System analiz - data mining w BZ WBK

SPSSBank Zachodni WBK S.A. zawarł umowę o współpracy z SPSS Polska Sp. z o.o. W jej ramach SPSS Polska będzie dostarczać BZ WBK oprogramowanie analityczne, szkolić pracowników BZ WBK w wykorzystaniu zaawansowanych metod analizy danych oraz realizować na zlecenie BZ WBK projekty analityczne i wdrożeniowe.
 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 

Pierwszymi przedsięwzięciami realizowanymi przez SPSS Polska w ramach tej umowy są wdrożenia: korporacyjnego systemu analiz data mining oraz rozwiązania do optymalizacji kampanii marketingowych.

Korporacyjny system analiz data mining będzie wykorzystywany przede wszystkim do analiz danych o klientach dla potrzeb przedsięwzięć CRM, a także w analizach z obszaru ryzyka kredytowego oraz dla potrzeb przeciwdziałania nadużyciom. System zostanie zbudowany w oparciu o narzędzia SPSS: Clementine, Predictive Enterprise Services, Text Mining for Clementine.
“Wdrożenie korporacyjnego rozwiązania analiz data mining jest dla naszego banku elementem procesu umacniania pozycji BZ WBK wśród najnowocześniejszych banków w Polsce. Dlatego przeprowadziliśmy wszechstronny proces selekcji dostawcy i technologii data mining i wybraliśmy SPSS ze względu na zaawansowaną i przyjazną użytkownikowi technologię oraz wysoki poziom kompetencji zespołu SPSS Polska.” powiedziała Dorota Poniatowska-Mańczak CIO BZ WBK.

Rozwiązanie do optymalizacji kampanii marketingowych zostanie zbudowane w oparciu o narzędzia SPSS z grupy Predictive Applications: Event Builder oraz Interaction Builder, silnikiem analitycznym rozwiązania będzie system data mining Clementine. “Od dłuższego czasu nasz bank realizuje strategię orientacji na klienta. Jednym z jego elementów jest dostosowywanie komunikacji marketingowej do oczekiwań i preferencji klientów. Dzięki zastosowaniu rozwiązania do optymalizacji kampanii marketingowych opartego na technologii SPSS zamierzamy zasadniczo zwiększyć zdolność Banku do realizacji kampanii marketingowych dostosowanych do potrzeb klienta, przy jednoczesnym zwiększeniu ich efektywności finansowej.” powiedział Tomasz Byczyński, Dyrektor Departamentu CRM i Kampanii Sprzedażowych BZ WBK.

Źródło:SPSS

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top