W jakie projekty IT inwestuje Fortum Power and Heat Polska?

Inwestycje w nowoczesne rozwiązania informatyczne są potrzebne zwłaszcza w okresie niepewnej sytuacji gospodarczej, ponieważ pozwalają optymalizować procesy produkcji, dystrybucji oraz procesy biznesowe – uważa Piotr Górnik, dyrektor ds. produkcji i dystrybucji Fortum Power and Heat Polska. - Pomagają nam racjonalizować koszty.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
Z wprowadzanych przez Fortum w ostatnim czasie projektów nasz rozmówca zwraca uwagę zwłaszcza na Termis Operation, Maximo oraz rozwiązania poprawiające obsługę klienta.
Termis Operation to narzędzie IT służące optymalizacji produkcji i dystrybucji ciepła - wyjaśnia Piotr Górnik. - Wdrażamy je w Częstochowie. Jest platformą integrującą wszystkie pozostałe systemy IT wykorzystywane w zarządzeniu siecią ciepłowniczą, tj. systemy ERP, SCADA, GIS itp.
Jak tłumaczy nasz rozmówca, system Termis Operation zapewnia stały nadzór i kontrolę nad siecią ciepłowniczą, a ponadto umożliwia wykonywanie symulacji, obliczeń, scenariuszy pracy systemu, szacowanie nakładów inwestycyjnych oraz pełną i dokładną informację odnośnie klientów.
Narzędzie to pozwala nam optymalizować ilość energii dostarczonej do sieci tak, aby zapewnić standardy dostawy ciepła dla odbiorców - mówi. - Przy okazji pozwala też optymalizować zużycie energii na potrzeby pompowania, temperaturę zasilania w systemie ciepłowniczym, obniżając tym samym temperaturę czynnika zwracanego do źródła ciepła. Dzięki temu obniżamy koszty funkcjonowania, zmniejszając straty ciepła oraz zużycie energii, co ma wpływ na konkurencyjność ciepła sieciowego dla klientów, a także maksymalizujemy produkcję energii elektrycznej w eksploatowanej elektrociepłowni.
Maximo to system informatyczny, w którym odwzorowane są wszystkie procesy zachodzące w elektrociepłowni. - Pomaga zarządzać utrzymaniem wszystkich urządzeń i podzespołów elektrociepłowni - wyjaśnia Piotr Górnik. - System pilnuje terminów przeglądów i prac konserwatorskich, automatycznie generuje zlecenia do wykonania poszczególnych zadań oraz pomaga utrzymać optymalne zapasy części zamiennych w magazynie. System pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo osób i urządzeń technicznych w elektrociepłowni.

W Częstochowie Maximo działa od początku istnienia elektrociepłowni. W EC w Zabrzu i Bytomiu koncern uruchomił system w październiku 2012 roku. Obecnie wdrażany jest w dziale dystrybucji.
Poza optymalizacją procesu produkcji oraz dystrybucji ciepła, Fortum inwestuje w infrastrukturę informatyczną mającą na celu poprawę jakości obsługi klienta - podsumowuje Piotr Górnik. - Między innymi wdrażamy obecnie aplikację wysyłającą smsy informujące o przerwach w dostawie ciepła do klientów firmy.
Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top