przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy MES, a Przemysł 4.0 Systemy MES, a Przemysł 4.0
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
loading...
Na globalnym i konkurencyjnym rynku firmy muszą oferować produkty najwyższej jakości. Wysoka jakość pozwala wejść na wyższy poziom i uniezależnia od aktualnej sytuacji na rynku – mówi Dominik Tomczyk z Polwaxu. O sukcesie mogą myśleć tylko te, których produkty są najwyższej jakości. Dewizą liderów produkcji może być parafraza sloganu wyborczego Billa Clintona — "Jakość głupcze!".


REKLAMA:
snt banner 300
 
 
Jakość i dobry produkt zawsze się obronią — mówi Dariusz Gujda z zarządu firmy Melex. Dyrektor Gujda wie co mówi, ponieważ pojazdy z logo mieleckiej firmy na rynku obecne są od ponad 40 lat. Melex jako jedna z pierwszych polskich firm produkcyjnych podbiła rynek w Stanach Zjednoczonych i to nie tylko za sprawą niskiej ceny. Jak tłumaczy dyrektor Gujda — nasze pojazdy były konkurencyjne nie tylko ze względu na niską cenę, ale także wysoką jakość wykonania.
Droga obrana przez Melex okazała się słuszna. Przedsiębiorstwo dostarczało uniwersalne i innowacyjne produkty, które sprawdzały się i nadal sprawdzają, pod każdą szerokością geograficzną. Jednak na samej produkcji firma nie poprzestawała. Duży nacisk kładziony był na profesjonalną obsługę posprzedażową — dostępność części zamiennych, szybki i skuteczny serwis to znak rozpoznawczy lidera z Mielca.
To tzw. „user experience” – doświadczenia użytkownika decydują o tym, czy klient kupi nasz produkt ponownie i poleci go innym - wyjaśnia Dariusz Gujda, któremu wtóruje Dominik Tomczyk z firmy Polwax — Wysoka jakość pozwala firmom wejść na wyższy poziom i uniezależnia od aktualnej sytuacji na rynku. Przedsiębiorstwo produkcyjne nie konkuruje wówczas na poziomie ceny, a swojego know how. To daje jej większe poczucie bezpieczeństwa, a przedsiębiorstwo nie jest uzależnione od rynkowych wahań — komentuje.
Polwax, to firma, która wyrosła w strukturach Grupy Lotos, a po 18. latach od powstania jest jednym z czołowych producentów wosków z parafin w naszej części kontynentu. Przedsiębiorstwo z Jasła podbiło rynki w Europie, dzięki dużemu naciskowi na jakość.
Nasi partnerzy często pytają nas, jak firma, która na rynku jest od prawie dwóch dekad, może mieć takie pomysły i rozwiązania, jakie my oferujemy. Są pod dużym wrażeniem tego, jak szybko rozwinęliśmy się i jak ambitne mamy plany - mówi Dominik Tomczyk.
Personalizacja nie jest niczym nowym - produkty tworzone pod konkretne zamówienie są wykonywane od wieków. Pierwsza rewolucja przemysłowa z XIX w. zmieniła to. Ówczesne przedsiębiorstwa zaczęły produkować tanio i dużo, na masową skalę. Ta strategia sprawdzała się, ale do czasu. W XXI w. odbiorcy chcą mieć produkty dopasowane do swoich indywidualnych potrzeb. Firmy zaczęły poszukiwać rozwiązań, które pozwoliłby produkować spersonalizowane wyroby tanio i szybko. Z odsieczą przyszła czwarta rewolucja przemysłowa.

A na zachodnich rynkach popyt jest tylko na produkty dobre. Jak wyjaśnia Waldemar Wojciechowski, dyrektor produkcji w Base Group
Za granicą istotna jest jakość, terminowość, a cena jest do dogadania – mówi.
Pomorska firma 90 proc. produkcji eksportuje, a jej głównymi odbiorcami są kontrahenci z bardzo wymagających rynków. Są to przedsiębiorstwa ze Skandynawii, a też Niemiec, Włoch i Szwajcarii. Base Group postawiło na jakość, co spowodowało, że firma nie walczy o kontrakty niższą ceną, a renomą.
Jesteśmy dobrzy w tym, co robimy, a przez to, nie jesteśmy najtańsi — dodaje Wojciechowski.
Inwestycja w IT— droga do jakości

Wspomniane firmy są liderami produkcji w swoich branżach. Są znaczącymi graczami za granicą, a ich produkty są doceniane. Polwax, Melex i Base Group osiągnęły to dzięki inwestycji w zaawansowane rozwiązania IT, które pozwalają dostarczać produkty wysokiej jakości.
Inwestujemy bardzo duże środki w technologie, bo dziś bez nowoczesnych rozwiązań nie mielibyśmy żadnych szans w konkurowaniu z kimkolwiek. Technologia daje przewagę nad konkurencją! Inwestycja w zaawansowane rozwiązania IT i produkcyjne przekłada się bezpośrednio na polepszenie produkcji — wyjaśnia Dominik Tomczyk.
Rolę technologii potwierdza też Waldemar Wojciechowski — Efekty jednej z nich już widzimy. Chodzi o wdrożenie systemu ERP Impuls EVO, który znacznie zwiększył łatwość uzyskiwania informacji na temat wszystkiego, co dzieje się w firmie.

Recepta na sukces firmy jest prosta. Bardzo ważne jest stałe badanie rynku i dostosowywanie pojazdów do potrzeb klientów.
Przez cały czas śledzimy nowinki techniczne i poczynania konkurencji, staramy się bardzo szybko na nie reagować, wprowadzając nowe, innowacyjne rozwiązania, jak również rozszerzając zastosowanie produktu — mówi Dariusz Gujda i dodaje — Klient zadowolony zawsze wraca, a często także przyprowadza nowych odbiorców.
Źródło: www.bpsc.com.pl

PODOBNE


 

  • ENOVA365 KWADRAT

  • eqsystembaner

  • snt button 250