Co analizuje Competitive Intelligence?

Pojęcie Competitive Intelligence po raz pierwszy pojawiło się w USA jako nazwa działań umożliwiających pogłębioną analizę otoczenia konkurencyjnego - zauważa Sławomir Strzykowski z polskiego oddziału Microsoft, odpowiedzialny za rozwój Microsoft SQL Server. - Badania, jak wyglądamy na tle konkurencji, w jakich obszarach różnice są szczególnie istotne, gdzie identyfikujemy przewagi, a gdzie kompetencje wymagające poprawy.
 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, specyfika tego typu analizy wymaga dostępu do danych zewnętrznych, znajdujących się poza organizacją.

Wiąże się więc to dość często z zakupem danych od firm badających rynek, zewnętrznych audytorów etc. a na koniec z oczywistych względów potrzebne są narzędzia, które wszystkie te, często niejednorodne dane, będą w stanie poddać obróbce, która dostarczy nam wartościowy insight – mówi Sławomir Strzykowski.

Przedstawiciel Microsoft wskazuje istotne dla sektora biznesowego zagadnienia, które analizowane są dzięki tego typu rozwiązaniom. W zakresie analityki społecznościowej i sieciowej np., „Jaki na rynku panuje sentyment do moich produktów czy marki?”, „Jak skuteczna jest moja kampania reklamowa w Internecie?”, „Do kogo docieram?”, „W jaki sposób mogę zoptymalizować lub odpowiednio ukierunkować moją komunikację?”.

To także pytania, które wymagają dostępu do zmiennych źródeł danych, np. duża firma przewozowa korzystająca z aktualnych informacji pogodowych i przewidywań dotyczących ruchu na drogach może zoptymalizować trasy przejazdu, skracając tym samym czas dostawy i uzyskując oszczędności kosztów – mówi Sławomir Strzykowski.

Competitive Intelligence to także pytania obejmujące zaawansowane kwestie analityczne, np. firmy finansowe korzystające z uczenia maszynowego w celu opracowania algorytmów wykrywających nadużycia, które wykraczają poza zwykłe reguły biznesowe obejmujące częstotliwość ładowania i lokalizację, uwzględniając przy tym indywidualne wzorce zakupowe i prowadząc ostatecznie do zapewnienia lepszych doświadczeń użytkowych.

Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top