SAP wspomaga zarządzanie flotą urządzeń mobilnych

SAP - ERP, SYSTEMY ERPFirma SAP zaprezentowała najnowszą wersję oprogramowania SAP® Afaria®, jednego z najlepszych na świecie1 rozwiązań do zarządzania środowiskiem urządzeń mobilnych w przedsiębiorstwach. W nowej wersji znajduje się szereg ulepszonych funkcji integracyjnych i dystrybucyjnych, które pozwolą firmom efektywniej zarządzać dużą liczbą różnorodnych urządzeń, w tym również urządzeniami prywatnymi, które pracownicy wykorzystują w celach służbowych.
 
Z myślą o rosnącej liczbie mobilnych aplikacji biznesowych SAP usprawnił też strukturę portalu aplikacji i portalu samoobsługowego, aby zapewnić użytkownikom biznesowym łatwość korzystania z narzędzi SAP Afaria, znaną im z portali konsumenckich.

Z danych firmy Forrester Research wynika, że w Ameryce Północnej i Europie ponad dwie trzecie pracowników samodzielnie wybiera smartfony i tablety używane przez nich do pracy2. W związku z tym firmy opracowują programy umożliwiające korzystanie z urządzeń prywatnych w pracy (ang. Bring Your Own Device — BYOD), które wymagają bardzo skalowalnego, zaawansowanego rozwiązania do zarządzania środowiskiem mobilnym w całym przedsiębiorstwie. Rozwiązanie takie może działać lokalnie lub w chmurze, musi jednak skutecznie zarządzać wszystkimi zróżnicowanymi urządzeniami i aplikacjami mobilnymi pojawiającymi się w środowisku pracy oraz obejmować je odpowiednią ochroną.

Według firmy analitycznej IDC rozwiązanie SAP Afaria odpowiada na kluczowe potrzeby przedsiębiorstw w zarządzaniu środowiskami mobilnymi (Enterprise Mobile Management – EMM). Wśród potrzeb tych można wymienić tradycyjne zarządzanie urządzeniami mobilnymi (Mobile Device Management – MDM), a także zarządzanie pełnym cyklem życia urządzeń, aplikacji i danych mobilnych w całej firmie oraz ich bezpieczeństwem. Najnowsza wersja rozwiązania SAP Afaria ma wyeliminować złożoność tych procesów poprzez zapewnienie odpowiedniej ochrony wszystkich danych zapisywanych i przesyłanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Oprogramowanie to pozwoli firmom zyskać lepszą kontrolę i uzyskać dokładniejsze informacje na temat szerokiej gamy wykorzystywanych urządzeń. Ułatwi im również zdalne tworzenie kopii zapasowych i usuwanie danych w przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia oraz udostępnianie poprawek, nowych wersji i aktualizacji dla użytkowników mobilnych.
W naszym ostatnim raporcie nt. rynku rozwiązań do zarządzania środowiskiem mobilnym w przedsiębiorstwie firma IDC zaleca klientom stosowanie narzędzi, które umożliwiają jednoczesne zarządzanie i zabezpieczanie urządzeń i aplikacji mobilnych — powiedziała Stacy Crook, menedżerka programu badań środowisk mobilnych w firmie IDC. SAP Afaria spełnia szerokie wymagania przedsiębiorstw pod względem wykorzystania zarówno firmowych urządzeń mobilnych, jak i tych przynoszonych do pracy przez pracowników. Do kluczowych czynników, na które warto zwrócić uwagę, należy pełna obsługa cyklu życia aplikacji i urządzeń, narzędzia do analizy wszystkich zgromadzonych i objętych zarządzaniem danych, duża skalowalność, elastyczność i wysoki poziom zaawansowania oprogramowania oraz możliwość wdrożenia zarówno na własnych serwerach, jak i w chmurze.
Firma SAP ma na całym świecie ponad 197 000 klientów. Podczas wdrażania nowoczesnych platform mobilnych wielu z nich korzysta z sieci umożliwiającej współpracę między klientami i partnerami skupionymi wokół rozwiązania SAP Afaria. W ten sposób klienci uzyskują bardzo dużą skalowalność pozwalającą im obsługiwać wielu użytkowników mobilnych i opracowują zaawansowane usługi oraz rozwiązania stworzone na podstawie mobilnej platformy SAP® i rozwiązania SAP Afaria.
Jako czołowy brytyjski dostawca rolet i okiennic obsługujemy krajowy rynek liczący 63 mln mieszkańców. Kluczem do sukcesu jest dla nas obsługa klienta na najwyższym poziomie — powiedział Julian Bond, dyrektor ds. informacji, komunikacji i technologii w firmie Hillarys Blinds Ltd. Mamy 1000 konsultantów rozsianych po całej Wielkiej Brytanii, dlatego możliwość zdalnego zarządzania ich urządzeniami i zapewnienie ich połączenia z naszymi procesami podstawowymi niezależnie od miejsca i czasu ma dla nas kluczowe znaczenie. Aplikacje mobilne stworzone na podstawie mobilnej platformy SAP® i rozwiązania SAP Afaria pomagają nam utrzymać czołową pozycję na rynku, a także instalować właściwe produkty w wyznaczonym terminie. Mamy nadzieję, że najnowsza wersja rozwiązania SAP Afaria wzmocni jego czołową pozycję w branży. Z niecierpliwością oczekujemy na możliwość skorzystania z nowych funkcji biznesowych.
Swisscom to największy operator i integrator systemów w Szwajcarii. Nawiązaliśmy współpracę z firmą SAP, aby zaspokoić rosnące potrzeby naszych 8,2 mln klientów w zakresie innowacyjnych usług mobilnych — powiedział Adrian Bisaz, dyrektor ds. mobilności w firmie Swisscom. Chcemy objąć naszym programem cały cykl życia środowisk mobilnych, w tym zarządzanie urządzeniami mobilnymi, rozpowszechnianie aplikacji mobilnych poprzez sklep z aplikacjami i opracowywanie aplikacji za pomocą platformy mobilnej SAP. Jesteśmy przekonani, że najnowsza wersja rozwiązania SAP Afaria w połączeniu z platformą mobilną SAP znacznie zoptymalizuje wszystkie obszary naszej oferty usług mobilnych.
Jako jeden z pierwszych partnerów firmy SAP w dziedzinie zarządzanych usług mobilnych, firma VeliQ niemal dziesięć lat temu była jednym z pionierów w tej dziedzinie” — powiedział Alex Bausch, założyciel i dyrektor generalny firmy VeliQ. „Rozwiązanie SAP Afaria udostępnia prosty model samoobsługowy i stanowi podstawę naszej mobilnej platformy udostępnianej w formie usługi (ang. mobile platform-as-a-service — mPaaS), która obejmuje zabezpieczenia urządzeń i zarządzanie aplikacjami mobilnymi. Cieszymy się już teraz na dalszą ścisłą współpracę z firmą SAP nad rozwijaniem naszej oferty mPaaS, która umożliwi tworzenie nowych, innowacyjnych usług bazujących na integracji środowisk mobilnych, chmury i dużych zbiorów danych.
Źródło: www.sap.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top