SAS Institute - rekordowy wzrost przychodów w Polsce

SAS - Business IntelligenceSAS Institute Polska zamknął 17 rok działalności z rekordowym wzrostem przychodów. Przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 70,75 mln. PLN (wstępne wyniki przed audytem), co stanowi 25% wzrostu w stosunku do wyników osiągniętych w roku 2008. Całkowite przychody firmy wygenerowane w roku 2009 wynoszą 73,7 mln. PLN. Rezultaty osiągnięte w 2009 roku potwierdzają zdecydowaną dominację SAS Institute na polskim rynku Business Intelligence.
 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
Przychody ze sprzedaży oprogramowania wzrosły o 21%. Był to również niezwykle udany rok dla działu SAS Business Consulting, który w zakresie sprzedaży usług konsultingowych odnotował wzrost na poziomie 35%. Rekordowo zwiększyły się również przychody ze sprzedaży usług szkoleniowych – były o 45% wyższe od wyników osiągniętych w roku 2008. Ponad 66% sprzedaży licencji oprogramowania stanowiła platforma Business Analytics (Business Intelligence, analityka i integracja danych), ponad 14% rozwiązania Customer Intelligence, 10% Risk and Fraud Management, 7% rozwiązania Performance Management. W rozbiciu na branże 41% całkowitych przychodów pochodziło z sektora bankowego, 26% z telekomunikacji, 19% z sektora ubezpieczeniowego, a 14% łącznie z sektora publicznego oraz branży energetycznej i przemysłowej. Do grona klientów SAS dołączyło kilkanaście firm, a wśród nich m.in.: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Narodowy Fundusz Zdrowia oddział w Lublinie, STU Ergo Hestia S.A., Noble Bank S.A., BRE Leasing Sp. z o.o., Atlas Sp. z o.o., Polski Koks S.A..
To był niezwykły rok. Pod koniec 2008 roku analitycy wskazywali, że technologią, która może pomóc obronić się przed skutkami kryzysu jest Business Intelligence. Ich opinie potwierdziły się w praktyce. Rekordowe wyniki finansowe, które udało nam się osiągnąć w minionym roku potwierdzają, że oferowane przez SAS rozwiązania to skuteczne remedium na trudne czasy. W pierwszych dwóch kwartałach 2009 roku, w związku z globalną sytuacją, przedsiębiorstwa formułowały nowe strategie, kładąc nacisk na możliwości zwiększenia przychodów oraz oszczędności, które będzie niosło ze sobą wdrożenie nowej technologii. I właśnie w tym tkwi siła SAS. Każdy realizowany przez nas projekt niesie za sobą konkretne korzyści ekonomiczne, umożliwia usprawnienie podstawowych procesów biznesowych, poprawę relacji z klientem, wczesne wykrywanie i szacowanie ryzyka, czy prognozowanie przyszłych trendów rynkowych. W odpowiedzi na konkretne potrzeby klientów wprowadziliśmy ofertę gotowych rozwiązań dla przedsiębiorstw przeżywających trudności, dążących do bardzo szybkiej reorientacji kultury informatycznej. Nasza strategia przyniosła konkretne rezultaty. W czasie, gdy zła decyzja mogła kosztować bardzo wiele, klienci docenili znaczenie rozwiązań analitycznych SAS, jako narzędzi efektywnie wspierających rozwój firmy w oparciu o wiedzę, które skutecznie pomagają amortyzować skutki spowolnienia gospodarczego. Odnotowaliśmy również znaczący wzrost zapotrzebowania na usługi. Realizowany przez SAS model współpracy z klientem zapewnia mu pełne wsparcie w całym cyklu budowy systemów, począwszy od analizy jego potrzeb biznesowych, przez dobór odpowiedniego rozwiązania i jego efektywną implementację. Naszym celem jest, aby klient uzyskał natychmiastowe efekty z wdrożenia SAS, a nie tylko kupił produkt. Ponadprzeciętne wsparcie, jakie zapewniamy, to kluczowy czynnik zapewniający jego satysfakcję. W efekcie lojalność wśród naszych klientów jest bardzo wysoka. W 2009 roku 99% klientów zdecydowało się prolongować licencje na wykorzystywane w ich organizacjach rozwiązania SAS . – powiedziała Alicja Wiecka, Dyrektor Zarządzający SAS Institute Polska
Źródło: www.sas.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top