Klienci QlikTech najbardziej lojalni wśród
użytkowników rozwiązań Business Intelligence

Firma QlikTech ogłosiła, że w kompleksowym badaniu firm użytkujących rozwiązania BI, narzędzie QlikView zajęło pierwsze miejsce w grupie największych dostawców narzędzi BI w następujących kategoriach: lojalności klienta, zadowolenia z wydajności (najmniej zastrzeżeń), zakupie ze względu na funkcjonalność , skłonności do zakupu większej liczby licencji, ogólnej konkurencyjności i jakości produktu. Badanie BI Survey 10, prowadzone przez Business Application Research Center (BARC), jest największym na świecie niezależnym sondażem przeprowadzanym wśród użytkowników narzędzi Business Intelligence (BI) i Performance Management (PM).
 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
Po raz kolejny największa liczba uczestników badania BI Survey potwierdziła, że w grupie wiodących systemów BI klienci QlikView są najbardziej lojalni. Zgodnie z opinią Barney’a Finucane, głównego autora w BARC, lojalność klientów jest jedną z najbardziej pożądanych przez dostawców cech.
Nikt nie wie więcej na temat realnej skuteczności produktu niż klienci, którzy z niego korzystają” twierdzi Finucane. „Osiągnięcie najlepszego wyniku lojalności klienta przez trzy lata z rzędu wiele mówi zarówno o tym, jak użytkownicy odbierają produkt i firmę, jak i o przyszłości branży. Moim zdaniem świadczy to o tym, że QlikTech skupia się na tworzeniu bogatego w funkcje produktu o wysokiej jakości i innowacyjności.
QlikView kolejny rok z rzędu wyprzedza swoich większych konkurentów, takich jak SAP (Business Objects), Oracle (Hyperion) oraz IBM (Cognos) i zajmuje 1. miejsce również w następujących kategoriach:
  • Skłonność do zakupu większej liczby licencji - QlikView odnotował największą liczbę klientów zamierzających kupić dodatkowe licencje, umacniając swoją pozycję w branży jako dostawcy narzędzia cechującego się wysoką satysfakcją użytkowania oraz szybkim wzrostem. Użytkownicy QlikView są o 40 proc. bardziej skłonni do rozszerzenia liczby użytkowników QlikView niż średnia ważona dla głównych produktów BI.
  • Zadowolenie z wydajności - Wysoka wydajność zapytań pojawiła się jako kryterium najbardziej ściśle związane z sukcesem projektu. Wydajność zapytań została najwyższej oceniona w narzędziu QlikView, które otrzymało najmniej uwag klientów w porównaniu z innymi dostawcami w zakresie problemów związanych z wydajnością.
  • Funkcje produktu - QlikView jest najczęściej kupowany ze względu na oferowane funkcje, a nie cenę lub względy strategiczne. Jest to istotny wskaźnik mówiący o tym, że platforma Business Discovery QlikView wprowadza całkiem nowy poziom analiz, wglądu i wartości dla użytkowników biznesowych.
  • Użytkowanie na urządzeniach mobilnych - użytkownicy QlikView 48 proc. częściej niż użytkownicy jakiegokolwiek innego produktu bazodanowego korzystali z mobilnego BI lub planują korzystać z mobilnego Business Intelligence w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Jako jedyne prawdziwe mobilne narzędzie Business Discovery, QlikView oferuje użytkownikom najlepsze możliwości zapewniając od strony IT bezpieczeństwo i łatwość zarządzania.
W ciągu zaledwie kilku lat firma QlikTech przekształciła się z gracza regionalnego w jednego z głównych graczy na rynku i wraz z tym rozwojem jest w stanie utrzymać zadowolenie swoich użytkowników - kontynuuje Barney Finucane. To zadziwiające, że wszyscy, którzy używali [QlikView] twierdzili, że używają wersji 10, czyli najnowszej.
To niesamowite osiągnięcie, aby wyprzedzić wiele innych produktów Business Intelligence w tak szerokim spektrum kluczowych wskaźników wydajności - mówi Lars Björk, Dyrektor Generalny QlikTech. Wyniki BI Survey 10 odzwierciedlają stałe zaangażowanie QlikTech w dostarczanie najwyższej jakości rozwiązań i usług Business Discovery, które pomagają ludziom, zespołom i całej firmie działać mądrzej.
Badanie BI Survey 10 - to już dziesiąta edycja - zebrało od kwietnia do lipca 2011 roku ponad 3000 odpowiedzi i przeanalizowało 26 różnych produktów BI. Celem tego badania prowadzonego metodą online jest odkrycie motywów kierujących średnimi firmami i korporacjami przy wyborze produktów BI, zbadanie w jaki sposób z nich korzystają oraz jakie korzyści biznesowe są dzięki nim osiągane.

Źródło: HOGART

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top