Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Internet inteligentniejszych rzeczy

Dane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn,

Sztuczna inteligencja w biznesie - dobry pomysł, słaba realizacja

Każda organizacja, która nie chce pozostać w tyle, inwestuje dziś w sztuczną inteligencję, jednak mało która robi to w przemyślany sposób -

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Do 2025 roku liczba urządzeń podłączonych do sieci może osiągnąć prawie 55 miliardów na całym świecie, z czego 75 proc. będzie częścią platform działających w ramach tzw. Internetu Rzeczy. Dane generowane przez inteligentne urządzenia wyniosą 79,4 ZB (zettabajtów, czyli tryliardów bajtów). Już w ubiegłym roku ta liczba wynosiła 13,6 ZB – wynika z najnowszego raportu firmy badawczej IDC. Większość danych będzie pochodzić z zabezpieczeń i monitoringu wideo, ale znaczną część będą także pobierać aplikacje przemysłowe IoT.

Z przemysłem 4.0 kojarzą się głównie automatyzacja i roboty. Tych ostatnich w polskich zakładach ma być w tym roku już ponad 3 miliony. Cyfryzacja przemysłu to jednak przede wszystkim połączone z siecią urządzenia i czujniki. Dostarczają one zdalnie i w czasie rzeczywistym m.in. informacje o stanie technicznym maszyn. Ale polskie firmy nadal nie mają zaufania do tego typu narzędzi. Rozwiązania do monitorowania i zarządzania maszynami z wykorzystaniem czujników IoT wdrożyło dotąd tylko 31% rodzimych przedsiębiorstw.

Przewidywany wzrost zainteresowania rozwiązaniami przetwarzania brzegowego (Edge Computing) w ciągu najbliższych kilku lat oznacza, że coraz więcej firm będzie wdrażać te możliwości do swojej infrastruktury IT. Wpłynie to na dostosowanie wymagań biznesowych i technicznych, które znacznie odbiegają od potrzeb wynikających z niescentralizowanego systemu. Poniżej przyjrzymy się niektórym czynnikom, które przedsiębiorstwa powinny wziąć pod uwagę wdrażając rozwiązania EC w swojej firmie.

Rozwiązania chmurowe to nowoczesne usługi informatyczne, polegające na udostępnianiu mocy obliczeniowej, przestrzeni dyskowej, środowiska programistycznego lub gotowych aplikacji na serwerach rozmieszczonych poza lokalną siecią firmową. Dzięki chmurze użytkownik może korzystać z tych wszystkich funkcjonalności bez konieczności zakupu na własność licencji, oprogramowania czy drogiego sprzętu.

Ciężko dziś myśleć o postępie, wykluczając krnąbrne dziecko technologii i kogniwistyki – sztuczną inteligencję. Czy stworzenie syntetycznego życia okaże się największym osiągnięciem człowieka? Być może, jednak zanim zaczniemy sobie wzajemnie gratulować i ściskać dłonie na znak triumfu, musimy poradzić sobie z młodzieńczymi wybrykami tej enigmatycznej technologii, a tych nie brakuje.

MICROSOFTPrawie 5,5 miliarda tabletek, ampułek i fiolek rocznie. To efekt pracy zespołu Polpharmy, który liczy obecnie 4,5 tys. osób. Działania firmy wspierane są nowymi technologami, a od roku obowiązuje porozumienie Polpharmy i Microsoft, które zakłada cyfryzację procesów przemysłowych w łańcuchu produkcji leków, analityce danych oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji do tworzenia nowych cyfrowych miejsc pracy. Organizacje takie jak Polpharma wpisują się w rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej.

IBM oraz Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, przy współpracy z Fujitsu Technology Solutions, ING Bankiem Śląskim, Urzędem Miasta Katowice – partnerami strategicznymi, a także firmą GAZ-SYSTEM i szkołami zrzeszonymi w programie P-TECH ogłosiły uruchomienie posiadającego zdolność werbalnej interakcji, wirtualnego NOSPR AI. Wykorzystuje on rozwiązanie IBM Watson i publiczną chmurę IBM, umożliwiając internautom rozmowę na żywo ze sztuczną inteligencją na temat muzyki klasycznej.

microsoft logo 2018Najważniejszym wyzwaniem, przed którym stoją obecnie jest uzyskanie równowagi pomiędzy zachowaniem tradycji w historycznej posiadłości, przy jednoczesnym wyprzedzaniu o krok najnowszych osiągnięć w świecie wina. Pandemia COVID-19 wystawiła na próbę ich zdolność do przystosowania się. Wymuszając zakaz imprez branżowych oraz wprowadzając blokadę na podróże, zmieniła wszystko dla małych producentów wina, takich jak Ciacci.

oracle 120Sukces usługi Oracle Exadata Cloud@Customer na przestrzeni ostatnich trzech lat sprawił, że firma Oracle zdecydowała się wprowadzić usługę Oracle Autonomous Database on Exadata Cloud@Customer. Ta nowa oferta łączy najnowszą bazę danych Oracle z najszybszą platformą do jej obsługi, maszyną Oracle Exadata w formie usługi chmurowej, działającej w centrach przetwarzania danych klientów. Eliminuje w ten sposób konieczność zarządzania bazą danych i nakłady inwestycyjne, umożliwia dostosowanie opłat do faktycznego wykorzystania i zapewnia elastyczność używania chmurowych zasobów bazy danych.

ifsIFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował, że Alfa Laval, światowy lider w dziedzinie oddzielania, wymiany ciepła i technologii przepływów, wdrożył IFS Remote Assistance™ – oparte na rzeczywistości mieszanej oprogramowanie do współpracy, które łączy dwa strumienie wideo w czasie rzeczywistym w jedno interaktywne środowisko.

Firmy Planon i Vetasi zdecydowały się na rozszerzenie umowy partnerskiej dotyczącej rozwiązań wspierających zarządzanie nieruchomościami i infrastrukturą, aby docierać do klientów w Polsce oraz krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Firma Hewlett Packard Enterprise (HPE) dokonała znaczącego postępu w zakresie strategii określanej edge-to-cloud w formule platform-as-a-service. Dzisiejsze ogłoszenie dotyczy nowego zestawu usług chmurowych oraz skrócenia terminów dostaw dla usług HPE GreenLake. Usługi chmurowe uwzględniają przede wszystkim zarządzanie środowiskami kontenerowymi, uczenia maszynowego (Machine Learning Operations), maszynami wirtualnymi, przechowywaniem danych, mocą obliczeniową, ochroną danych i usługami sieciowymi. Dzięki zaawansowanym usługom, będącym częścią platformy HPE GreenLake, klienci mogą sprawniej przekształcać i modernizować sposób działania aplikacji utrzymywanych w swoich Centrach Przetwarzania Danych, a coraz częściej także na brzegu sieci (Edge).

Współczesny biznes nie jest w stanie wprowadzać innowacji i konkurować na rynku bez wykorzystania zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Wiąże się to nie tylko z coraz powszechniejszym wykorzystywaniem systemów planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) czy zarządzania relacjami z klientami (CRM), ale także z nowymi „cyfrowymi” możliwościami, jakie dała przedsiębiorcom choćby dyrektywa w sprawie usług płatniczych (PSD2) definiująca bankowe API (Open banking).

Zastanawiasz się jakie możliwości daje nasz system? Chcesz być na bieżąco z nowymi funkcjonalnościami systemu Plus Workflow? Poszukujesz nowych rozwiązań, aby rozbudować swoją platformę Workflow? Teraz wszystko jest dostępne online w naszym sklepie. Możesz dokonać zakupu modułu, sprawdzić jak działają nasze wtyczki, dokonać kalkulacji, zamówić i czekać jedynie na realizację zamówienia. Wszystko łatwo i szybko na naszej stronie.

Firma IBM poinformowała, że Nowy Styl, europejski lider w zakresie kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych, wybrał technologię IBM LinuxONE, aby scentralizować systemy informatyczne firmy i przyśpieszyć operacje biznesowe nawet o 430 procent.

Aż 40 proc. zlecanych działań IT dotyczy obszaru zarządzania danymi[1]. Zdaniem eksperta Przemysława Kędziora z TCG Process Polska, z tego typu cyfrowych rozwiązań chętnie korzystają m.in. przedstawiciele branży BPO, retailerzy i firmy z sektora finansowego. Jakie mają wymagania wobec implementowanych narzędzi oraz wykorzystania nowych technologii?

Coraz więcej firm będzie szukać zewnętrznego wsparcia technologicznego, by przetrwać zarówno pandemię, jak i możliwe nowe kryzysy. Ponad 45 proc. organizacji zamierza w ciągu najbliższych 18 miesięcy zwiększyć nakłady na outsourcing usług IT – wynika z najnowszego raportu firmy NTT. Dla ponad połowy ankietowanych głównym powodem takiej inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa.

Z raportu Capgemini na temat ciągłego testowania oprogramowania wynika, że producenci wciąż mają problem z wdrożeniem procesu bieżącego sprawdzania swoich produktów. Niedobór odpowiednio przygotowanej kadry testującej, złożoność procesu i niedostateczna ilość wykorzystywanych technologii – to główne czynniki wpływające na obecną sytuację środowisk testowych. Jakie jeszcze wnioski płyną z przeprowadzonego badania?

To nie problemy technologiczne, ale braki kompetencyjne są najczęściej wskazywane jako przeszkoda dla cyfryzacji firm. Szczególnie problematyczne jest wdrażanie rozwiązań chmurowych. Do trudności w obszarze migracji do chmury przyznaje się 89 proc. menadżerów IT – wynika z badania Oktawave. Konsekwencje niedostatecznej transformacji cyfrowej firmy odczuły w ostatnich tygodniach, kiedy praktycznie z dnia na dzień trzeba było przejść na tryb pracy zdalnej.

Od lat w branży centrów przetwarzania danych istnieje zjawisko tworzenia nadmiaru mocy produkcyjnej i jej niedostatecznego wykorzystania. Do niedawna na świecie nierzadko można było zobaczyć placówkę przygotowaną na pobór energii elektrycznej przez rozwiązania IT na poziomie 10 megawoltoamperów (MVA), podczas gdy jej rzeczywiste obciążenie wynosiło tylko 2 MVA. Jeszcze bardziej powszechne było wykorzystanie mocy obliczeniowej serwerów na poziomie poniżej 10 procent i dotyczyło to nie tylko pojedynczych urządzeń czy szaf teleinformatycznych, ale całych systemów IT.

Handel online na rynku rolnym? To możliwe i coraz bardziej skuteczne. Dzięki nowej internetowej platformie Agralan dostawcy i kupujący produkty rolne otrzymują niedostępne dotąd narzędzia do handlu na rynku rolnym w wersji online, także w bezpłatnym pakiecie. Twórcą platformy jest InsERT – lider rynku oprogramowania dla małych i średnich firm.  

oracle 120Coraz częściej asystenci cyfrowi lub chatboty oparte na sztucznej inteligencji, które już od kilku lat doskonale sprawdzają się w aplikacjach konsumenckich, wkraczają w świat aplikacji biznesowych. Ich główną zaletą jest możliwość uzyskania natychmiastowej odpowiedzi na pytania zadawane w języku naturalnym, bez konieczności uruchamiania docelowej aplikacji biznesowej czy odbywania szkoleń z obsługi.

oracle 120Praca zdalna, to specyficzny model wykonywania obowiązków zatrudnionego wobec pracodawcy, w którym praca wykonywana jest poza stałym miejscem zatrudnienia. Taki tryb jest znany i stosowany już od wielu lat, jednak zwłaszcza w ostatnich miesiącach stał się szczególnie popularny, a w wielu firmach wręcz obowiązkowy.

W listopadzie zeszłego roku firma Forrester przewidywała, że w 2020 roku wartość rynku chmury publicznej wzrośnie do 299,4 mld USD. W związku z tym nie powinno dziwić, że firmy chcą czerpać korzyści z zalet przetwarzania w chmurze przez tworzenie aplikacji typu cloud-native. Dzięki temu można uzyskać wyjątkowo elastyczne aplikacje, które mogą być tworzone i wdrażane szybciej niż kiedykolwiek przedtem.

Atos, światowy lider transformacji cyfrowej, z sukcesem zakończył pierwszy etap wdrożenia SAP S/4HANA® dla Parlamentu Europejskiego. Projekt rozpoczęty pod koniec roku 2016 pozwolił zastąpić dotychczasowe systemy finansowe platformą SAP S/4HANA, która zmodernizuje i zautomatyzuje system finansowy oraz dostarczy nowe korzyści pracownikom.

ORACLEKluczowi interesariusze rządowi w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) zaczynają wdrażać strategię koncentracji na obywatelu jako główną zasadę cyfryzacji. Zdają sobie sprawę z tego, że aby usługi cyfrowe i inicjatywy w dziedzinie e-administracji były powszechnie używane przez obywateli, muszą być łatwe w użyciu i udostępniać przemyślane procesy.

Praca zdalna to w czasach pandemii koronawirusa zupełnie nowe doświadczenie dla wielu organizacji. Jednakże, jak wynika z raportu firmy Buffer, już 1 na 3 firmy działa w ten sposób na co dzień, niezależnie od zaleceń epidemiologów, a aż 98 proc. pracowników chce pracować z domu. Istnieje szereg narzędzi cyfrowych, które wspierają ten tryb pracy. SAP chcąc pomóc organizacjom, które szukają różnych narzędzi i sposobów na zapewnienie ciągłości działania, wprowadza bezpłatny dostęp do wybranych rozwiązań ułatwiających zdalne zarządzanie biznesem.

Sztuczna Inteligencja (AI) oraz automatyzacja stają się coraz popularniejsze i coraz częściej jest o nich głośno także w mediach. Czy za sprawą robotów wszyscy stracimy pracę? Czas zmierzyć się ze wszystkimi mitami związanymi z Inteligentną Automatyzacją. Co jest prawdą? Jak AI zmienia nasz świat? Sprawdźmy to.

Cisco ogłosiło rozszerzenie oferty rozwiązań dla Internetu rzeczy, umożliwiając dostawcom usług zarządzanie środowiskami IoT wykorzystującymi do swojego działania sieć komórkową oraz nowe scenariusze użycia dla zastosowań 5G.

W zeszłym roku firma Red Hat postanowiła sprawdzić, co szefowie działów informatycznych sądzą o oprogramowaniu open source, dlaczego je wybierają i jak zamierzają je wykorzystać w przyszłości. Zaowocowało to powstaniem raportu The 2019 State of Enterprise Open Source: A Red Hat Report. Wnioski z opracowania potwierdzają, że korporacyjne oprogramowanie open source stało się domyślną opcją działów informatycznych na całym świecie. Przedsiębiorstwa używają go w kategoriach, które wcześniej były domeną zastrzeżonych technologii.

oracle 120Autonomiczna Baza Danych Oracle należy do najważniejszych rozwiązań IT – zarówno w całej historii technologii informatycznych, jak i naszej firmy. Autonomous Database wchodzi w skład najobszerniejszej w branży oferty zaawansowanych rozwiązań bazodanowych Oracle i narzędzi do zarządzania danymi. Gdy spoglądamy wstecz na drogę do środowiska autonomicznego, warto sobie uświadomić, jak dotarliśmy do tego miejsca.

Raport Instytutu Badawczego Capgemini pokazuje, że Europa przewodzi we wdrażaniu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI) w procesach produkcyjnych. 51% największych światowych producentów w Europie wdraża co najmniej jedno rozwiązanie z obszaru sztucznej inteligencji. Eksperci Capgemini rekomendują, aby producenci powinni skoncentrować się na trzech obszarach zastosowania AI: kontroli jakości produktu, planowania popytu i inteligentnego utrzymania i naprawy sprzętu.

oracle 120Globalne badanie uwidacznia, jak przedsiębiorstwa wykorzystują nowe technologie do poprawy swoich finansów i optymalizacji działalności operacyjnej w celu wypracowania przewagi nad konkurencją.

Pogłoski o śmierci tradycyjnego handlu detalicznego są mocno przesadzone. Jeśli jednak sklepy stacjonarne mają dotrzymać kroku e-commerce, powinny wdrażać technologie, których oczekują konsumenci. Wirtualne przymierzalnie, samoobsługowe kasy oraz smart carty zamiast zwykłych koszyków zakupowych – to tylko niektóre nowinki mogące zapewniać detalistom zyski, o jakich obecnie mogą tylko pomarzyć. Dlaczego więc tylko 40 proc. sprzedawców uważa automatyzację za strategiczną konieczność?

Mimo ciągłego rozwoju e-commerce sklepy stacjonarne nie odchodzą do lamusa, ale jeszcze bardziej koncentrują się na połączeniu światów off-line i on-line. Wszystko po to, żeby sprostać rosnącym oczekiwaniom klienta. Kolejne sieci handlowe decydują się na wprowadzenie rozwiązań samoobsługowych, które odciążają kasjerów i pomagają w zmniejszeniu kolejek. Coraz popularniejsze stają się też rozwiązania typu self-scanning czy scan&go, które u naszych zachodnich sąsiadów rozwijają się od 2015 r. w tempie 50 proc. rocznie.

Pomimo niepewnych perspektyw gospodarczych, budżety IT na rynkach niemieckojęzycznych będą nadal rosły w nadchodzącym roku. Prognozy na rok 2021 są również pozytywne, jak pokazują wstępne wyniki badania trendów w dziedzinie IT, przeprowadzonego przez Capgemini. To wyraźny sygnał dla polskiego rynku IT pokazujący gdzie należy szukać przyszłych motorów wzrostu.

ipcc logo 2016 okInfor ogłosił wprowadzenie aplikacji zaprojektowanych specjalnie dla detalistów omnichannel i właścicieli marek modowych, służące optymalizacji stanów magazynowych, zwiększeniu planowania popytu i dostaw, podniesieniu efektywności fabryk i przyspieszeniu wprowadzania produktów na rynek.

Aplikacje będące kluczowym aktywem – zasobem przedsiębiorstw, ciągle jeszcze nie są tak dobrze widoczne dla biznesu, jak proces dostawy jedzenia dla zamawiającego online. Z rozmów z klientami wiemy, że aplikacje są siłą napędową biznesu. Wiemy też, że digitalizacja stała się powszechna we wszystkich sektorach i presja na cyfrową zmianę rośnie.

Gdy w 1994 roku założono firmę Amazon, niewiele osób przewidywało, że to wydarzenie zrewolucjonizuje rynek retail i sprawi, że ogromna część sprzedaży przeniesie się do Internetu. Chcąc skutecznie konkurować w branży retail, biznes powinien wykorzystywać technologie analityczne, takie jak wzbogacone o sztuczną inteligencję i działające w chmurze rozwiązanie SAS Intelligent Planning Suite.

Roboty nie potrzebują podwyżki płacy minimalnej, świetnie odnajdują się nie tylko na hali przemysłowej, ale też w biurze oraz skutecznie współpracują z człowiekiem. W dodatku sytuacja na rynku zatrudnienia będzie sprzyjała ich demokratyzacji, czyli upowszechnianiu w firmach różnej wielkości. Analitycy Abile prognozują że, w 2020 roku liczba wdrożeń robotyzacji procesów biznesowych urośnie nawet o 30%, głównie dzięki popularyzacji tego rozwiązania w sektorze MŚP. Trend wzrostowy umocni się także dzięki upadkowi mitu „złych robotów”.

Back to top