Profit CRM w TransCom International

AC software - producent systemu CRMFirma Ac.Software zakończyła pomyślnie wdrożenia własnego oprogramowania „Platforma Zarządzania – pakiet Profit CRM” w ostatnim z 15 pilotowych przedsiębiorstw. Przypadek TransCom Int. był dosyć szczególny, gdyż działa na specyficznym rynku urządzeń kontrolno-pomiarowych, służących do identyfikacji środków odurzających, takich jak alkohol, narkotyki itp.

Cały proces był podzielony na klika etapów, a to dlatego, że Klient wymagał dostosowania poszczególnych funkcji pakietu i wykonania dedykowanego modułu, który pozwalałyby na pełne wykorzystanie oprogramowania w świetle specyfiki przedsiębiorstwa Klienta. Początkowo firma korzystała z systemu CRM, wykonanego na zamówienie, ale jego funkcjonalność nie spełniała oczekiwań firmy, a ponadto, jakiekolwiek zmiany zajmowały wiele czasu. „Nie mogliśmy sobie pozwolić na jakiekolwiek przestoje wynikające z czasochłonną poprawą poszczególnych funkcji systemu. Ponadto relacja czasu przygotowywania oprogramowania CRM od podstaw, do funkcjonalności jaką uzyskaliśmy i kosztów jakie ponieśliśmy, pozostawia wiele do życzenia. Dzięki połączeniu dużej elastyczności pakietu ProfitCRM i pełnym zaangażowaniu personelu Ac.Software, udało się nam przejść przez cały proces jak „po maśle”, nie wyłączając funkcjonowania spółki nawet na minutę – inforumuje Dariusz Miłkowski, Dyrektor serwisu.

Pierwszą napotkaną trudnością, już na wstępie samego wdrożenia, był import danych z poprzedniego systemu. Chociaż firma pracowała na nim nieco ponad rok, to baza liczyła ponad 5 tyś. podmiotów i instytucji. Dodatkowo, poprzedni system, nie wymagał wprowadzania informacji, które okazały się istotne w trakcie późniejszej obsługi i zostały ujęte w modułach Podmioty i Kontakty personalne pakietu ProfitCRM, jak również pozwalał na duplikowanie się wpisów. Dzięki kilku prostym aplikacjom udało się zaimportować i uzupełnić dane do tego stopnia, aby spełniały wymogi nowego systemu. Ponadto wbudowany system kontroli unikalności wyeliminował wpisy o identycznych i podobnych nazwach, ale odnoszących się do tego samego podmiotu. Tym sposobem zaoszczędzono wiele dni pracy, polegającej na uzupełnianiu i filtrowaniu danych.  

Dodatkowo specyfika oferowanego przez TransCom Int. produktu polega na okresowej legalizacji urządzenia, a co za tym idzie, musi być zachowana pełna historia związana z urządzeniem, począwszy od momentu automatycznego poinformowania Klienta o zbliżającym się terminie legalizacji, poprzez dostarczenie i wszystkie wykonywane czynności serwisowe, a na wydaniu skończywszy. Natomiast każde serwisowanie musi być odnotowane w kartotece Klienta i powiązane, w sposób bezpośredni, z urządzeniem, wszelkimi kontaktami, fakturami, itd.

Pewnych modernizacji wymagały też same raporty, generowane po zakończeniu przebiegu urządzenia przez działy serwisu. Musiały zawierać szczegółowe informacje dotyczące kto, co, kiedy, jak i z jakim skutkiem wykonał operacje. Dal Klientów TransCom Int., ważne było, aby zawierały parametry specjalistycznych testów, przeprowadzanych na urządzeniach.

Kolejnym problemem wynikającym ze specyfiki branży, ale tym razem dla pracowników BOK firmy, była olbrzymia ilość telefonów i wiadomości e-mail z zapytaniami. Właściciele, mając na uwadze komfort pracy, potrzebowali narzędzia, które pozwalałoby im, w sprawny sposób zarządzać rozmowami telefonicznymi i wiadomościami. W pierwszym przypadku, pomocne okazało się połączenie nowoczesnej centrali telefonicznej z funkcjami modułu CallCenter, natomiast w przypadku wiadomości e-mail, poprzez automatyczną identyfikację poczty, system dołącza jej kopię do kartoteki Podmiotów oraz Kontaktów personalnych tak, aby była dostępna dla całego personelu firmy – nawet gdy komputer źródłowy został wyłączony.

Na ostatni etap wdrożenia składała się ostateczna konfiguracja oprogramowania i pełne zsynchronizowanie ze specjalistycznymi urządzeniami w firmie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, już na wstępie, TransCom Int. zastrzegał sobie pełna współpracę z systemem przeprowadzającym testy na urządzeniach. Specjalny moduł został już przygotowany, ale aktualnie trwają prace nad budową samego urządzenia pozwalającego na przełączanie się pomiędzy poszczególnymi testami. Ponadto system został połączony z systemem handlowym „Symfonia Forte” tak, aby użytkownicy ProfitCRM uzyskali szybki dostęp do danych handlowych, z poziomu danych Podmiotu, bez konieczności przełączania się pomiędzy systemami.

W związku z tym, że ostatnie z testowych wdrożeń również zakończyło się pełnym sukcesem, firma Ac.Software wprowadza do sprzedaży innowacyjny system ProfitCRM, służący do wspomagania procesów organizacyjnych zachodzących w strukturach każdego przedsiębiorstwa, jak i do wspomagania zarządzania relacjami z Klientami. Oprogramowanie to zostało wyposażone w szereg unikalnych rozwiązań, które pozwalają sprawnie gromadzić oraz zarządzać krążącą informacją.

Jak widać z opisywanego przypadku, elastyczność pakietu ProfitCRM pozwala na wykorzystanie systemu na różnorodnych stanowiskach pracy i w różnych branżach. Wspólna i stabilna Platforma w znacznym stopniu ułatwia pracę i wymianę informacji w zespole. Ponadto jej uniwersalna funkcjonalność skraca czas przygotowania i ułatwia  opracowanie modułów dedykowanych.

Moduły takie jak: Podmioty, Kontakty personalne, Organizer, Notatki, Magazyn plików, Korespondencja, Dokumenty Kontrolowane, CallCenter pozwalają na pełne wykorzystanie możliwości, jakie dają nowoczesne rozwiązania marketingowe (między innymi mailing, newsletter, CallCenter), ponadto, odłączenie, czy dołączenie kolejnych modułów nie wpływa negatywnie na funkcjonowanie pozostałych, co pozwala na dobranie optymalnego pakietu modułów dla poszczególnych Klientów z osobna.

Źródło: www.acsoftware.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top