Grupa Iglotex jest wiodącym dystrybutorem żywności w Polsce dostarczającym do sklepów detalicznych i punktów gastronomicznych produkty mrożone, chłodzone i suche. Na początku 2021 roku planuje udostępnić swoim klientom nowy kanał sprzedaży, przez który będą oni mogli składać zamówienia o każdej porze, jak również zapoznać się z pełną ofertą dystrybucyjną Grupy, aktualnymi promocjami, historią zamówień oraz skorzystać z wielu dodatkowych funkcjonalności. Platformę eCommerce B2B Grupa Iglotex wdraża we współpracy z firmą Infinite IT Solutions, która jest dostawcą eHurtowni i innych rozwiązań IT dla biznesu.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Rozwiązanie to pomaga zoptymalizować proces zbierania zamówień dystrybutora, między innymi dzięki dostępnej i łatwej w obsłudze platformie sprzedaży online oraz dostosowanej do potrzeb biznesowych integracji eHurtowni z jego systemami IT. Z drugiej strony eHurtownia w przejrzysty sposób prezentuje klientom dystrybutora jego całościową ofertę z możliwością szybkiego wyszukiwania za pomocą predefiniowanych filtrów, pokazuje w jednym miejscu wszystkie aktualne promocje, archiwalnezamówienia i dokumenty, włącznie z nierozliczonymi płatnościami, i wiele więcej. eHurtownia daje ponadto wiele korzyści dla dostawców Iglotex poprzez dostarczenie klientom dystrybucyjnym kompleksowej informacji nt. ich produktów, w tym szczegółowe opisy, zdjęcia oraz filmy. Daje również możliwość promowaniem ich produktów poprzez reklamę na stronie www eHurtowni, lepsze pozycjonowanie przy wyszukiwaniu lub organizowanie dedykowanych akcji promocyjnych dla klientów tego kanału sprzedaży.

Digitalizacja sprzedaży przyszłością handlu

Iglotex dzięki współpracy z Infinite stawia na cyfrową transformację handlu.

Będąc wiodącym dystrybutorem żywności w Polsce zależy nam by sprostać wymaganiom rynku oraz zmieniającym się preferencjom naszych Klientów. Wejście w sprzedaż online i rozwój tego kanału postrzegamy jako krok milowy zgodny z naszą długoterminową strategią Grupy. Sama decyzja zapadła przed wybuchem globalnej pandemii koronawirusa w 2020 roku, która dodatkowo ją uzasadniła poprzez wzmocnienie zachodzących na rynku długoterminowych trendów – mówi Józef Kostecki, Dyrektor ds. Projektów i Procesów w Iglotex S.A. odpowiedzialny za wdrożenie eHurtowni.


eHurtownia to sprawdzone na rynku narzędzie stworzone na bazie wieloletnich doświadczeń naszych klientów, które możemy dostosowywać do specyficznych potrzeb danego biznesu. Zakres oferowanych funkcjonalności jest bardzo duży – od indywidualnych ofert, cen, wielu rodzajów promocji, spersonalizowanych bannerów reklamowych, komunikatów, dokumentów, raportów po elektroniczne płatności Przelewy24 – mówi Przemysław Wilkołazki, kierownik projektu po stronie Infinite.


Klienci jako priorytet

Kluczowe dla zbudowania przejrzystej i atrakcyjnej dla klientów Iglotex oferty dystrybucyjnej w eHurtowni było równoległe wdrożenie narzędzia klasy PIM. Istotnie wsparło ono proces budowania i ubogacenia oferty dystrybucyjnej poprzez zeskładowanie w jednym miejscu wszystkich niezbędnych informacji produktowych oraz zwizualizowanie produktów za pomocą zdjęć.

Dzięki eHurtowni i wdrożonemu w tle narzędziu PIM Klienci firmy Iglotex otrzymują dostęp do indywidualnej oferty zawierającej ponad 8000 SKU. Mogą w dowolnej chwili: skompletować i wysłać zamówienie, sprawdzić status swojego zamówienia, przejrzeć faktury, płatności, aktualne promocje, zdjęcia produktów, przepisy czy nawet dołączone przez producentów materiały video, co adresuje również potrzeby dostawców i wyraźnie odróżni nas od konkurencji w tym zakresie – dodaje Józef Kostecki z Iglotex.


Wszystkie zamówienia trafiają bezpośrednio do systemu ERP, co bezpośrednio przekłada się na efektywność całego procesu realizacji zamówień, a z drugiej strony dzięki eHurtowni proces jest bardziej transparentny dla klientów.

Skuteczne wsparcie dla handlowców

System eHurtownia z założenia ma wspomagać pracę przedstawicieli handlowych w terenie. Pozwala przedstawić klientom w jednym miejscu całą ofertę dystrybucyjną Iglotex, wszystkie aktualne promocje i informacje, które do tej pory możliwe były jedynie za pośrednictwem handlowca w trakcie bezpośredniej wizyty lub zamówienia składanego telefonicznie. Ponadto przedstawiciel handlowy zyskuje również dostęp do uporządkowanej oferty, która jest również dla niego dodatkowym źródłem informacji oraz narzędziem sprzedażowym dzięki możliwości zaprezentowania np. zdjęć produktów, czy informacji na temat składu, kraju pochodzenia lub ilości porcji. Dzięki temu klient może składać zamówienie o dogodnej dla siebie porze, a handlowcy mogą zaoszczędzony czas poświęcić w rozwój podległego im rynku poprzez rozwój relacji handlowych i dodatkowej sprzedaży u istniejących klientów lub pozyskanie nowych.

Nowe możliwości i korzyści dla producentów

Dzięki platformie zyskujemy również dodatkowe narzędzia w obszarze promocji, zamówień i marketingu. Nie chodzi tylko o banery reklamowe pozwalające naszym klientom wyświetlić dodatkowe informacje lub wybrane towary producenta w ofercie, ale też ubogacenie produktu w postaci załączników, zdjęć i materiałów video dostarczanych przez producentów, obsługę towarów na zamówienie czy nowe rodzaje promocji – mówi przedstawiciel Iglotex.


Nowością, którą zamierza wykorzystywać grupa jest rozbudowany system promocji, który udostępnia m.in. personalizację reklam i szeroki wachlarz narzędzi marketingowych.

Źródło: Infinite IT Solutions

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top