Pracownicy oczekują oprogramowania, które jest szybkie i łatwe w obsłudze

Wyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich…

Technogaja usprawnia procesy biznesowe w nowym systemie Epicor ERP

Technogaja to produkująca filtry do oczyszczania powietrza firma z Litwy. Wśród oferowanych przez nią produktów znajdują się m.in. filtry EPA…

Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Cyfrowa transformacja w dystrybucji i handlu – jak w praktyce zmienia biznes?

Cyfrowa transformacja to jeden z najważniejszych obecnie trendów cywilizacyjnych. Stanowi ona szczególną zmianę organizacyjną, której wynikiem…

Mobilne rewolucje w biznesie - smartfon równie ważny co laptop

Managerowie chcą większego dostępu do danych, przede wszystkim na urządzeniach mobilnych – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy…

Cyfrowa transformacja nie łapie wirusa

Koronawirus nie uderzy w cyfrową transformację z taką siłą jak w gospodarkę. Według IDC tempo digitalizacji będzie niższe niż w 2019 roku,

Previous Next Play Pause
SYMFONIAPrzepisy regulujące korzystanie ze sztucznej inteligencji przez firmy (tzw. AI Act) weszły w życie 1 sierpnia 2024 r. Ich celem jest wspieranie biznesu w odpowiedzialnym wdrażaniu oraz rozwoju AI, uwzględniając podnoszenie poziomu bezpieczeństwa obywateli Unii Europejskiej. Oznacza to, że przedsiębiorcy wszystkich branż będą mieli nowe obowiązki w zachowaniu transparentności w obszarze AI. Zmiany prawne obejmują wszystkie systemy i aplikacje, które wykorzystują technologię sztucznej inteligencji.

SYMFONIATechnologie zmieniają biznes, a rewolucja ta nie omija także mniejszych i średnich firm. Dla wielu przedsiębiorców wdrażanie cyfrowych rozwiązań oznacza koszty, bez jasno określonych zysków. Aby pokazać możliwości i efekty cyfryzacji, dla firm z sektora MŚP organizowana jest druga edycja spotkań w całej Polsce. Eksperci omówią rolę digitalizacji, planowane zmiany prawne, a także przeanalizują studia przypadków. Organizatorem cyklu jest Symfonia, a Partnerem głównym Fundacja Digital Poland.

W 2024 roku wzrosła liczba polskich firm, które deklarują wdrożenie tzw. strategii transformacji cyfrowej – wynika z tegorocznej edycji badania „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu”, w którym firma KPMG już po raz trzeci oddała głos reprezentantom biznesu w celu przeanalizowania stanu zaawansowania cyfryzacji polskich firm. Jedna trzecia respondentów deklaruje, że w ciągu najbliższego roku zamierza zwiększyć wydatki na cele związane z realizacją transformacji cyfrowej. Ponadto 20% przedsiębiorstw, które nie posiadają jeszcze formalnego dokumentu strategii transformacji, planuje jego stworzenie w tym roku.

Smart People ogłasza rozpoczęcie nowego programu szkoleniowego pod nazwą Global Smart People Academy, skierowanego do osób z Europy, które pragną zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do zostania wykwalifikowanymi Konsultantami SAP SuccessFactors. Akademia oferuje kompletne i wielopoziomowe szkolenia, które nie tylko gruntownie przygotowują uczestników do pierwszych projektów, ale również mają na celu poprawę jakości projektów już realizowanych oraz uzupełnienie braków kadrowych na rynku.

Przemysł 4.0 to era, w której zaawansowane technologie – takie jak Internet Rzeczy (IoT), robotyka i sztuczna inteligencja (AI) – stają się integralną częścią procesów produkcyjnych. Chociaż te innowacje oferują niespotykane dotąd korzyści, ich wprowadzenie do istniejących procesów produkcyjnych może stanowić poważne wyzwanie. Wymaga to nie tylko inwestycji w nowe technologie, ale również odpowiedniego szkolenia pracowników oraz zmiany podejścia do zarządzania. Przyjrzyjmy się trzem kluczowym wyzwaniom, przed którymi stoją firmy produkcyjne w dobie Przemysłu 4.0.

Transformacja cyfrowa w przemyśle produkcyjnym stała się globalnym priorytetem, jednak istnieją alarmujące różnice regionalne w tempie wdrażania nowoczesnych technologii i integracji procesów cyfrowych. Zaangażowanie Europy oceniane jest jako średnie, co budzi obawy o jej przyszłą konkurencyjność. Tymczasem Azja wyraźnie przoduje w wielu aspektach tej transformacji, co stawia Stary Kontynent w trudnej sytuacji. Jeśli Europa nie przyspieszy swoich działań, może zostać daleko w tyle, co może mieć poważne konsekwencje dla jej pozycji na światowym rynku.

BPSCInwestycje w generatywną sztuczną inteligencję (AI) rosną w zawrotnym tempie! Weźmy za przykład firmę Prodaso, specjalistę w technologii IoT i AI, która niedawno została przejęta przez Forterro. To dopiero początek – takich transakcji będzie coraz więcej. Dlaczego? Ponieważ - podaje Capgemini - firmy, które już teraz wykorzystują AI, zwiększają swoją produktywność o niemal 20%.

SAPDynamika zarządzania łańcuchem dostaw w sektorze FMCG zmieniła się znacząco w ciągu ostatnich kilku lat. Konwergencja globalnych rynków, zmieniające się preferencje konsumentów i postęp technologiczny sprawiły, że firmy z branży wkroczyły w nową erę innowacji. COOP, globalna marka marketów spożywczych postanowiła odpowiedzieć na wyzwania rynku, wdrażając zaawansowane rozwiązania SAP.

SYMFONIASymfonia nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w strategię Grupy Symfonia, zakładającą aktywny udział użytkowników w projektowaniu rozwiązań dla firm i zachęcającą klientów do dialogu. Wspólnym celem jest wspieranie edukacji mikro, małych i średnich firm w Polsce w zakresie digitalizacji.

SAPW dynamicznym środowisku biznesowym adopcja technologii chmurowych jest czynnikiem warunkującym elastyczność, szybkość i sprawne reagowanie na zmiany rynkowe. Dlatego Bonprix, wiodąca międzynarodowa firma z branży modowej, należąca do Otto Group, zdecydowała się na wdrożenie SAP BW/4HANA i SAP Datasphere.

Żabka rozszerza wieloletnią współpracę z Microsoft w zakresie innowacji, stawiając na dynamiczne przyspieszenie wzrostu w oparciu o sztuczną inteligencję. Strategiczne partnerstwo zakłada wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem AI w czterech kluczowych obszarach takich jak: efektywność sklepów, rozwój międzynarodowy, transformacja wewnątrz firmy oraz analityka danych odpowiadająca na potrzeby klientów. Będąca liderem transformacji technologicznej Żabka, jako pierwsza organizacja z branży retail w Europie Środkowo-Wschodniej, będzie pracować wspólnie z Microsoft m.in. nad zastosowaniem inteligentnego asystenta wspierającego pracę aż 2,5 tysiąca pracowników.

proalpha PolskaproALPHA wkracza do krajów Beneluksu - przejmuje holenderską firmę Metaal Kennis Groep BV (MKG), rozszerzając tym samym swoją ofertę ERP w branży obróbki metali, która jest skierowana przede wszystkim do firm zatrudniających do 100 pracowników.

ANEGISDigitalizacja oraz konieczność wdrażania zaawansowanych technologii informatycznych w swojej codziennej pracy to wyzwania, które stoją przed księgowością. Potrzeba ta wynika bezpośrednio z charakteru wykonywanych zadań, które polegają na analizie danych i zarządzaniu różnorodnymi systemami IT. Co więcej, rosnąca liczba zagrożeń cybernetycznych podkreśla znaczenie ochrony danych finansowych i zmusza przedsiębiorstwa do inwestowania w niezawodne rozwiązania klasy ERP, takie jak Microsoft Dynamics 365.

SYMFONIAW tegorocznej edycji konkursu Best in Cloud 2024 Symfonia aż dwukrotnie znalazła się w gronie laureatów. Jej systemy chmurowe zostały nagrodzone w kategoriach: najlepszy ERP/CRM oraz najlepszy produkt zintegrowanej komunikacji. Kapituła konkursowa doceniła przede wszystkim ich elastyczność i innowacyjność, a także pozytywny wpływ na kreowanie nowych możliwości biznesowych w sektorze MŚP. Nagrody zdobyły Symfonia Obieg Dokumentów i Symfonia eBiuro.

SAPMigracja do chmury staje się nieodzownym elementem strategii firm spożywczych, pozwalając im na lepsze zarządzanie zasobami, zwiększenie efektywności operacyjnej i szybsze reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe. Przejście do chmury wpisało się zatem także w wieloletni program transformacji cyfrowej Twinings Ovaltine. Globalny lider produkujący napoje, wybrał w tym celu rozwiązania SAP.

SAPW dynamicznie zmieniającym się środowisku branży modowej, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem szybkiego dostosowywania się do potrzeb konsumentów i rosnących oczekiwań rynkowych. Przedstawiciele marki Hunkemöller zdecydowali się na rozwiązania SAP, z pełną świadomością, że strategia omnichanel i korzystanie z najnowszych rozwiązań animujących ruch w kanale e-commerce to najlepsza droga do rozwijania biznesu.

SENTECiężko jednoznacznie określić, kiedy spowolnienie gospodarcze, występujące od wielu miesięcy, odpuści i doświadczymy ożywienia w produkcji, sprzedaży i usługach. Mimo niekorzystnej sytuacji czas nie stoi w miejscu, a odkładanie decyzji o inwestycjach w cyfryzację może działać na niekorzyść – polskie przedsiębiorstwa bez wątpienia potrzebują rozwiązań ERP i WMS do digitalizacji procesów i zdobywania przewagi na rynku. Jednak tradycyjne wdrożenia wiążą się z wysokimi kosztami początkowymi, co może stanowić istotną barierę dla małych i średnich organizacji.

ANEGISJak wprowadzać innowacje w firmie? Od czego rozpocząć cyfrową transformację z wykorzystaniem sztucznej inteligencji? Jakie narzędzia i w jakich obszarach mogą przynieść realne zmiany i korzyści? Wydarzenie pod tytułem „Dynamics 365. Kierunek: AI” skupiło w maju kilkuset liderów polskich przedsiębiorstw, przedstawicieli handlu, marketingu, finansów, produkcji i IT poszukujących nowych możliwości rozwoju biznesu i wykorzystania innowacyjnych technologii w automatyzacji i optymalizacji procesów.

SYMFONIAGrupa Symfonia sięga po nowy sektor w Polsce, uruchamiając Platformę B2B do obsługi sieci sprzedaży. Rynek B2B e-commerce o wartości 124 mld PLN rosnący w tempie 9,7% (CAGR) jest kolejnym kierunkiem ekspansji Grupy. Rozwój w tym obszarze zapewni firmie uruchomiona właśnie Platforma B2B. Rozwiązanie jest modułowym uzupełnieniem oferty Symfonii kierowanym do obsługi procesów sprzedażowych producentów, hurtowników i dystrybutorów.

Asseco Business SolutionsWapro ERP by Asseco z dumą ogłasza obchody swojego 30-lecia. Trzy dekady innowacji, wyzwań i sukcesów zaowocowały stworzeniem ekosystemu programów Wapro ERP, który nieustannie ewoluuje, aby sprostać wyzwaniom przyszłości i spełniać oczekiwania klientów.

SAPPodczas dorocznej konferencji SAP Sapphire, SAP zaprezentował kolejne innowacje i ogłosił partnerstwa w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji. Firma wprowadza kolejne rozwiązania z zakresu Business AI do swojego portfolio narzędzi chmurowych dla przedsiębiorstw, wspierających kluczowe procesy biznesowe. Rozwija także współpracę z partnerami, którzy intensywnie pracują nad nowymi możliwościami wykorzystywania sztucznej inteligencji. To ważne kroki, które pokazują, w jaki sposób SAP rozwija strategię biznesową w erze sztucznej inteligencji.

Back to top