Previous Next Play Pause
Systemy MES, a Przemysł 4.0 Systemy MES, a Przemysł 4.0
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
Lechpol – polski dystrybutor sprzętu elektronicznego i właściciel takich marek jak Kruger&Matz czy Teesa oraz sieci sklepów z elektroniką użytkową Rebel Electro – postawił na system ERP Comarch. W związku z rozwojem działalności, firma potrzebowała kompleksowego rozwiązania do zarządzania przedsiębiorstwem, które by sprawnie obsługiwało procesy biznesowe.


REKLAMA:
snt ile kosztuje wdrozenie erp
 
 
Po analizie ofert kilku producentów rozwiązań klasy ERP, firma zdecydowała się na wdrożenie Comarch ERP XL. System objął kluczowe dla firmy obszary: zarządzanie zakupami i sprzedażą oraz obsługę działów księgowości i HR. Dodatkowo oprogramowanie zostało zintegrowane z rozwiązaniem do obsługi sklepu internetowego oraz magazynu.

Nie liczy się ilość, tylko jakość

Przed wdrożeniem pracownicy Lechpol korzystali z kilku rozwiązań klasy ERP, każde z nich było odpowiedzialne za inny obszar biznesowy. Przy tworzeniu raportów i zestawień było to problematyczne, ponieważ dane dotyczące zamówień, stanów magazynowych, sprzedaży czy płatności pozostawały rozproszone i trzeba było importować z kilku systemów. Dlatego podjęto decyzję o ich zastąpieniu przez kompleksowe i bardziej elastyczne rozwiązanie.

Dzięki wdrożeniu systemu Comarch ERP XL większość dokumentów związanych z działalnością firmy jest teraz gromadzona w jednym miejscu, a ich format został ujednolicony, Dodatkowo system zautomatyzował proces księgowania faktur oraz wysyłki dokumentów w formie elektronicznej do klientów.

Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu współpracy z firmą Comarch, przeanalizowaliśmy szereg dostępnych na rynku systemów klasy ERP. To co nas przekonało do wyboru tej oferty to szeroki zakres funkcjonalności systemu oraz duże możliwości jego rozbudowy w miarę rozwoju działalności firmy w przyszłości – mówi Michał Leszek, członek zarządu firmy Lechpol.


Przepis na dobry program

Prace nad wdrożeniem systemu Comarch ERP XL w firmie Lechpol rozpoczęły się od poznania potrzeb oraz weryfikacji oczekiwań przedsiębiorstwa.
Dobry dostawca systemu ERP nie powinien się ograniczyć wyłącznie do zaspokojenia potrzeb zgłoszonych przez firmę czy rozwiązania zidentyfikowanych problemów, ale zaproponować dodatkowe mozliwości, które pozwolą uzyskać większe korzyści z systemu ERP. Dlatego oprócz modułów do obsługi księgowości, HR oraz sprzedaży i zakupów, zaproponowaliśmy firmie Lechpol rozwiązanie klasy Business Intelligence, czyli zaawansowane narzędzia statystyczne analizujące wielkość sprzedaży w sieci sklepów – mówi Monika Puchacz, dyrektor handlowy w Comarch.


Sposób na klienta

W branży handlu detalicznego kluczowe jest dostosowanie oferty handlowej do bieżących potrzeb i preferencji zakupowych klienta. Dlatego tak istotna jest dokładna analiza sprzedaży z podziałem na rodzaj produktów, okres roku (np. czy to jest czas przedświąteczny czy też wakacyjny itd.) oraz lokalizacje punktów sprzedaży (np. sklep internetowy, punkt w centrum handlowym w dużym mieście czy też w mniejszej miejscowości). Do tego potrzebne są dane gromadzone przez system ERP oraz narzędzie Businnes Intelligence, które te informacje przeanalizuje.

W oparciu o raporty firma może przeprowadzać symulacje wyników sprzedaży, analizować statystyki czy też preferencje klientów i na tej podstawie dostosowywać ofertę do potrzeb odbiorców. Dodatkowo pracownicy Lechpolu otrzymują wiedzę jakie produkty lepiej sprzedają się w sklepach stacjonarnych a jakie w internecie, i wykorzystując ją, mogą przygotowywać spersonalizowane oferty oraz realizować kampanie marketingowe – tłumaczy Monika Puchacz z Comarch.


Krok w kierunku omnichannel

Wdrożenie Comarch ERP XL pozwoliło również na uporządkowanie i obsługę pełnej ścieżki zamówień, a funkcjonalny i elastyczny mechanizm oprogramowania umożliwił integrację z systemem do obsługi sklepu internetowego.

Mamy teraz zapewnioną kompleksową obsługę całego procesu sprzedaży – od momentu wprowadzenia towaru do oferty w sklepie stacjonarnym i internetowym, przez operacje płatnicze aż po odbiór produktów, jeżeli zostały zakupione online. W najbliższym czasie planujemy rozszerzyć system o kolejne moduły. Chcemy uruchomić pakiet usług Comarch WMS do obsługi magazynu wysokiego składowania – mówi Michał Leszek, członek zarządu firmy Lechpol.


Źródło: www.comarch.pl

PODOBNE


 

  • odl reklama baner
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eqsystembaner

  • Greenfit obniz koszt wdrozenia