Pracownicy oczekują oprogramowania, które jest szybkie i łatwe w obsłudze

Wyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich…

Technogaja usprawnia procesy biznesowe w nowym systemie Epicor ERP

Technogaja to produkująca filtry do oczyszczania powietrza firma z Litwy. Wśród oferowanych przez nią produktów znajdują się m.in. filtry EPA…

Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Cyfrowa transformacja w dystrybucji i handlu – jak w praktyce zmienia biznes?

Cyfrowa transformacja to jeden z najważniejszych obecnie trendów cywilizacyjnych. Stanowi ona szczególną zmianę organizacyjną, której wynikiem…

Mobilne rewolucje w biznesie - smartfon równie ważny co laptop

Managerowie chcą większego dostępu do danych, przede wszystkim na urządzeniach mobilnych – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy…

Cyfrowa transformacja nie łapie wirusa

Koronawirus nie uderzy w cyfrową transformację z taką siłą jak w gospodarkę. Według IDC tempo digitalizacji będzie niższe niż w 2019 roku,

Previous Next Play Pause
explitia logo 120Koncepcja zrównoważonego rozwoju i strategii ESG (Environmental, Social, Governance) przestaje być zarezerwowana wyłącznie dla dużych korporacji. Coraz częściej, mniejsze przedsiębiorstwa i zakłady produkcyjne są zobowiązane do regularnego raportowania wskaźników ESG. Te czynniki stają się bowiem kluczowe, zwłaszcza jeśli firma jest częścią łańcucha dostaw większych korporacji lub działa w sektorach wrażliwych na aspekty środowiskowe i społeczne. Jak i dlaczego rozwijać zakład produkcyjny zgodnie z ESG?

Zarządy największych firm codziennie podejmują decyzje, które przekładają się na rozwój biznesu i wielomilionowe budżety. Bazują one na najlepszej dostępnej wiedzy. Kłopot polega jednak na tym, że posiadanie wszystkich niezbędnych informacji przez cały czas jest dla człowieka prawie niemożliwe. I tutaj wkracza technologia, przynosząc narzędzia, które pełnią funkcję pamięci organizacyjnej i pozwalają na bieżąco kontrolować przebieg procesów wewnętrznych.

BPSCBadanie Sapio Research podkreśla, że przedsiębiorstwa widzą ogromny potencjał w automatyzacji. Aż 90 proc. firm planuje zainwestować w rozwiązania automatyzacji i sztucznej inteligencji w 2024 roku. Niemniej jednak blisko połowa z nich doświadcza trudności w dostosowaniu się do dynamicznie zmieniających się technologii IT.

IT.IntegroW dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie biznesowym, efektywność w planowaniu produkcji to klucz do sukcesu. Visual Advanced Production Scheduler (VAPS) dla Microsoft Dynamics 365 Business Central wyznacza nowe standardy w tej dziedzinie, oferując innowacyjne narzędzia dla firm produkcyjnych.

Wyzwania etyczne towarzyszące tematowi wdrażania rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji (AI), nie hamują inwestycji. 68% prezesów z Polski twierdzi, że sztuczna inteligencja jest ich głównym priorytetem inwestycyjnym. Największymi atutami płynącymi z wdrożenia AI w ich organizacjach są personalizacja usług uwzględniająca zaangażowanie klientów oraz nowe produkty i możliwości rozwoju rynku.

ANEGISD365 Geniusz to nowa aplikacja oparta na generatywnej sztucznej inteligencji, która odpowiada na pytania dotyczące systemu Microsoft Dynamics 365. D365 Geniusz bazuje na aktualnej dokumentacji Microsoft i dostarcza najnowszych informacji o funkcjonalnościach Dynamics 365.

SAP POLSKARok 2023 bez wątpienia był czasem w którym, ze względu na uwarunkowania gospodarcze, trzeba było ograniczać koszty biznesowe. Jednocześnie firmy musiały stawiać czoła nieoczekiwanym zagrożeniom dla łańcuchów dostaw i presji związanej z rosnącymi wymaganiami z zakresu ładu środowiskowego, społecznego i korporacyjnego (ESG). Z kolei dyskusję na temat rozwiązań technologicznych zdecydowanie zdominował jeden termin – AI. Czy i jak tendencje te znajdą kontynuację w 2024 roku, zdaniem ekspertów SAP Polska.

SAPFirmy na całym świecie dostrzegają ogromny potencjał generatywnej sztucznej inteligencji (AI), lecz często stają przed wyzwaniem praktycznego jej wykorzystania. AI ma potencjał do rewolucjonizowania różnych aspektów biznesu, od automatyzacji procesów finansowych, przez optymalizację obsługi klienta, analizę danych, po wsparcie decyzji strategicznych i rozwój nowych modeli biznesowych. Kluczową rolę w wykorzystaniu tych możliwości odgrywa SAP Business Technology Platform (SAP BTP), która może zasilać AI w dane z systemów SAP, umożliwiając efektywne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi w praktycznych zastosowaniach biznesowych.

Drogę prosto z pola, przez fabrykę i półki sklepowe do domów milionów Polaków przebywają codziennie produkty z kategorii ready to eat marki Green Factory, znane konsumentom m.in. pod nazwą Fit & Easy. Lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej obsługuje takich klientów, jak największe sieci handlowe, m.in. Biedronka i LIDL oraz najważniejsze firmy z sektora HoReCa – w tym m.in. McDonald’s.

SYMFONIASymfonia i HRobots podpisały umowę dotyczącą rozwiązania inteligentna e-teczka pracownika. Dzięki zawartemu porozumieniu klienci Grupy Symfonia mają możliwość korzystania z tego rozwiązania HR w formule white label. Dla Symfonii to kolejny krok w budowaniu kompleksowego portfela rozwiązań optymalizujących i digitalizujących procesy biznesowe, tym razem w obszarze HR. Kontrakt został zawarty na czas nieokreślony.

sap logoAkademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie rozpoczęła kolejny etap transformacji cyfrowej związany z usprawnieniem swoich kluczowych systemów zarządzania uczelnią. Ten strategiczny krok jest częścią planu rozwoju AGH i ma na celu usprawnienie obsługi studentów oraz pracowników. W ramach tego projektu uczelnia wdraża rozwiązania SAP, w tym m.in. te dostarczane w modelu subskrypcyjnym w chmurze. AGH jako pierwsza uczelnia w Polsce zdecydowała się na takie działanie.

Capgemini ogłosiło dziś zawarcie umowy z Grupą InPost, liderem rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, która umożliwi InPost optymalizację, automatyzację i standaryzację kluczowych procesów biznesowych. Transformacja ta ma na celu uproszczenie i przyspieszenie realizacji usług dla klientów tej firmy.

COMARCHKonkurs Partner Roku to wyjątkowa rywalizacja Partnerów Comarch, podczas której wyłaniane są przeprowadzone i zgłoszone przez nich najlepsze i najbardziej innowacyjne wdrożenia systemów Comarch ERP, czyli oprogramowania, które wspiera zarządzanie zasobami i procesami w niemal każdym obszarze biznesowym firmy. Finał tegorocznego konkursu miał miejsce w Warszawie, na konferencji Partnerstwo,  gdzie w czasie uroczystej gali nagrodzeni zostali laureaci w trzech kategoriach: Najlepsze wdrożenie Comarch ERP Optima, Najlepsze wdrożenie Comarch ERP XL oraz Najlepsze wdrożenie Comarch ERP 4.0.

proalpha polskaGrupa proALPHA jeden z wiodących dostawców oprogramowania ERP+ dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, przejmuje GEDYS IntraWare GmbH („GEDYS“) odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie klientów na kompleksowe funkcje CRM jako integralną część platformy rozwiązań ERP+. GEDYS oferuje swoim klientom doskonałe rozwiązania CRM, które umożliwiają realizację projektów zarówno on-premises, jak i w chmurze, szczególnie dla przemysłu produkcyjnego oraz innych kluczowych branż. GEDYS, jako przedsiębiorstwo Grupy proALPHA, będzie nadal operować samodzielnie na rynkach docelowych.

SYMFONIADecyzja o akwizycji wynika z długofalowej współpracy spółek eDokumenty i moreBIT z Symfonią. Przejęcie firmy eDokumenty oraz pakietu kontrolnego moreBIT to kolejny krok Symfonii w kierunku podnoszenia jakości oferowanych usług i budowania pozycji lidera rynku oprogramowania dla przedsiębiorstw.

sap logoSkala cyfryzacji polskich firm wciąż rośnie i coraz częściej sięgają po nią także mniejsze podmioty. Przedsiębiorstwa, niezależnie od rozmiaru coraz śmielej wdrażają technologie cyfrowe w kolejnych obszarach, a menadżerowie w większości przyznają, że długoterminowy zwrot z inwestycji IT jest równie ważny co jej koszt – pokazują dane zebrane przez SAP Polska.

Sztuczna inteligencja (AI) ma istotny wpływ na przyspieszenie procesu serwicyzacji w rozmaitych sektorach gospodarki. Nowe badanie przeprowadzone przez IFS pokazuje, że dla 43% respondentów zajmujących najwyższe stanowiska decyzyjne i zarządcze w przedsiębiorstwach, przejście na model biznesowy oparty na usługach jest celem priorytetowym. Podstawowymi czynnikami przyspieszającymi jego osiągnięcie są właśnie sztuczna inteligencja i automatyzacja.
 

Podobnie jak w życiu, tak i w technologii jedyną stałą jest zmiana. Poniżej przedstawiamy prognozy liderów Salesforce dotyczące tego, jak technologia będzie kształtować przyszłość, a w szczególności to, jak sztuczna inteligencja zmieni przyszłość naszej pracy. Pracownicy biurowi szacują, że generatywna sztuczna inteligencja pozwoli im zaoszczędzić aż pięć godzin tygodniowo. Stanowi to nową, ekscytującą szansę dla firm, pozwalając im wykorzystać kreatywność, strategiczne myślenie i innowacyjność swoich zespołów na znacznie większą skalę niż do tej pory.

BPSCW polskim sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), zatrudniającym obecnie blisko 10 milionów ludzi, wyraźnie rysuje się wyzwanie współczesnej gospodarki: brak wykwalifikowanej kadry technicznej i IT. Ponad połowa (55%) MSP zmaga się z rekrutacją specjalistów technicznych, a 30% odczuwa niedobór ekspertów IT, co wyraźnie przekracza europejską normę.

ANEGISW dynamicznym środowisku biznesowym, w którym innowacje i zmiany są kluczowe dla sukcesu, również modele zarządzania firmą i budowania kultury organizacyjnej przekształcają się z tradycyjnych, sztywnych, korporacyjnych w elastyczne, innowacyjne i zorientowane na ludzi. Jak zasady otwartej komunikacji, wzajemnego zaufania, rozwijania potencjału w organizacji przekładają się na sukces pracownika i całej firmy? W rozmowie z ANEGIS Anna Solarek, architektka rozwiązań, konsultantka i liderka dzieli się doświadczeniem i wskazówkami w obszarze kształtowania kultury organizacyjnej opartej na empatii i wsparciu.

SAPWyzwaniem dla działów obsługujących operacje finansowe we współczesnych przedsiębiorstwach jest nie tylko mnogość procesów, ale również narzędzi. Szczególnie widać to w dużych organizacjach, obracających ogromnymi wolumenami danych. Dla koncernu Siemens AG zmiana takiego stanu rzeczy stała się w pewnym momencie priorytetem, gdy zauważono, w jakiej skali przekłada się on na produktywność zespołu.

Back to top