“Nie jestem wszyscy, a na imię nie mam każdy” - coraz częściej protestują klienci. Okazuje się, że sklep internetowy Woodhouse znalazł sposób na to by pogodzić interesy zarówno biznesu jak i nabywców, jednocześnie nie krzywdząc żadnej ze stron. W jaki sposób? Dzięki wykorzystaniu AI i Big Data, które pomagają w personalizacji witryny w czasie rzeczywistym. Skutek? Wzrost współczynnika konwersji blisko o połowę!

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Sklep internetowy Woodhouse, którego serwery i magazyny gromadzą ofertę ponad 50 wiodących marek modowych, takich jak BOSS, Armani i McQ opracował rozwiązania technologiczne, które pomogły w wyśrubowaniu wyniku finansowego. Jak? Automatycznie wyświetlając spersonalizowane komunikaty podczas przeglądania witryny. W tym celu opracowany system wykorzystujący wielkie zbiory danych i uczenie maszynowe. Efekty? Współczynnik konwersji wzrósł o 44%, zaś opuszczone wózki na zakupy spadły o 3%.

Dziś sztuczna inteligencja nie jest już pojęciem awangardowym - jest technologiczną rzeczywistością do której firmy muszą przywyknąć. Jej wykorzystanie jest coraz powszechniejsze, biznes zwracając się w stronę AI poszukuje wzrostu wydajności i wsparcia funkcji wykonywanych przez ludzi. Jeżeli jeszcze nie wykorzystujesz sztucznej inteligencji to jesteś w mniejszości. Nowa ankieta Gartnera ujawniła, że liczba organizacji wdrażających AI wzrosła w ciągu ostatnich czterech lat o 270% i trzykrotnie w ciągu ostatniego roku. - przedstawia Rafał Szychowski, CEO agencji OAN, należącej do grupy Cloud Technologies specjalizującej się w Big Data marketingu.


Styliści na bezrobociu

Silnik analizatora oparty na sztucznej inteligencji pracuje wykorzystując jako paliwo zgromadzone przez firmę dane. Jakie? Głównie informacje o tym, które przedmioty są często kupowane lub przeglądane razem. Następnie automatycznie przygotowane przez AI kompozycje wyświetlają się odwiedzającym witrynę. W ten sposób algorytm zachęca do cross sellingu, czyli sprzedaży krzyżowej. Poszczególni klienci są rozpoznawani i przedstawiane są stylizacje z rekomendacjami dostosowanymi do ich marki, stylu i preferencji w nawiązaniu do produktów, które już trafiły do koszyka. A co z tymi, których koszyk wypełniony jest powietrzem? Otrzymują oni rekomendacje w czasie rzeczywistym oparte na dotychczasowych bestsellerach.

Spersonalizowane rekomendacje zostały również dodane do strony koszyka, aby przypomnieć kupującym przedmioty, które wcześniej wzbudziły ich zainteresowanie, ale nie zostały do niego rzucone w momencie przeglądania oferty.

Sophie McFegan, Visual Merchandiser w Woodhouse wyjaśniła:

Rozumiemy, że wszyscy nasi klienci są różni i niepowtarzalni - i potrzebowaliśmy sposobu na spersonalizowanie ich doświadczenia poprzez przedstawienie najbardziej odpowiednich marek, produktów i wiadomości dla każdej osoby. Ta technologia pozwoliła nam naprawdę zagłębić się w osobiste podejście do zakupów online, tworząc unikalne oferty i rekomendacje dostosowane specjalnie do naszych klientów.


Jestem wyjątkowy

Sztuczna inteligencja, wykorzystująca uczenie maszynowe, obejmuje rozwój oprogramowania, które, podobnie jak ludzki mózg, pobiera dane, analizuje i podejmuje decyzję, często bez interwencji człowieka. Ta technologia już rewolucjonizuje takie dziedziny jak marketing, obsługa klienta czy systemy dla produkcji. O istotności tej technologii niech świadczy fakt, że Massachusetts Institute of Technology ogłosił niedawno, że wyda 1 mld USD na nowe kolegium, aby studiować sztuczną inteligencję. - tłumaczy Tomasz Sokół, Członek Zarządu agencji OAN.


Oparty na sztucznej inteligencji aparat do personalizacji wykorzystuje zebrane przez sklep duże zbiory danych, aby zrozumieć każdego odwiedzającego go użytkownika, umożliwiając wykorzystanie uczenia maszynowego do przewidywania i automatycznego dostarczania gościom najbardziej odpowiednich treści. To skutkuje maksymalizacją konwersji e-commerce, wzrasta średnia wartość zamówienia i retencja klientów.

Zaangażowanie AI w biznesie było szersze i szybsze niż zakładały prognozy ekspertów. Ten wzrost wynika z faktu, że możliwości sztucznej inteligencji znacznie dojrzały, a zastosowania tej technologii są coraz bardziej uniwersalne i efektywne, na czym zyskują zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci. Obecnie firmy są bardziej skłonne do wdrożenia tej technologii.

Wiceprezes ds. Badań w firmie Gartner, Chris Howard, powiedział w wywiadzie na Techradar.com:
Cztery lata temu wdrażanie sztucznej inteligencji było rzadkie, tylko 10% respondentów odpowiedziało, że ich organizacje wdrożyły sztuczną inteligencję lub zrobią to wkrótce. W 2019 roku liczba ta wzrosła do 37%, co oznacza wzrost o 270% w ciągu czterech lat. Jeśli jesteś CIO, a twoja organizacja nie używa sztucznej inteligencji, istnieje spora szansa, że robią to twoi konkurenci, a to powinno być powodem do niepokoju.

Źródło: Cloud Technolgies

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top