mieć poczucie sensu wykonywanej pracy i przynależności, wiele firm w dalszym ciągu ma jednak problemy ze spełnieniem ich oczekiwań. Trzymają się kurczowo iluzji, że ich dotychczasowe osiągnięcia wystarczą, aby liczyły się na rynku pracy. Pozostają też przy starych formach zatrudnienia, które sprawiają, że personel czuje się zaniedbywany.

Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego jak drastyczne w skutkach może być złe zarządzanie nieobecnościami pracowników. Dotkliwie przekonały się o tym tanie linie lotnicze Ryanair. W ostatnim czasie przewoźnik ogłosił anulowanie ponad 2100 lotów (co przekłada się na 40-50 lotów dziennie na przestrzeni dwóch miesięcy) co było spowodowane m.in. niewłaściwym planowaniem urlopów pilotów.

„Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana” — mawiał Peter Drucker, ekspert ds. zarządzania uważany za jednego z najwybitniejszych myślicieli i teoretyków zarządzania XX wieku. Zmiany w dynamicznym otoczeniu rynkowym dotykają bowiem każdej nowoczesnej organizacji, tym bardziej więc zaskakuje fakt, że zaledwie 30 proc. osób zarządzających przedsiębiorstwem uważa, że czas wprowadzania zmian w ich firmach jest optymalny.

Niemal 2500 polskich firm zdecydowało się, jak dotąd, na wprowadzenie elastycznego czasu pracy – wynika z danych Państwowej Inspekcji Pracy. To o ponad 1000 przedsiębiorstw więcej niż w roku 2015, kiedy PIP prezentował raport w tej sprawie. Podobnie jak dwa lata temu najwięcej porozumień w sprawie elastycznego czasu pracy podpisano na Śląsku (339) i w Wielkopolsce (326).

Oracle poinformował o wprowadzeniu nowych rozwiązań w pakiecie Oracle Human Capital Management (HCM) Cloud. Najnowsza wersja Oracle HCM Cloud jest częścią Oracle Cloud Applications Release 13. Wprowadza ona trzy nowe aplikacje, znaczące udoskonalenia interfejsu użytkownika i rozszerzenia dotychczasowych modułów HR. Innowacje obejmują zaawansowane funkcje rekrutacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, jak również nowe funkcje zapewniania zgodności z przepisami BHP i dotyczącymi ładu korporacyjnego.

Kręgosłup to oś, na której opiera się całe ciało człowieka, a sprawnie zarządzany departament zarządzania zasobami ludzkimi można porównać do kręgosłupa, który podtrzymuje firmę i w rezultacie odpowiada za jej sprawność organizacyjną. Do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem przydatny jest więc HR Business Partner, który pełni dzisiaj rolę nie tylko szefa działu HR, ale przede wszystkim partnera dla zarządu w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej firmy i jej sukcesu biznesowego.

Grupa Netia wdrożyła rozwiązanie do samoobsługi pracowniczej i menedżerskiej w oparciu o technologię SAP Fiori. Dzięki temu pracownicy i menedżerowie zyskali możliwość wnioskowania oraz zatwierdzania nieobecności, wniosków pracowniczych dotyczących opieki nad dzieckiem, a także podroży służbowych zarówno przez przeglądarki internetowe, jak i z poziomu urządzeń mobilnych. Za realizację czynności wdrożeniowych odpowiadała GAVDI Polska.

Spółka Preh Car Connect Polska, będąca producentem systemów infotainment dla przemysłu motoryzacyjnego, wdroży system SAP HCM w obszarze zarządzania czasem pracy, rozliczania płac, administracji kadrami, zarządzania strukturą organizacyjną oraz samoobsługi pracowniczej.

Zarządzanie zasobami ludzkimi „na miękko” jest utożsamiane z niską efektywnością. Działy HR zwracają więc coraz baczniej uwagę na mierzalne dane o pracownikach, które można uzyskać dzięki wdrożeniu nowoczesnych narzędzi IT. Zdobyte w ten sposób informacje mogą być przekuwane w konkretne rekomendacje dla biznesu. Raport Antal i Macrologic pokazuje, że najwięcej pracy czeka HR-owców w obszarach: adaptacji nowych pracowników, szkoleń i zarządzania czasem pracy. Tu analizy prowadzone są najrzadziej.

Grupa DeLaval, światowy lider w przemyśle mleczarskim, zdecydował się na wdrożenie kolejnych modułów systemu SAP SuccessFactors: Recruiting - do wsparcia rekrutacji oraz Learning – do kompleksowego zarządzania szkoleniami. Moduły te zostaną równolegle uruchomione w 10 językach, we wszystkich spółkach Grupy, zlokalizowanych w 43 krajach. Za realizację projektu odpowiada GAVDI Szwecja, a prace wdrożeniowe wykonywane są przez konsultantów GAVDI Polska.

XPRIMER jest rozwiązaniem coraz częściej docenianym przez branżę logistyczną, w której precyzyjnie zaplanowana obsada, dbałość o wymagane uprawnienia pracowników i szybka reakcja na nagłe zdarzenia jest nieoceniona. Pozwala bowiem na utrzymanie zaufania ze strony Klientów, a tym samym gwarantuje stabilną pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku. Kolejną firmą logistyczną, która wybrała rozwiązanie XPRIMER i doświadczenie naszych specjalistów jest Rhenus Logistics.

Oprogramowanie Teta HR firmy Unit4 Polska obchodzi w tym roku 30 lecie istnienia. To system, który rozwijał się razem z sektorem HR w Polsce i kształtował trendy w zakresie nowych technologii dla biznesu. Z tej okazji, we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarzadzania Kadrami, marka Teta stworzyła film prezentujący modę i styl pracy kobiet HRu w Polsce na przestrzeni ostatnich 30 lat.

W sklepach wielkopowierzchniowych coraz częściej korzystamy z kas samoobsługowych. To jeden z najbardziej ewidentnych przejawów rewolucji technologicznej, która przekłada się na zmiany na rynku pracy. Czy oznacza to lawinowy wzrost bezrobocia, już teraz nazywanego technologicznym?

Merytoryczne i techniczne wsparcie konsultantów, realizacja projektów związanych z rozwojem systemu SAP HCM, czy wdrożenie rozwiązania do elektronicznego generowania oraz dystrybucji pracowniczych deklaracji podatkowych, to tylko niektóre założenia współpracy zawartej pomiędzy Grupą Securitas w Polsce, liderem w zakresie ochrony osób i mienia oraz spółką GAVDI Polska.

Firma Blum, specjalizująca się w produkcji i dystrybucji okuć kuchennych, wdrożyła system SAP HCM w obszarze zarządzania czasem pracy oraz rozliczania listy płac. Wdrożenie zrealizowała GAVDI Polska w oparciu o autorskie rozwiązania – GAVDI HR Box i GAVDI TM Box. W celu usprawnienia procesu przygotowania pasków płacowych i przekazywania ich pracownikom, spółka zaimplementowała także narzędzie GAVDI ePaski. Z kolei w zakresie wysyłki deklaracji podatkowych wykorzystano GAVDI eDeklaracje.

Firma Comarch wdrożyła w Idea Banku system usprawniający zarządzanie programami motywacyjnymi dla swoich pracowników. Celem banku był zakup systemu, który pozwoliłby nie tylko na uproszczenie rozliczeń prowizyjnych, ale również na dostarczenie szczegółowych danych na temat kosztów prowizji na wszystkich etapach procesu sprzedaży, kontrolę efektywności systemów motywacyjnych oraz wykrywanie nadużyć prowizyjnych.

Sztuczna inteligencja, jak wiele innych technologii, wpisuje się w stare porzekadło: „potrzeba matką wynalazków”. Powód w tym przypadku jest prosty. Jak informuje McKinsey&Company w raporcie „5 zadań dla Polski”1, w nadchodzących latach przyjdzie nam zmierzyć się z wyzwaniami demograficznymi. Rynek pracy skurczy się, bo liczba osób w Polsce w przedziale wiekowym 15-59 lat może znacząco się zmniejszyć – do roku 2025 nawet o 2,7 mln. To obniżyłoby stosunek osób w wieku produkcyjnym do całej populacji o ok. 59 proc. Podobnie sytuacja wygląda w odniesieniu globalnym – rodzi się mniej ludzi, a jednocześnie rośnie średnia długość życia. I tak, w innym raporcie McKinsey2 czytamy, że gospodarkę czeka nie wzrost, lecz spadek na poziomie globalnym, nawet o ok. 50 proc. w najbliższych 50 latach.

PODOBNE

 

  • ENOVA365 KWADRAT

  • eqsystembaner

  • snt button 250