7 funkcji systemu WMS, które pomagają rozwiązać problemy z magazynem w branży spożywczej

System WMS pozwala zmniejszyć pomyłki w wydaniach towaru nawet o 91%, zredukować czas wydania o 53% i dwukrotnie przyspieszyć inwentaryzację. A…

Wszystko jest WMS-em, czyli technologie i rozwiązania WMS nie tylko dla magazynu

Czy nie jest tak, że każde miejsce, w którym przebywamy, jest jak WMS albo jest jego częścią? - Magazynem naszpikowanym zaawansowanymi…

Jak usprawnić pracę magazynu dzięki rozwiązaniom Sage Symfonia

Wdrożenie aplikacji Sage Mobilny Magazyn w spółce AVA CEE to przykład na to, jak zacięcie technologiczne menedżera, zaangażowanie partnera i…

System WMS wsparciem dla e-Commerce w czasie pandemii

Z uwagi na ustanowione miesiąc temu rządowe regulacje i ważne ograniczenia w zakupach offline, wiele firm e-Commerce przeżywa swój rozkwit.

Jak oprogramowanie w logistyce usprawnia biznes?

Gdy mowa o tysiącach produktów, każde usprawnienie w zakresie ich magazynowania i przemieszczania ma ogromne znaczenie. Im mniej czasu…

Jak zatrzymać klienta dzięki wydajnej pracy magazynów?

Najczęstszą przyczyną niezadowolenia klientów sklepów stacjonarnych jest brak produktów, których szukają. Konsumenci rzadko pytają personel…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

wms feniks systemWspółczesny rynek 3PL (eng. „Third Party Logistics”, tłum. Logistyka firm trzecich) charakteryzuje się ciągłymi, dynamicznymi zmianami wymuszanymi przez rosnące wymagania firm, które outsourcują swoją logistykę. Operatorzy logistyczni dążą do daleko idącej optymalizacji i standaryzacji procesów magazynowych musząc jednocześnie oferować swoim Klientom coraz bardziej niestandardowe usługi, coraz szybszą i łatwiejszą możliwość integracji z ich systemami czy automatyzację współpracy.

Średnio co 3,7 roku firmy doświadczają zakłóceń trwających od jednego do dwóch miesięcy – wykazały badania przeprowadzone przez McKinsey Global Institute. Łańcuchy dostaw zawsze były podatne na zagrożenia, jednak z biegiem lat budowanie ich odporności stało się priorytetem dla przedsiębiorstw na całym świecie. Czy przejmując kontrolę nad operacjami magazynowymi i cyfryzując ten obszar faktycznie można nadążyć za zmieniającym się popytem, zminimalizować zaburzenia w dostawach surowców i komponentów oraz zwiększyć wydajność?

comarchKrótszy czas realizacji zamówień, redukcja kosztów operacyjnych, poprawa jakości obsługi klientów – to tylko kilka korzyści biznesowych, jakie przyniosło hurtowni produktów leczniczych Target wdrożenie oprogramowania do zarządzania magazynem Comarch WMS. Jego skuteczność potwierdza również fakt, że firma stale rozbudowuje system o kolejne moduły, ponieważ dotychczasowe wyniki pokazują, że narzędzie informatyczne przyspiesza proces digitalizacji i jest filarem rozwoju biznesu.

Na przestrzeni trzech minionych dekad, pochodząca z Polski firma LPP, dynamicznie się rozwijała i dalej kontynuuje ekspansję. Tylko w ostatnich kilku latach poszerzyła swój zasięg działania, wykraczając poza swoje dotychczasowe rynki w Europie Środkowej i Wschodniej. Marki takie jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay pojawiają się już w ponad 1 800 miejscach, w sklepach zlokalizowanych na głównych ulicach, butikach i w centrach handlowych w prawie 40 krajach. Taka ekspansja przekłada się na zwiększone obciążenie i presję na łańcuchy dostaw oraz sieci dystrybucyjne.

Okres pandemii i lockdownu pokazał, że firmy, które od lat stawiają na rozwój nowych kanałów sprzedaży i informatyzację, lepiej poradziły sobie w nowych okolicznościach z obsługą rosnącej sprzedaży e-commerce. Największe sieci handlowe w pewnym momencie funkcjonowania dodały do sprzedaży tradycyjnej zakupy poprzez sklep internetowy.

SAGEWdrożenie aplikacji Sage Mobilny Magazyn w spółce AVA CEE to przykład na to, jak zacięcie technologiczne menedżera, zaangażowanie partnera i elastyczność oprogramowania pozwoliły przygotować narzędzie szyte na miarę potrzeb. Rozwiązanie pozwoliło firmie zdalnie monitorować cały proces dostawy i powiązać je z funkcjonującym systemem ERP. Dziś spółka nie wyobraża sobie innej organizacji pracy. Pandemia zmusiła firmę do odseparowania pracy magazynu i biura. Nadal jednak jest ona w stanie na bieżąco monitorować i nadzorować realizację i postęp prac. Poznajcie całą historię wdrożenia oprogramowania w firmie AVA CEE.

sentelogo 120Firma Logbox, operator logistyczny ze stolicy Dolnego Śląska, skutecznie usprawnił zarządzanie w magazynie wysokiego składowania, wdrażając dedykowane rozwiązanie firmy Sente. Współpraca zaowocowała stworzeniem systemu, dopasowanego do specyfiki i potrzeb firmy Logbox, co bezpośrednio przełożyło się na zwiększenie wydajności pracy w magazynie.

quantum logo 2019Zarządzanie ruchem pojazdów na terenie zakładu, w tym na portierni, parkingu, placu manewrowym i przy dokach magazynowych, to w wielu przedsiębiorstwach nadal niedoceniany element łańcucha dostaw. Ubiegłoroczne badanie Logistics Management „Software User Survey” wykazało, że jedynie 10% ankietowanych przedsiębiorstw dysponuje system informatycznym, mogącym wesprzeć ten obszar działań.

Rosnące oczekiwania rynku 3PL sprawiają, że operatorzy logistyczni coraz chętniej inwestują w nowoczesne technologie i oprogramowanie. Nie inaczej jest w wypadku Grupy VIVE, która postawiła na rozwijany od blisko 40 lat system Astro WMS® of Consafe Logistics.

SENTEAutoPartner to firma specjalizująca się w hurtowej sprzedaży i produkcji akcesoriów montażowych do układów wydechowych samochodów osobowych. Klientami firmy są sklepy, hurtownie motoryzacyjne, warsztaty. AutoPartner działa zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicą. Firma poszukiwała partnera do realizacji projektu wdrożeniowego w obszarze WMS.

Firma Pawbol uznany w Polsce i Europie producent osprzętu elektrotechnicznego wdrożyła rozwiązanie L-Systems MWM, w zakresie obsługi operacji magazynowanych za pomocą przenośnych terminali kodów kreskowych.

Veritas obsługuje 123 sklepy sprzedające akcesoria ubraniowe i kuchenne w Belgii i Luksemburgu, które muszą być zaopatrywane dwa razy w tygodniu. Aby sprostać temu zadaniu, w nowym centrum dystrybucyjnym w belgijskim mieście Tisselt zastosowane zostało wyszukane zarządzanie z przepływami push and pull. Dzięki Astro WMS belgijski detalista ma teraz niezbędną wiedzę do efektywnego zarządzania codzienną pracą.

sente logoNovoterm Sp. z o.o. to znany od kilkudziesięciu lat na rynku dystrybutor armatury sanitarnej, kabin i wanien oraz akcesoriów łazienkowych. Firma posiada magazyn dystrybucyjny zawierający 7,5 tys. miejsc paletowych z liczbą pozycji asortymentowych 3,8 tys.

Alma Alpinex S.A. to czołowy dystrybutor produktów spożywczych w woj. świętokrzyskim. Firma powstała w 1999 roku w wyniku połączenia największych dystrybutorów województwa świętokrzyskiego: PW "Alma" s.c. i A.H.U. "Alpinex" s.c. Spółka opiera swoją działalność na sprzedaży produktów czołowych producentów żywności i napojów działających na terenie Polski. Firma planując uruchomienie nowoczesnego centrum dystrybucyjnego w Piekoszowie, poszukiwała wydajnego rozwiązania do kompletacji towarów. Wybór padł na „pick by voice” w oparciu o system ibcsVoice firmy IBCS Poland i sprzęt firmy Vocollect.

Firma HENDI Polska jest częścią międzynarodowej grupy HENDI, zajmującej się od ponad 70 lat produkcją i handlem profesjonalnym wyposażeniem gastronomicznym w całej Europie. Polski oddział firmy od 2005 roku jest oficjalnym dystrybutorem szerokiej oferty obejmującej wysokiej jakości naczynia i przybory kuchenne, wyposażenie restauracji i kuchni, artykuły stalowe, porcelanowe, do obróbki termicznej oraz artykuły higieniczne. Sprzedaż firmy prowadzona jest głównie przez Partnerów Handlowych i jest realizowana przez Centrum Dystrybucyjne w Gądkach koło Poznania.
 

Millano jest jednym z największych producentów wyrobów czekoladowych w Polsce. Wiodącą marką spółki jest marka Baron Excellent. Od początku istnienia zakładu znaczącą rolę odgrywał eksport, szczególnie na rynek wschodni. Aktualnie, odbiorcami produktów oferowanych przez Millano są kontrahenci z całego świata.

Hitachi Construction Machinery (Europe) NV (HCME) posiada w holenderskiej miejscowości Oosterhout europejskie centrum dystrybucji, które może pomieścić 74.000 różnych części zamiennych. Stąd dealerzy, technicy serwisowi i klienci w całej Europie i poza nią są zaopatrywani w części, które utrzymują maszyny do prowadzenia robót ziemnych HCME. Centrum dystrybucyjne jest zarządzane przez system WMS firmy Consafe Logistics od 2005 roku. "Dzięki WMS, czas obsługi w centrum dystrybucyjnym został znacznie skrócony", mówi Ruurd Visser, dyrektor logistyki części w HCME.

Rzetelna i dostępna od ręki informacja o stanie zapasów, racjonalne i efektywne zarządzanie magazynem, skrócenie czasu od zamówienia do dostawy, poprawa jakości obsługi klienta. Funkcjonalności SAP WM pozwoliły Krośnieńskim Hutom Szkła odzyskać pełną kontrolę nad zapasami i kosztami tego procesu.

Jednym z największych wyzwań w logistyce jest takie planowanie i realizowanie działań by podążały one za ekspansją przedsiębiorstwa na rynku. Zmieniająca się sieć sprzedaży, ciągłe wzrosty liczby asortymentów czy poziomu obrotów – to wszystko wymusza na systemie logistycznym elastyczność i zdolność przewidywania w stale zmieniającej się rzeczywistości.
 

SuperDrob SA to duże i nowoczesne przedsiębiorstwo branży drobiarsko – mięsnej. Jego główny zakład produkcyjny znajduje się w Karczewie, niedaleko Warszawy. Drugi zakład produkcyjny jest w Łodzi.

Innowacyjność w cenie

optymalizacja procesów logistycznych Rema 1000 dzięki systemowi WMS

Dla wielu firm, również z branży FMCG, jednym z istotniejszych sposobów na poprawienie konkurencyjności jest usprawnienie procesów logistyki. Na przykładzie norweskiej sieci supermarketów REMA 1000, pokazujemy jak kompletacja głosowa w centrach dystrybucyjnych i zautomatyzowany przepływ palet spowodowały wymierne oszczędności dla dystrybucji detalicznej żywności w spółce.

Firma HENDI Polska jest częścią międzynarodowej grupy HENDI, zajmującej się od ponad 70 lat produkcją i handlem profesjonalnym wyposażeniem gastronomicznym w całej Europie. Polski oddział firmy od 2005 roku jest oficjalnym dystrybutorem szerokiej oferty obejmującej wysokiej jakości naczynia i przybory kuchenne, wyposażenie restauracji i kuchni, artykuły stalowe, porcelanowe, do obróbki termicznej oraz artykuły higieniczne. Sprzedaż firmy prowadzona jest głównie przez Partnerów Handlowych i jest realizowana przez Centrum Dystrybucyjne w Gądkach koło Poznania.

Szynaka Logistics zajmuje się obsługą logistyczną producentów mebli. Dbając o najwyższą jakość obsługi klientów, firma zdecydowała się na wdrożenie, zaproponowanego przez SKK SA, rozwiązania usprawniającego obsługę wydań magazynowych.

Automationstechnik Sp. z o.o. jest Partnerem Techniczno-Handlowym firmy Bosch Rexroth. Na bazie systemów profili aluminiowych firmy Bosch Rexroth budowane są stanowiska montażowe oraz linie produkcyjne. Głównymi odbiorcami profili aluminiowych są firmy produkcyjne z branży samochodowej, elektrotechnicznej, elektronicznej, przemysłu spożywczego oraz chemii gospodarczej. Firma Automationstechnik, chcąc usprawnić proces identyfikacji profili aluminiowych, zdecydowała się wdrożyć, zaproponowane przez SKK SA etykiety specjalizowane.

Spółka Piwnice Win Importowanych Vinfort z Krakowa zajmuje się importem i butelkowaniem wysokiej klasy win gronowych od 1950 roku. Dbając o dostosowanie się do wymagań odbiorców, firma zdecydowała się na wdrożenie systemu służącego do wydruku etykiet logistycznych zgodnych z globalnym standardem GS1.

Roca to światowy lider w produkcji wyposażenia łazienek. Produkty Roca są synonimem wysokiej jakości, funkcjonalności i nowoczesnego wzornictwa. Polski oddział firmy, chcąc usprawnić operacje magazynowe, zwrócił się do SKK SA o zmodyfikowanie oprogramowania do wydań magazynowych oraz wymianę komputerów mobilnych w zakładzie produkcyjnym w Gryficach.

Domax to największy polski producent okuć metalowych i złącz ciesielskich. Misją firmy jest zaspokajanie potrzeb klientów poprzez dostarczanie im szerokiej gamy najwyższej jakości produktów w atrakcyjnych cenach. Dbając o najwyższą jakość obsługi klientów, Domax zdecydował się na wdrożenie, opracowanego przez SKK SA, rozwiązania usprawniającego konfekcjonowanie produktów w magazynie.

Euro-Trade to dynamicznie rozwijająca się polska firma istniejąca na rynku od 1991 r. W związku z ciągłym poszerzaniem zakresu działalności oraz doskonaleniem jakości świadczonych usług, Euro-Trade zdecydowała się na wdrożenie w swoich hurtowniach i centrum dystrybucyjnym, zaproponowanych przez SKK Systemy Kodów Kreskowych SA, terminali radiowych wraz z siecią radiową usprawniających operacje magazynowe.

FKS to firma produkująca klamki okienne i drzwiowe. Atutami FKS są nowoczesne technologie, szeroki asortyment wysokiej jakości produktów oraz działania marketingowe obejmujące całą Europę. W związku z rozbudową magazynu w Bronikowie, FKS zwróciła się do firmy SKK SA o wdrożenie skutecznego rozwiązania usprawniającego operacje magazynowe.

PROFIm to jeden z czołowych producentów siedzisk biurowych, działający na rynku od 1991 roku. Krzesła i fotele PROFIm produkowane są z przeznaczeniem do biur i innych pomieszczeń, takich jak recepcje, poczekalnie, sale konferencyjne czy audytoryjne. Wyróżnia je rozpoznawalny design, ergonomiczne rozwiązania i wysoka jakość. Firma PROFIm udoskonalając swoją ofertę oraz dbając o najwyższą jakość obsługi klientów, zdecydowała się na wdrożenie, zaproponowanego przez SKK SA, systemu głosowego usprawniającego pracę w magazynie.

JFP sp. z o.o jest firmą działającą na rynku tekstylnym od 2003 roku. Zajmuje się sprzedażą odzieży zarówno do dużych sieci handlowych, jak i dystrybucją do mniejszych podmiotów działających na polskim rynku. Wraz z dynamicznym rozwojem firmy, JFP rozszerzyła swój asortyment o markę ReyJay. Chcąc usprawnić operacje magazynowe oraz zagwarantować najwyższą jakość obsługi klientów, JFP zdecydowała się na wdrożenie, zaproponowanego przez SKK Systemy Kodów Kreskowych SA, rozwiązania wspomagającego obsługę procesów magazynowych.

Back to top