K2SQL w MB Fashion

MACROLOGIC - systemy ERP, MRP, ERPSpółka Kamil należąca do Grupy Macrologic wdrożyła system w salonach MB Fashion. Sieć sklepów specjalizuje się w sprzedaży produktów marki Triumph. W ramach projektu wdrożono system K2SQL oraz zintegrowano z systemem IT firmy Triumph. K2SQL został skonfigurowany do pracy w obszarach logistyki, oraz analizy sprzedaży dla 10 jednoczesnych użytkowników.
 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
MB Fashion działa na polskim rynku od 1990 roku. Posiadamy 5 salonów ulokowanych w najbardziej atrakcyjnych galeriach na terenie Trójmiasta.

Firma musiała zmienić procedury związane z obsługą salonów aby przyśpieszyć proces sprzedaży. Przed wdrożeniem systemu zarządzanie zamówieniami w każdym salonie odbywało się niezależnie. Salony generowały zamówienia indywidualnie. Zamówienia przygotowywane były ręcznie i przesyłane do siedziby firmy faxem, co powodowało wydłużenie czasu realizacji – nawet do 3 tygodni. W podobny sposób była realizowana analiza sprzedaży. Salony miały ograniczone możliwości raportowania. Ponadto każda sprzedaż była zarejestrowana podwójnie: na kasie fiskalnej – paragonem fiskalnym oraz zapisana w tzw. „kontrolce sprzedaży” – na podstawie której można było analizować sprzedaż. Analiza była możliwa z wykorzystaniem posiadanego wówczas systemu, ale wiązało się to z ręcznym wprowadzeniem danych przez sprzedawców, którzy poświęcając temu czas nie obsługiwali klientów. Dane pojawiały się z dużym opóźnieniem, co miało negatywne konsekwencje w podejmowaniu decyzji biznesowych. Widząc niewłaściwe funkcjonowanie systemu MB Fasion rozpoczął proces poszukiwania i wyboru partnera, który rozwiąże wszystkie problemy. Po rozpoznaniu rynku dostawców podjęto współpracę z firmą Kamil Sp. z o.o. (Grupa Macrologic). Firma Kamil Sp. z o.o. zaproponowała nowy system, a wdrożenie przebiegało przy minimalnej ingerencji w normalne funkcjonowanie sklepów. Projekt został zakończy po 3 miesiącach.

W efekcie wdrożenia nowego rozwiązania informatycznego K2SQL, MB Fashion zoptymalizowała koszty związane z zakupem towarów, przyspieszyła realizację zamówień u dostawcy, a tym samym zwiększyła rotację towarów, oraz kontrolę przepływu produktów w poszczególnych sklepach, zwiększyła rentowność punktów sprzedaży, zoptymalizowała stoki magazynowe oraz wyeliminowała towary nierotujące. Wszystko dzięki możliwościom bieżącej analizy sprzedaży oraz szybkiej wymiany informacji wewnątrz sieci handlowej. Dzięki wdrożeniu K2SQL sieć salonów mogła dopasowaną ofertę do rzeczywistej rotacji towarów dzięki czemu zdobywa nowych klientów zapewniając możliwości szybszej realizacji nietypowych zamówień. System pozwolił uruchomić program lojalnościowy.

Wdrożenie zwiększyło rentowność salonów ograniczając stoki magazynowe a wykorzystanie kodów kreskowych do optymalizacji procesu obsługi towarów i weryfikacji dostaw pozwoliło sprawnie przerzucać towary między salonami.

Dzięki zastosowaniu liczników klientów wiedza na temat funkcjonowania salonów została wzbogacona o nowe, ważne informacje - czas, miejsce, a także liczbę klientów dwiedzających salony. Posiadając ww. informacje MB Fashin zyskał wiedzę na temat efektywności działań sprzedażowych poszczególnych zespołów a także możliwość właściwego planowania promocji sprzedaży oraz oceny zakończonych działań marketingowych.

Tylko z tytułu optymalizacji zapasów firma odblokowała kilkaset tysięcy złotych zamrożonych środków kapitałowych. Towar jest obecnie domawiany przez system w proporcji do jego rzeczywistej sprzedaży, a nie według często błędnej (intuicyjnej) decyzji pracownika. Efektem jest lepsze zaopatrzenie w sklepie w towary szybciej rotujące, co ma decydujący wpływ na znaczne zwiększenie sprzedaży.

Źródło: www.macrologic.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top