Firmy wracają do rozwiązań CRM

WNP.PLZdecydowanym zwycięzcą kategorii rozwiązań sprawdzających się w czasach kryzysu jest Business Intelligence – mówi Krzysztof Witczak, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży w itelligence Sp. o.o. - Na polepszenie koniunktury czekały natomiast wszystkie rozwiązania, których wdrożenie nie było konieczne lub też nie generowało konkretnych oszczędności, redukcji kosztów.
 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
Zdaniem naszego rozmówcy, systemy CRM były takim przykładem.
Ostatnio natomiast zauważamy coraz większe zainteresowanie rozwiązaniami CRM, co w moim przekonaniu oznacza początek wzrostowego trendu na rynku IT – prognozuje Krzysztof Witczak.
Jego zdaniem, spowolnienie gospodarcze przyszło dość nieoczekiwanie, rok 2008 był bowiem świetny pod względem przychodów i zysków dla wielu dostawców IT.
Firmy te niekoniecznie spodziewały się problemów w roku kolejnym – zauważa Krzysztof Witczak. - Zatrudnienie wzrastało, koszty również, trudno było zdobyć na rynku specjalistów w niektórych dziedzinach IT, co często przekładało się na wzrost płac.
Natomiast rok 2009 był dość mocną weryfikacją dla firm, które przeinwestowały, a do tego, rozpieszczone dobrą koniunkturą lat poprzednich, nie kontrolowały kosztów.
I to jest prawdopodobnie najlepsza lekcja na przyszłość – wskazuje przedstawiciel spółki itelligence. - Należy bowiem pamiętać o tym, że cykl koniunkturalny ma kształt sinusoidy i po każdym okresie hossy przychodzi dołek. Rozsądna kontrola kosztów i elastyczne rozwiązania ważne są bez względu na sytuację gospodarki.
Jego zdaniem, nie wolno dopuścić do tego, żeby w gorszych okresach całkowicie przestać inwestować.
W najbliższym czasie widać będzie, kto wyszedł z kryzysu zwycięsko – przekonuje Krzysztof Witczak. - Profesjonalne firmy inwestowały również w kryzysie, wykorzystywały ten moment, żeby się wzmocnić i wygrać z konkurencją i to one tak naprawdę wygrają.
Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top