Planowanie powrotu do nowej normalności w pracy

Wielu z nas zastanawia się zapewne, jak będzie wyglądała nowa normalność w pracy po pandemii. Może to zależeć od konsekwencji lockdownu dla…

TETA HR pierwszą aplikacją w Polsce z certyfikatem „Powered by Oracle Cloud”

W przeciągu ostatnich 30 lat oprogramowanie marki TETA zostało wdrożone u ponad 2 tys. firm i instytucji w Polsce. Oferowany przez Unit4 Polska…

Postęp technologii zmienia zapotrzebowanie firm na pracowników

Postęp technologiczny zmienia rynek pracy. Wykształcają się nowe zawody i specjalizacje, a firmy coraz częściej poszukują pracowników…

Oprogramowanie XPRIMER wspiera działalność firmy Rhenus Logistics

Można by rzec, że czas w firmie logistycznej to kwestia kluczowa – „być albo nie być” w biznesie. Odgrywa on ważną rolę nie tylko w…

Pracownicze Plany Kapitałowe - nowe obowiązki i zadania

Od czasów reformy ZUS i pojawienia się tzw. III filarów, na rynku istnieje szereg instytucji oferujących opcje oszczędzania środków na…

Bardziej ludzka praca dzięki przekształconym procesom kadrowym i procesom zrządzania kompetencjami

Aby pomóc organizacjom w spełnianiu rosnących oczekiwań kandydatów i pracowników, firma Oracle wprowadziła innowacje wykorzystujące sztuczną

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
20 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 51 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Kompania Piwowarska należąca do Asahi Europe & International wdrożyła nowoczesne rozwiązania SAP SuccessFactors Employee Central i Employee Central Payroll oraz rozwiązania autorskie Gavdi, które wspierają procesy kadrowo-płacowe i zarządzania czasem pracy. Od początku tego roku blisko 3 tys. pracowników firmy korzysta z nowych narzędzi wspierających ich codzienną pracę. Projekt został zrealizowany we współpracy z Success Solutions i Gavdi Polska.

SAPProces naliczania płac zredukowany z sześciu godzin do trzech minut. Ograniczenie zużycia papieru z 6500 do 850 kartek miesięcznie w porównaniu rok do roku. To efekty digitalizacji procesów HR przez Ikano Industry, producenta materacy, którego głównym klientem jest sieć sklepów IKEA. Za wdrożenie rozwiązań zwiększających efektywność operacyjną w zakresie zarządzania procesami kadrowo-płacowymi spółka zdobyła nagrodę SAP Quality Awards 2021 w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej.

oracle 120Oracle zaprezentował nowe rozwiązanie, które ma pomóc przedsiębiorstwom uzyskać lepszy wgląd w umiejętności personelu, rozwijać je oraz nimi zarządzać. Oracle Dynamic Skills wchodzi w skład platformy Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM). Udostępnia szefom działów kadr i menedżerom firm kompletny przegląd umiejętności pracowników i analizy dające im pewność, że dysponują personelem, którego kwalifikacje są dostosowane zarówno do aktualnych, jak i przyszłych potrzeb firmy.

Grupa LOTOS S.A. zdecydowała się na elektroniczną obsługę teczek osobowych pracowników. W tym celu wykorzystano rozwiązanie Gavdi eTeczka. Prace wdrożeniowe objęły także narzędzie Gavdi Document Generator, usprawniające generowanie dokumentów kadrowo-płacowych, oraz dedykowaną Grupie LOTOS aplikację umożliwiającą bieżące skanowanie dokumentów oraz ich opisywanie. Projekt realizowany przez Gavdi Polska zakończył się w grudniu 2020 r. i objął 5500 pracowników.

SIMPLE SAW drugiej połowie marca Simple SA zawarło kontrakt z Wrocławskimi Zakładami Zielarskimi Herbapol S.A. Realizacja umowy dotyczyć będzie m.in. dostarczenia licencji serwerowej i wdrożenia funkcjonalności PERSONEL. Przedmiotowy kontrakt zostanie zrealizowany do końca grudnia 2021 r. Herbapol Wrocław S.A. jest kolejnym zdobytym klientem na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy.

ORACLEFirma Oracle zaprezentowała nową platformę, która zapewni pracownikom bardziej intuicyjne, spersonalizowane i płynne doświadczenia w ramach pakietu Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM). Oracle Journeys pomaga organizacjom tworzyć kompleksowe doświadczenia dla pracowników podczas wykonywania wszystkich ich zadań. Za pomocą nowych funkcji działy kadr mogą tworzyć, dostosowywać i realizować porady „krok po kroku”, wspierające pracowników podczas różnorodnych wydarzeń, takich jak onboarding, narodziny dziecka, powrót do pracy lub rozwój kariery.

BPSCWiększość europejskich dyrektorów ds. informatyki uważa, że ich organizacje są niedostatecznie przygotowane do automatyzacji – donosi Forrester. Tylko co piąta firma potrafi jasno określić, w jaki sposób automatyzacja mogłaby usprawnić ich procesy biznesowe.

PKO Bank Polski we współpracy z Accenture i Gavdi Polska wdrożył kompleksowy system SAP SuccessFactors zapewniając nowoczesną obsługę procesów pracowniczych. Wdrożenie zakończyło się w styczniu br. i objęło ponad 23 tysiące osób. To największe, jak dotąd, wdrożenie tego rozwiązania w Polsce.

Rawlplug, lider innowacyjnych rozwiązań z zakresu technik zamocowań, elementów złącznych i narzędzi, wdrożył oparte o chmurę Gavdi kompleksowe środowisko do zarządzania procesami HR – Gavdi HR Cloud – które pozwala na obsługę kadr, płac, czasu pracy oraz zarządzanie przez cele.

SAPObecna na polskim rynku od ponad 20 lat, sieć Sephora cyfryzuje obszar HR i odnotowuje wzrost liczby kandydatów do pracy o 98 proc. Wicelider branży perfumeryjnej zastąpił papierowe operacje administracyjne rozwiązaniem SAP SuccessFactors, stanowiącym zestandaryzowany, chmurowy system obsługi pracowników i przeniósł rekrutację do świata online.

Siegenia-Aubi Sp. z o.o., producent nowoczesnych systemów do okien i drzwi oraz automatyki i wentylacji, podjęła decyzję o wyeliminowaniu papierowych teczek osobowych i całkowitym przejściu na elektroniczną obsługę dokumentacji pracowniczej.

ORACLENa rynku pracy brakuje programistów i analityków danych, a firmy toną w oceanie informacji. Samoobsługowa hurtownia danych Oracle inspirowana aplikacjami klasy SaaS, ma ten problem rozwiązać. Pozwala ona użytkownikom biznesowym na samodzielną analizę informacji bez potrzeby znajomości programistycznego kodu. Autonomous Data Warehouse to pierwsza hurtownia danych w chmurze, którą można wdrożyć w zaledwie kilka dni.

oracle 120GATX Rail Europe (GRE) to globalna firma transportowa dzierżawiąca wagony kolejowe, działająca w ponad 20 krajach europejskich. Dla kompleksowego i nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi GATX Rail Europe wybrał rozwiązanie Oracle HCM Cloud. Wdrożenie zostało wykonane w całości przez specjalistów Oracle Consulting. Wszystkie wdrożone funkcjonalności są już w pełni uruchomione i działają od stycznia 2021 roku.

Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. (PSE) to jeden z największych operatorów systemu przesyłowego w Europie Środkowo-Wschodniej. W związku z rozproszoną terytorialnie strukturą, spółka zdecydowała się na wdrożenie, we współpracy z Gavdi Polska, funkcjonalności wspierających proces e-learningu i szkoleń w oparciu o rozwiązanie chmurowe SAP SuccessFactors. Z systemu, którego wdrożenie zakończyło się w grudniu 2020 roku, korzysta obecnie ponad 2600 użytkowników.

ORACLEAby pomóc przedsiębiorstwom w dbaniu o bezpieczeństwo personelu i przygotowaniu się na środowisko pracy, które powstanie po pandemii COVID-19, firma Oracle rozszerzyła pakiet Employee Care Package dostępny w rozwiązaniu Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM).

Polski oddział szwedzkiej firmy Halsang, producenta bram, ogrodzeń i urządzeń kontroli dostępu, wdroży w swojej siedzibie pod Krakowem system TIMATE. Rozwiązanie pomoże spółce ewidencjonować czas pracy, weryfikować koszty produkcji oraz reagować na bieżąco na problemy pojawiające się w procesach produkcyjnych.

O tym, w jaki sposób tryb pracy zdalnej wpływa na zarządzanie projektami wdrożeniowymi SAP, z Maciejem Kabacińskim, szefem Pionu HR w firmie wdrożeniowej SAP Quercus Sp. z o.o. rozmawiała Andromeda Wróbel.

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o., globalny producent sprzętu AGD, wdrożył rozwiązanie Gavdi Time Management Platform do zarządzania czasem pracy oraz jego analizy w oparciu o technologię SAP Fiori. Dzięki temu menedżerowie zyskali nowoczesne, zintegrowane narzędzie zapewniające kontrolę nad grafikami oraz rozliczeniem czasu pracy, a pracownicy możliwość jego bieżącej weryfikacji, wnioskowania o wybrane nieobecności oraz godziny nadliczbowe. Wszystko to z poziomu przeglądarki internetowej. Za realizację projektu odpowiadała firma Gavdi Polska.

enova365enova365 jest pierwszym systemem ERP w Europie, który umożliwia pracodawcom elastyczne naliczanie pensji w czasie rzeczywistym oraz jej wypłatę w dowolnym momencie okresu rozliczeniowego. Dzięki integracji z Symmetrical.ai pracodawcy mogą w innowacyjny i w pełni zautomatyzowany sposób rozliczać się z pracownikami, nie obciążając ani wewnętrznych zasobów firmy, ani bieżących przepływów finansowych. Zatrudnieni zyskują swobodę w zarządzaniu finansami, co wg szacunków Symmetrical.ai pozwoli im zaoszczędzić nawet do kilku tysięcy złotych rocznie* na kosztach pożyczek i kredytów gotówkowych, kart kredytowych czy overdraftów.

Ikano Industry – producent materaców, głównie dla sieci IKEA – zdecydował się na obsługę kadr, płac oraz czasu pracy w Gavdi HR Cloud. Jest to kompleksowe, chmurowe rozwiązanie stworzone przez Gavdi Polska, firmę konsultingową oferującą zintegrowane usługi i produkty w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Bazuje ono na systemie SAP SuccessFactors oraz zestawie autorskich produktów i sprawdzonych praktykach Gavdi Polska. Zakończenie prac wdrożeniowych planowane jest na styczeń 2021 roku.

ORACLEW obliczu kurczących się zasobów kadrowych i wyzwań w zakresie łańcuchów dostaw (i budżetów) przedsiębiorstwa starają się szybko wdrażać nowe procesy, aby zwiększyć produktywność i wypełnić luki. Inteligentna automatyzacja pomaga liderom firm osiągnąć równowagę pomiędzy obniżaniem kosztów a zwiększaniem elastyczności.

ORACLEWielu z nas zastanawia się zapewne, jak będzie wyglądała nowa normalność w pracy po pandemii. Może to zależeć od konsekwencji lockdownu dla danej firmy, od jej sytuacji finansowej, a także od polityki rządu, lokalnych zaleceń medycznych, zatrudnienia i branży. Z relacji naszych klientów wynika, że działy kadr znajdują się na pierwszej linii utrzymywania bezpieczeństwa pracowników i realizacji złożonych procedur awaryjnych oraz planów zarządzania ryzykiem.

tetabyunit4Jeszcze przed wybuchem pandemii COVID-19, raporty Banku Światowego i Komisji Europejskiej przewidywały, że w 2020 roku globalne spowolnienie rozwoju gospodarczego dotknie również Polskę. Choć nikt nie zakładał tak drastycznych zmian, jak wskazują Badania Instytutu Badawczego Randstad – aż 72% pracodawców przewidywało stagnację lub recesję. Przedsiębiorcy przygotowując się na tę sytuację coraz częściej zaczęli zwracać uwagę na potrzebę zwiększenia efektywności zasobów wewnętrznych i odpowiedniego zarządzania talentami. W obliczu koronawirusa takie działania stały się koniecznością, a jednym z ich kluczowych elementów okazuje się bieżąca ewaluacja pracowników.

oracle 120W obecnych czasach przedsiębiorstwa chcące zwiększyć wydajność, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej muszą podejmować decyzje w oparciu o rzeczywiste dane. Aby pomóc działom kadr w osiągnięciu tego celu, firma Oracle wprowadziła rozwiązanie Oracle Analytics for Fusion HCM. Nowe funkcje analityczne pomagają klientom czerpać maksymalne korzyści z chmury Oracle Human Capital Management (HCM) Cloud. Rozwiązanie Oracle Analytics for Fusion HCM jest dostępne w chmurze Oracle Analytics Cloud i działa w oparciu o bazę danych Oracle Autonomous Database. Zapewnia ono działom kadr lepszy wgląd w zarządzanie personelem dzięki kompleksowemu widokowi danych z całej organizacji.

Powszechny postęp technologiczny wpływa bezpośrednio na sposób prowadzenia biznesu, co jednocześnie oznacza konieczność redefinicji wielu ról i obszarów, w tym także działów HR. Z danych Deloitte wynika bowiem, że już 56 proc. firm wdraża cyfrowe narzędzia, aby usprawnić procesy związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim. Dzięki umiejętności kształtowania procesów w odniesieniu do zmieniających się realiów rynkowych oraz efektywniejszemu wykorzystywaniu istniejących zasobów w firmie HR staje strategicznym partnerem biznesu.

Jednym ze skutków zmian demograficznych będzie w najbliższych latach zmiana struktury zatrudnienia, w tym przede wszystkim wzrost liczby pracowników w wieku 50+. Jakie wyzwania i szanse się z tym wiążą opowiada Aneta Stelmach, specjalistka ds. rekrutacji w firmie Quercus, zajmującej się wdrażaniem rozwiązań SAP w obszarze HR.

Teta UNIT4 BUSINESSOprogramowanie, które wprowadza automatyzację i integruje procesy, znalazło już liczne, spektakularne zastosowania. Ciekawym przykładem jest największy na świecie spożywczy sklep internetowy Ocado, który dzięki użytej w nim technologii zdobył pozycję lidera na rynku i obecnie buduje swój nowy profil biznesowy.

comarchOd 1 stycznia 2020 roku średni przedsiębiorcy przystąpią do Pracowniczych Planów Kapitałowych. Firmy będą musiały wybrać odpowiednią instytucję finansową do zarządzania funduszami PPK oraz przygotować procedury do obsługi programu oszczędnościowego wewnątrz organizacji.

Budimex – największy polski pracodawca budowlany wdrożył najnowszy chmurowy system zarządzania zasobami ludzkimi klasy HRIS.

Teta UNIT4 BUSINESS3 propozycje do wdrożenia w firmie od zaraz, na podstawie doświadczeń z branży IT
 
Obecnie osoby zasiadające w zarządach, managerowie czy dyrektorzy działów są coraz bardziej świadomi, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na pozytywne postrzeganie ich firmy przez klientów jest Customer Experience. W tłumaczeniu dosłownym Customer Expereince to ‘doświadczenia klienta’, czyli suma wszystkich interakcji pomiędzy kupującym, a dostawcą. Aktualnie równie istotne jest Employee Experience, które staje się jednym z najważniejszych obszarów działania zespołów HR.

Polski oddział grupy Geberit, lider systemów sanitarnych i rurowych, wdrożył nowe rozwiązania informatyczne wspierające obszar HR. Tym samym zintegrował swoje lokalne procesy z centralą w Szwajcarii i pozostałymi zakładami w ramach grupy.

comarchNowy obowiązek dla firm w zakresie obsługi programu Pracowniczych Planów Kapitałowych wiąże się z dodatkowymi czynnościami, głównie dla pracowników działu kadrowo-płacowego. Dla firm, które obsługę PPK powierzyły TFI Allianz, nowe obowiązki będą mniej odczuwalne dzięki synergicznej współpracy Towarzystwa z firmą informatyczną Comarch.

comarchDługo zapowiadana reforma programu oszczędzania stała się faktem 1 lipca tego roku wraz z wejściem w życie ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Na początek nowe przepisy objęły tylko duże firmy, czyli zatrudniające ponad 250 osób. Jednak z czasem obowiązek prowadzenia PPK będą mieli również średni i mali przedsiębiorcy, a także jednostki administracji publicznej.

comarchAXA Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. zdecydowało się na współpracę z Comarch przy rozbudowie systemu informatycznego do zarządzania funduszami w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych. Dzięki dostarczonej przez Comarch usłudze, wszelkie dane wymagane w ramach programu oszczędnościowego przekazywane przez pracodawców do AXA będą przetwarzane z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Dayco, światowy producent części samochodowych, wdrożył platformę Kronos Workforce Management do zarządzania czasem pracy. W skali globalnej z rozwiązania korzystać będzie docelowo ponad 4 500 pracowników w 22 krajach, w tym ponad 300 osób w Polsce.

Budimex wdraża system informatyczny wspierający zarządzanie kapitałem ludzkim, wykorzystujący sztuczną inteligencję. Technologię dostarczył Oracle a za jej implementację odpowiedzialny jest Fizz Consulting, partner amerykańskiej firmy. To największy projekt tego typu realizowany w branży budowlanej i jedno z największych wdrożeń rozwiązań chmurowych w Polsce.

bpsc1 lipca wchodzą w życie Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK). Dla prawie 3 tys. największych przedsiębiorstw, zatrudniających co najmniej 250 pracowników, oznacza to znaczące zmiany w obszarze kadrowo-płacowym. Kluczowe stanie się posiadanie aplikacji pozwalającej na zarządzania PPK. W systemie Impuls EVO aktualizacje w module Kadry i Płace pojawią się wraz z wprowadzeniem najnowszego service pack.

unit4 logoGrupa Robocza do spraw PPK, którą zawiązano 19 listopada 2018, zakończyła sukcesem prace nad ustandaryzowaniem sposobu wymiany danych pomiędzy pracodawcą, a instytucją finansową w czasie obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych.

unit4 logoObecna sytuacja na rynku pracy powoduje, że coraz ciężej zatrzymać pracownika w firmie. Organizacja, której zależy, aby utalentowane osoby pozostały w jej szeregach musi zaoferować im nie tylko atrakcyjne benefity, ale też odpowiednie wsparcie technologiczne, które odciąży pracownika z wykonywania uciążliwych i nużących procedur administracyjnych oraz umożliwi mu skupienie się na samorozwoju i realizacji swoich kluczowych obowiązków.

Grupa Synthos, jeden z największych producentów surowców chemicznych w Polsce, od stycznia 2019 roku zarządza obszarem HR dzięki rozwiązaniu SAP HCM i autorskim produktom Gavdi. W ramach projektu przygotowano obsługę procesów w obszarach: zarządzanie kadrami i czasem pracy, rozliczanie listy płac wraz z naliczaniem rezerw, ZFŚS (Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych).

Back to top