Utrzymanie porządku w fakturach to wyzwanie, przed którym staje każdy przedsiębiorca. Czy istnieje rozwiązanie wspierające przedsiębiorców w nierównej walce z niekończącym się napływem dokumentów fiskalnych? Okazuje się, że tak! Istnieje rozwiązanie, które nie tylko pomaga odnaleźć się w tym chaosie, lecz także zajmuje bardzo mało miejsca i wyglą-dem potrafi się dopasować do każdego pomieszczenia. To urządzenie samoobsługowe po-zwalające sieciom handlowym i dystrybutorom usprawnić proces wydawania faktur, a przedsiębiorcom skrócić czas oczekiwania na nie.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Fakturomat – bo o nim mowa – to urządzenie samoobsługowe umożliwiające wystawienie faktury na podstawie paragonu. Wspomaga ono proces wystawiania dokumentu poprzez skrócenie czasu oczekiwania, przy jednoczesnym odciążeniu pracowników Punktów Obsługi Klienta z tego obowiązku. Na to rozwiązanie, oprócz kiosku samoobsługowego, składa się dopracowany ekosystem wspierający proces obsługi dokumentów fiskalnych. Co ważne, fakturomat pozostaje otwarty na kolejne innowacje dzięki architekturze, która umożliwia szereg modyfikacji, np.: podpinanie kolejnych urządzeń do serwera.

Kiosk samoobsługowy oprócz tradycyjnych rozwiązań oferuje także możliwość wysłania faktury drogą elektroniczną, co przekłada się na oszczędność papieru i ochronę środowiska. To innowacyjne urządzenie wprowadza także wiele dodatkowych udogodnień, które wcześniej nie były możliwe lub były bardzo kłopotliwe w realizacji. Rozwiązania zastosowane w fakturomacie pozwalają na wystawienie i korygowanie faktury w sklepie innym niż ten, w którym dokonano zakupu. Dodatkowo, istnieje możliwość zdalnego przeglądania historii faktur oraz drukowania duplikatów.

Dzięki intuicyjnemu oprogramowaniu fakturomat jest bardzo prosty w użyciu. Pobieranie dokumentu trwa zaledwie kilkanaście sekund. Jak wygląda to w praktyce?
Zamiana paragonu na fakturę dotychczas kojarzyła nam się z długimi kolejkami w punktach obsługi klienta. Z fakturomatem sprawa wygląda już zupełnie inaczej. Klient wkłada do urządzenia paragon, z którego odczytywane są kluczowe informacje. Następnie fakturomat pobiera dane z serwera centralnego, zamieniając je na listę pozycji, które mają znaleźć się na fakturze. Klient po zatwierdzeniu dokumentu, wpisuje dane firmy lub sam NIP i drukuje fakturę. – tłumaczy Michał Strzyczkowski, Członek Zarządu odpowiedzialny za pion Retail firmy Wincor Nixdorf Sp. z o.o. – wiodącego dostawcy fakturomatów dla sieci handlowych.
Urządzenie to zostało stworzone w oparciu o ekosystem informatyczny, który zapewnia możliwość pełnego zapanowania nad fakturami. Oprócz kiosku samoobsługowego, do rozwiązania zaliczają się systemy zarządzania, parametryzacji i konfiguracji fakturomatów oraz Punktów Obsługi Klienta. Dodatkowo, zaopatrzony jest w systemy raportujące oraz oprogramowanie dla POK, co ułatwia codzienną pracę.System można bardzo łatwo rozbudować o dodatkowe funkcje, np. zdalne przeglądanie faktur przez klientów za pomocą telefonu lub tabletu. Jednocześnie, mobilny dostęp przez urządzenia jest odseparowany od serwera aplikacji, co gwarantuje bezpieczeństwo danych. – dodaje Michał Strzyczkow-ski. Przy długiej liście swoich możliwości, fakturomat nie jest urządzeniem zajmującym dużo miejsca. Wbudowany ekran dotykowy wraz z całym sprzętem, między innymi drukarką, mieści się w obudowie niewielkich rozmiarów. Urządzenie można też dopasować do indywidualnych potrzeb poprzez personalizację graficznej obudowy.
Fakturomat jest coraz popularniejszym rozwiązaniem w sieciach handlowych w Polsce, a jego wprowadzenie na szerszą skalę jest tylko kwestią czasu. – dodaje Michał Strzyczkowski.
Źródło:WINCOR NIXDORF

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top