Red Bull uruchamia globalny portal B2B na bazie rozwiązań hybris

Należąca do SAP firma hybris software poinformowała, że koncern Red Bull wdrożył nowy, globalny portal do zarządzania zamówieniami w segmencie B2B, oparty na oprogramowaniu hybris B2B Commerce. Ten nazwany „SOET 2.0” portal, stanowi bardzo elastyczne rozwiązanie do szybkiego i łatwego wprowadzania zamówień. Stworzono go z myślą o globalnych detalistach i dystrybutorach składających zamówienia w firmie Red Bull za pośrednictwem różnych kanałów. Globalne wdrożenie rozpoczęto w marcu i zakończono w czerwcu 2013 r. Obecnie portal Red Bull do zarządzania zamówieniami oparty na rozwiązaniu hybris B2B Commerce jest używany w 79 krajach.

 
Firma Red Bull została założona w połowie lat 80. XX w. przez Dietricha Mateschitza, którego zainspirowały napoje funkcjonalne z Dalekiego Wschodu. Napoje Red Bull są dziś dostępne w ponad 165 krajach. W ramach swojej strategii ekspansji globalnej przedsiębiorstwo poszukiwało rozwiązania do zarządzania zamówieniami, zapewniającego całą funkcjonalność stosowanych dotychczas aplikacji wewnętrznych na elastycznej platformie. Zanim firma Red Bull zdecydowała się na oprogramowanie hybris, korzystała z kosztownego systemu wewnętrznego, który wymagał czasochłonnego serwisowania i nie dysponował niezbędną skalowalnością, aby sprostać ekspansji biznesowej i prowadzeniu handlu wielokanałowego. Przedsiębiorstwo potrzebowało też rozwiązania, które umożliwiałoby detalistom i dystrybutorom szybsze i bardziej efektywne dokonywanie zakupów.
Red Bull to popularna i szanowana na całym świecie marka. Zależało nam na platformie handlowej, która zapewniłaby naszym klientom B2B wyjątkowy poziom obsługi” — powiedział Christian Stoxreiter, kierownik zespołu odpowiedzialnego za aplikacje biznesowe w firmie Red Bull. „Elastyczność naszego nowego, innowacyjnego sklepu internetowego dla klientów z segmentu B2B pozwoliła nam stworzyć interfejs użytkownika, który udostępnia klientom bardzo spersonalizowane procesy dokonywania zakupów o takim samym stopniu zaawansowania, do jakiego przyzwyczajeni są użytkownicy portali dla klientów indywidualnych.
Podczas analizy rynku koncern Red Bull zwrócił uwagę na produkty hybris ze względu na ocenę analityków firmy Gartner , a także łatwą integrację tego oprogramowania ze stosowanym już systemem ERP firmy SAP. Za dodatkowe korzyści, które pojawiły się podczas wdrożenia, uznano narzędzia hybris do zarządzania danymi podstawowymi i koordynowania zamówień. W połączeniu z intuicyjnym interfejsem użytkownika wyraźnie usprawniły one procesy składania zamówień przez klientów firmy Red Bull i zminimalizowały całkowity koszt posiadania.

Platforma została wdrożona przez partnera hybris, firmę exc.io, za pomocą rozwiązania hybris B2B Commerce Accelerator — gotowej, elastycznej, wielokanałowej platformy zaprojektowanej z myślą o handlu w sektorze B2B. Dzięki swojej elastyczności rozwiązanie obsługuje modele sprzedaży pośredniej i bezpośredniej stosowane przez firmę Red Bull, a przy tym pozwala wykorzystać duże regiony jako centra sprzedaży dla otaczających je mniejszych obszarów. Kompleksowy system śledzenia zamówień umożliwia firmie Red Bull eksport do wielu formatów i opracowywanie odrębnych warunków zakupów dostosowanych do portalu B2B.
W przypadku rynku B2B sytuacja jest bez wątpienia bardziej złożona, pewne podstawowe reguły obowiązują jednak zarówno w segmencie B2B, jak i B2C — sukces w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów zależy w dużej mierze od dostarczenia im tego, na czym im zależy” — powiedział Mark Holenstein, wiceprezes firmy hybris software na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). „Czołowe przedsiębiorstwa, takie jak Red Bull, zdają sobie z tego sprawę. Jesteśmy dumni ze współpracy z tą marką. Dostarczyliśmy jej bardzo wydajne, nowoczesne narzędzia, które pozwalają jej zwiększać zadowolenie klientów biznesowych i zmaksymalizować współczynniki konwersji oraz przychody.
Dzięki możliwościom pakietu hybris Commerce Suite firma Red Bull wykorzysta najlepsze w swojej klasie funkcje platformy B2B Commerce w kolejnych, obejmujących całą markę inicjatywach w segmencie B2B i B2C.

Źródło: hybris software

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top