Cyfrowy biznes, działający w oparciu o aplikacje rozsiane po centrach danych, chmurach a nawet na samej krawędzi sieci (w przypadku urządzeń IoT) to dla przedsiębiorców zupełnie nowe terytorium. Jedna innowacja pociąga kolejną i firmy szukają co i rusz nowych cyfrowych narzędzi. Na szali leży bowiem zadowolenie klientów. Mnogość rozwiązań wymaga jednak spójnego zarządzania. Wszystko musi działać szybko i elastycznie, bez względu na to gdzie akurat działają biznesowe aplikacje. IDC przekonuje, że kluczem do sukcesu może być tylko chmura hybrydowa i sprawdzona sieć partnerów. Tych jest jednak coraz więcej. Jak rozpoznać najlepszych? Przede wszystkim po specjalizacji.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Miliardy do zgarnięcia

Nie jest niczym zaskakującym, że to przede wszystkim współpraca z partnerami technologicznymi oraz dostawcami usług gwarantuje biznesowi dostęp do wiedzy niezbędnej, by szybko i bezboleśnie wdrożyć np. środowiska chmurowe. Dla dostawców to z kolei szansa na interes wart w sumie kilka miliardów dolarów. Dokładniej rzecz ujmując: dodatkowe 3,1 mld dolarów. Według najnowszego raportu IDC wartość rynku usług integratorskich wzrośnie o 94 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat.

Przed rynkiem jednak poważne wyzwanie. IDC podaje, że podmioty, które do tej pory oferowały swoje usługi w oparciu o własne centra przetwarzania danych zaczynają mieć problem z realizacją wszystkich wymagań klientów.

Cyfrowy popyt wymusza na dostawcach daleko idące inwestycje w chmurowe narzędzia, co chroni ich przed kosztowną rozbudową centrów danych lub budową nowych placówek – komentuje Stanisław Bochnak, strateg ds. biznesowych w VMware Polska. A jakie jest najlepsze rozwiązanie? IDC mówi wprost: chmura hybrydowa. Tylko ona może stanowić fundament dla nowych, lepszych jakościowo usług IT. Mając takie wsparcie dostawcy technologiczni nie muszą martwić się o narzędzia. Muszą skupić się jednak jeszcze na pozycjonowaniu rynkowym. Muszą przekonać klienta, że rozumieją jego potrzeby i umieją im sprostać – dodaje ekspert VMware.


Eksperci od zadań specjalnych

Ścisła branżowa specjalizacja to kierunek jaki powinni obrać partnerzy technologiczni. Eksperci IDC przekonują, że wymagania klientów zmieniają się tak szybko, że dostawcy, resellerzy i integratorzy nie mogą już być ekspertami od wszystkiego. Potrzebna jest specjalizacja IT dla konkretnych branż np. handlu, bankowości czy start-upów. Dostawcy sami często ograniczają już swoje działania do konkretnej domeny np. usług bezpieczeństwa. W większości tego typu przypadków mniej zaczyna znaczyć lepiej.

Ostatnie badania IDC wykazały, że partnerzy, którzy przyjmują rolę ekspertów w konkretnej rynkowej dziedzinie lepiej adresują potrzeby klientów, co przekłada się na ich szybszy wzrost – komentuje Stanisław Bochnak z VMware. Dzieje się tak ponieważ koniec końców klient ma pewność, że dostaje ekspercką wiedzę i produkt szyty na jego miarę. Buduje to zaufanie do dostawcy i przekonanie o wysokiej wartości usług jeszcze zanim partner przystąpi do pracy nad wdrożeniem. Firmy potrzebują stabilizacji i cyfryzacja przebiegająca niczym „wielki wybuch” nie jest tym czego potrzebują. Potrzebują za to pewności i spokoju – dodaje ekspert.


Aby dać klientowi taką gwarancję partnerzy technologiczni muszą dzisiaj działać w oparciu o platformy chmurowe, która zapewniają stały poziom korzyści. Gwarantują one spójną infrastrukturę technologiczną łącząc moce obliczeniowe, pamięci masowe, zasoby do wirtualizacji sieci i procedury zarządzania niezależnie od dostawcy i niezależnie od technologii. Według IDC takie rozwiązanie ogranicza ryzyka związana z migracją, przyspiesza procedury wdrożeniowe, a przede wszystkim pozwala obniżyć koszty początkowe.

Klienci bardzo cenią sobie te rodzaj technologicznej wolności. Platformy chmurowe pozwalają im swobodnie decydować o przyszłości ich infrastruktury IT, a gdy zdecydują się na chmurę mogą nadal wykorzystać zalety własnych centrów danych. Każdą usługę chmurową wspieramy własnymi rozwiązaniami, dzięki czemu biznes otrzymuje komplementarną ofertę, stanowiącą idealny fundament pod dalszą digitalizację – opowiada Roland Koenig, dyrektor zarządzający w Bechtle AG, liderze niemieckiego rynku usług IT.


Wszystko to prowadzi oczywiście do sytuacji, gdzie partnerzy i dostawcy muszą budować silne więzi z kluczowymi sprzedawcami technologii. Nie wystarczy bowiem kupić licencji. By w pełni wykorzystać możliwości jakie dają konkretne rozwiązania, w centrum działania nadal musi znaleźć się człowiek, w którego firma inwestuje czas i pieniądze.

Chmura możliwości

Dobre partnerstwo dostawcy i sprzedawcy technologii zakłada szkolenia, certyfikacje i dostęp do wiedzy. Jednocześnie partner musi mieć kontrolę nad tym jak dana usługa wpisze się w jego własny model biznesowy i wartości. Przykładowo, firmy takie jak T-Systems zakupiły rozwiązanie VMware Cloud on AWS i na jego bazie zaproponowały klientom własne usługi np. wirtualne data center czy oprogramowanie do e-podpisu w modelu SaaS.

Żyjemy w skomplikowanych czasach, ale jednocześnie wszystko mamy na wyciągnięcie ręki. Biznes, tak jak pojedynczy konsument chce więc prostych rozwiązań, szczególnie gdy zmaga się z procesem cyfryzacji. Dlatego właśnie partnerzy technologiczni, który zdobędą ekspercką wiedzę i wsparcie dobrych vendorów mogą liczyć na sukces – mówi Stanisław Bochnak.


Klienci, którzy wdrażają VMware Cloud on AWS, zamiast budować własne data center, są w stanie zaoszczędzić ponad 59 proc. kosztów operacyjnych. Dane te pochodzą z najnowszego raportu Forrester Consulting. Firma przeprowadziła dla technologicznego giganta analizę typu Total Economic Impact. Wynika z niej, że oszczędności w ciągu 3 lat mogą wynieść nawet 8,5 mln dolarów.

Źródło: VMware

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top