Zarządzanie łańcuchem dostaw w nowej odsłonie IFS

IFS - systemy ERP, MRP, CRM, erpFirma IFS poinformowała o wprowadzeniu na rynek Trade Management 2.0, nowej wersji oprogramowania do zarządzania łańcuchem dostaw. Rozwiązanie zaprojektowano z myślą o klientach IFS, którzy w swojej działalności uczestniczą w międzynarodowych łańcuchach dostaw. Ulepszona funkcjonalność ma się przyczynić do ograniczenia kosztów, ułatwić wprowadzenie elastycznych modeli biznesowych oraz pomóc w przestrzeganiu branżowych standardów i konkurowaniu na globalnych rynkach.

Otwarcie rynków sprzedaży i zakupów na technologie internetowe stworzyło przejrzyste i konkurencyjne środowisko handlowe. Międzynarodowe łańcuchy dostaw różnych organizacji są przekrojowo analizowane, by zagwarantować ich konkurencyjność na poziomie globalnym. Ponadto dla firm, których działalność opiera się na łańcuchu dostaw, globalizacja oznacza, że działają one na znacznie bardziej złożonym rynku, obsługując więcej podzleceń i kontraktów outsourcingowych, realizując transakcje w większej liczbie kanałów dystrybucyjnych, a także dostarczając towary i usługi do coraz bardziej różnorodnej i międzynarodowej grupy klientów. Firma IFS stworzyła Trade Management 2.0, w celu poprawy przejrzystości łańcucha dostaw oraz zwiększenia szybkości reakcji i efektywności działań. W efekcie rozwiązanie pomoże przedsiębiorstwom oferować klientom bardziej konkurencyjne usługi.
IFS ściśle współpracuje z wieloma firmami, które zarządzają dużymi łańcuchami dostaw. Obserwujemy, jak rynek przesuwa się w stronę bardziej złożonych i międzynarodowych transakcji, realizowanych wieloma kanałami. Globalizacja sprawia, że konkurencja dotyczy coraz częściej łańcuchów dostaw niż pojedynczych firm. Rozwiązanie Trade Management 2.0 zostało stworzone właśnie po to, aby wspierać naszych klientów w reagowaniu na te wyzwania i możliwości. Procesy biznesowe związane z łańcuchami dostaw stają się bardziej przejrzyste, elastyczne i efektywne kosztowo – mówi Thomas Petersson, Wiceprezes korporacji IFS.
Podczas prac nad Trade Management 2.0 firma IFS konsultowała się z wieloma spośród swoich obecnych klientów, zyskując dzięki temu gwarancję, że rozwiązanie będzie spełniać rzeczywiste wymogi rynkowe, niezbędne do poprawy jakości obsługi i przyczyni się do zwiększenia efektywności działania łańcucha dostaw.

Firma Moelven, klient IFS i jeden z czołowych w Skandynawii dostawców produktów budowlanych, korzystała już z pierwszej wersji Trade Management do zarządzania procesami biznesowymi w zakresie łańcucha dostaw.
Nasz łańcuch dostaw nabiera coraz bardziej międzynarodowego charakteru, a liczba kanałów staje się większa niż kiedykolwiek. Wykorzystywane dotychczas przez nas rozwiązanie Trade Management było kluczowym narzędziem do wspomagania zarządzania tym procesem, wspierając nas w precyzyjnym monitorowaniu wszystkich obszarów łańcucha dostaw. Naszym zdaniem, w obliczu rosnącej globalizacji rynku należało podjąć współpracę z firmą IFS w dalszym rozwijaniu tego rozwiązania. Trade Management pomoże ograniczyć administrację, zmniejszy koszty i zwiększy precyzję całego procesu sprzedażowego. Poza tym przyczyni się do optymalizacji działalności operacyjnej, zapewni lepszą obsługę klientów i dostosowanie do lokalnych standardów branżowych w krajach, w których działają poszczególne firmy – mówi Steinar Hovland, Dyrektor ds. Informatyki i Telekomunikacji w Moelven.
Najnowsza wersja Trade Management 2.0 oferuje:
  • Zaawansowane opcje wyznaczania cen dla zamówień od klientów, takie jak zarządzanie kampaniami, promocje handlowe, rozliczenia rabatowe i prowizyjne oraz cenniki grupowe. Użytkownicy mogą utrzymywać długoterminowe relacje z klientami, stosując w tym celu rabaty nagradzające ich lojalność, a także wykorzystywać mechanizmy do sterowania i monitorowania sprzedaży za pomocą kampanii i promocji.
  • Rozszerzoną obsługę kosztów sprzedaży i zaopatrzenia, umożliwiającą bardziej elastyczną i przejrzystą obsługę dodatkowych opłat związanych z zamówieniami zakupu i zamówieniami klientów, w szczególności kosztów transportu, cła czy obsługi logistycznej. Ponadto usprawnione funkcje w zakresie magazynowania i dostaw zewnętrznych mają podnieść efektywność i precyzję operacyjną. Priorytety przypisane klientom i zamówieniom ułatwiają sprawną obsługę w momencie sytuacji, gdy zmienia się oferta lub występują niedobory magazynowe.
  • Obsługę globalnych standardów danych, takich jak: GS1 (Global Standard 1 – zbiór międzynarodowych standardów ułatwiających efektywne zarządzanie łańcuchami dostaw), GTIN (Global Trade Item Number – Globalny Numer Jednostki Handlowej) i SSCC (Serial Shipment Container Code – Seryjny Numer Jednostki Wysyłkowej). Standardy mogą być monitorowane i wdrażane w całym łańcuchu dostaw, poczynając od sprzedaży i zaopatrzenia, aż po logistykę, a także w zakresie przychodzących i wychodzących komunikatów EDI (Electronic Data Interchange – Elektroniczna Wymiana Danych).
Źródło: www.ifsworld.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top